Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szybol odrzutowy :D


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 1334 postów

Napisano 08 March 2010 - 23:00

Różnych konstrukcji z silnikami pulsacyjnymi ciąg dalszy:
http://www.aardvark.co.nz/pjet/
http://www.instructa...rom-1958-plans/

http://images.google...p=18&tbs=isch:1

http://airtoi.com/pulse.htm
http://www.pulse-jets.com/pulse3.htm

tu również konstrukcje odrzutowe
http://www.john-tom.com/html/Jet.html

#2 Marko95

Marko95
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 05 November 2009 - 15:23

myslałem o podczepieniu u siebie pod spodem w MiniMagu

Według mnie trzeba by jeszcze pomyśleć o tym żeby mocowanie było nie roztopiło całkiem samolotu :? bo przy wytrwarzniu ciągu powstaje trochę ciepła

#3 Papcio Chmiel

Papcio Chmiel
  • Modelarz
  • 6 postów

Napisano 07 October 2009 - 21:10

W moim prywatnym albumie fotka planu dziwacznego motoszybowca odrzutowego wraz z silnikiem pulsacyjnym pochodzaca z wydawnictwa radzieckiego DOSSAF 1970r.

#4 brodamb93

brodamb93
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 06 March 2007 - 16:13

ja osobiście próbowałem ale rakieta za słaba i nie uciągneła szybola...

#5 krzysiek w

krzysiek w
  • Modelarz
  • 29 postów

Napisano 04 March 2007 - 23:23

hmmm silnik 20 Ns to odajze wydatek 12 zl :x

#6 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 2929 postów

Napisano 04 March 2007 - 18:00

krzysiek w jeszcze nie, załatwić silnik to "małe piwo" gorzej z radiem bo ma to być rakietoplan rc. narazie zbieram fundusze jak będę obloty to na pewno opisze:)

#7 krzysiek w

krzysiek w
  • Modelarz
  • 29 postów

Napisano 03 March 2007 - 22:25

i jak tasma 16 probowales lotow na silniku ????

#8 Wieczu

Wieczu
  • Modelarz
  • 8 postów

Napisano 24 February 2007 - 17:24

Niestety nieposiadam takich. Wszystko co buduje to plany instruktorow. Pozdrawiam

#9 armand

armand
  • Modelarz
  • 293 postów

Napisano 24 February 2007 - 17:01

Wieczu - a masz może link do sprawdzonych planów konstrukcji rakietoplanów RC.
Kiedys gdzieś widziałem ale nie pamietam gdzie :(

#10 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 24 February 2007 - 16:32

Sa fajne silniki firmy Top Jet do kupienia w czechach L4. Sa to silniki powolnego spalania niskocisnieniowe. CZas pracy takiego silnika to ok. 20s . Odpalanie, latem a start z reki bez bawy o poparzenie. Podobne silniki tyle ze mniejsze( oznaczeniu L1 i L2) stosuje sie do modeli "orzeszkow"
Silniki te tez sa znane pod inna nazwa RAPIER :D ( inny producent ) . Zaznaczam ze to czysta zbieznosc z moim nickiem :twisted:
Kiedys tez do realizacji takiego pomyslu uzywano silnikow wielokrotnego urzytku JETEX
Wiecej na stronie
JETEX-a

#11 lukaszp

lukaszp
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 24 February 2007 - 12:31

mi się bardzo podoba ten pomysł. Życze powodzenia w jego realizacji. :twisted:

#12 Wieczu

Wieczu
  • Modelarz
  • 8 postów

Napisano 22 February 2007 - 14:15

rob jak uwazasz:) powodzenia, lecz ja ci to odradzam...

Pozdrawiam

#13 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 2929 postów

Napisano 22 February 2007 - 12:48

Jak dobrze pójdzie to podczepię silnik rakietowy pod model szybowca WARCHLAK mojej konstrukcji(patrz: Mój nowy szybowiec)
Na wieżyce będzie dobrze zamontować silnik ponieważ lepiej się będzie wyrzucało model.
Silnik można by zamontować w SC modelu.

#14 Ładziak

Ładziak
  • Modelarz
  • 243 postów

Napisano 22 February 2007 - 10:25

Diakon, a teraz przeczytaj uważnie od początku cały wątek :P

#15 Diakon

Diakon
  • Modelarz
  • 32 postów

Napisano 22 February 2007 - 09:23

Nie ma rzeczy niemożliwych :) .

Jak ktoś się uprze to zrobi szybowiec rakietowy :wink: .

Np: model Kometki Me-163. Inna sprawa oczywiście jeśli chodzi o właściwości lotne...

#16 Wieczu

Wieczu
  • Modelarz
  • 8 postów

Napisano 21 February 2007 - 20:45

Latam w s8d, juz sie w temacie pogubilem :P wiec napisze poprostu jak to jest. Model ma wiezyczke albo cos w stylu komory na silnik, to jest ustawione pod odpowiednim katem. Skrzydla sa mocowane pod jednym katem, jak i stateczniki. Wszystko jak w normalnym szybolcu. Silnik i trymer zalatwia wszystko. Jak cos zle pisze to poprawiajcie mnie. W s8d latam od ostatnich wakacji, mam wylatane okolo 20lotow na silniku. Niewiele jak narazie.

Pozdrawiam

#17 Ładziak

Ładziak
  • Modelarz
  • 243 postów

Napisano 21 February 2007 - 20:33

Ależ ja wyraźnie napisałem, że to patent stosowany w S4 wolnolatających, a jak jest obecnie w RC to zupełnie nie mam pojęcia (nie interesuje mnie to po prostu zupełnie). Wyraziłem też przypuszczenie, że być może jest to trymowanie (i nie miałem w tym momencie na myśli zmiany kąta zaklinowania skrzydła :)), a Ty podałeś patent z klapolotkami. Może pojawi się ktoś obeznany w temacie i nas oświeci, co będziemy wyważali otwarte drzwi? :P
Wieczu lata S8, mógły coś podpowiedzieć :D

EDIT: Gdy pisałem tego posta Wieczu właśnie podpowiedział. Dzięki! :D

#18 Wieczu

Wieczu
  • Modelarz
  • 8 postów

Napisano 21 February 2007 - 20:27

Przy starcie s8d oddaje sie trymer na okolo -20. po skonczeniu silnika wraca sie do poziomu 0.

#19 Pawel_W

Pawel_W
  • Modelarz
  • 133 postów

Napisano 21 February 2007 - 20:23

OK. Ale teraz pytanie - jakiej siły musi być serwo, żeby utrzymać całe skrzydło pod odpowiednim kątem? Chyba że klapolotki, tak jak w DLG...

#20 Ładziak

Ładziak
  • Modelarz
  • 243 postów

Napisano 21 February 2007 - 19:43

Marcin (Wieczu): a co tu przepraszać? Dyskutujemy, wymieniamy poglądy i doświadczenia - aż dziwnie się poczułem, że to wyżej chyba zbyt mentorsko to napisałem. Może następnym razem ja Tobie przyznam rację :D.

Pawel_W: za pomocą kawałka sprężystej blachy. Zmiana kąta następowała już po wygaszeniu silnika, gdy ładunek miotający przepalał lont blokujący skrzydło w zerowym kącie zaklinowania lub wypadający silnik zwalniał zapadkę - i skrzydło podnosiło sie np. na +3. Aha, piszę jak to się realizowało kiedyś, w wolnolatających. Jak jest w RC zupełnie nie mam pojęcia. Pewnie można to załatwić banalnym trymem... (?)