Skocz do zawartości


Zdjęcie

Navy Cat Jet


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 19 marzec 2014 - 21:47

Temat powstał ze względu na kompletny zastój w dziale. :( Marcin, zachęcam do relacji z budowy modelu ;)
Navy Cat (Tornado) to kolejna wersja bardzo popularnego modelu Super Falkon 120 przeznaczona do napędu turbiną.
Obecnie można kupić ten model w dwóch wersjach ze wzmocnieniami węglowymi i bez (opis dotyczy wersji z węglem)
Jakość wykonania tegoż modelu jest o wiele lepsza niż jego poprzednika SF ,choć i tu można znaleźć wiele niedoróbek.
Pochwalić natomiast trzeba podwójne opakowanie co dobrze zabezpiecza całość w transporcie.
Kadłub wykonany z laminatu poliestrowego :angry: dość ciężkawy.
Płaszczyzny nośne konstrukcyjne,kryte całkowicie balsą ,posiadają węglowe wzmocnienia wzdłuż dźwigara generalnie dość solidne z właściwą ilością kleju :) . Rury główna i pomocnicza do montażu skrzydeł to również węgiel.W zestawie znajduje się również zbiornik paliwa, łoże turbiny oraz galanteria i tu niestety małe rozczarowanie ,połowa snapów kulowych nadaje się do kosza !
Waga pustego modelu ok 3500g
  • 0

#2 niunio2000

niunio2000
  • Modelarz
  • 27 postów
  • Age: 36
  • Skądwawa
  • Imię:Marcin

Napisano 20 marzec 2014 - 08:45

Witaj Robercie mam taki zamiar ale ze względu na chwilowy brak czasu i poważna awarie auta muszę się z tym uporać, jak załatwię te sprawy postaram się w najbliższym czasie rozpocząć relacja z budowy jak obiecałem pozdrawiam
  • 0

#3 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 26 październik 2014 - 10:25

Opis budowy i wiele ciekawych informacji sześcio odcinkowym serialu  :D  Konwersja z napędem  elektrycznym.

https://www.youtube....h?v=OYYo4o1r5ho


  • 0

#4 Piotr_O.

Piotr_O.
  • Modelarz
  • 95 postów
  • Age: 59
  • SkądWAW
  • Imię:Piotr

Napisano 26 październik 2014 - 12:00

"Znajoma sylwetka":

 

http://www.luft46.com/fw/fwflitz.html


  • 0

#5 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 02 listopad 2014 - 22:22

"Znajoma sylwetka":

 

http://www.luft46.com/fw/fwflitz.html

zrodło rcuniwerse :

Załączone miniatury

  • f.jpg

  • 0

#6 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 10 listopad 2014 - 22:05

Loty w duecie na lotnisku w Ułężu

Załączone miniatury

  • a (2) (1).jpg

  • 0

#7 Mark3

Mark3
  • Modelarz
  • 22 postów
  • Age: 47
  • SkądŁaz. Lubuskie
  • Imię:Marek

Napisano 10 listopad 2014 - 22:09

Super

 A filmik


  • 0

#8 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 10 listopad 2014 - 22:25

Film jest ,ale jakość tragedia :unsure:


  • 0

#9 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 251 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 10 listopad 2014 - 22:44

Robert! Ale Rafale ładniejszy! ;) Canardy chodzą?


  • 0

#10 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 10 listopad 2014 - 23:19

Cześć Paweł!

 

Tak, Rafale ma to "coś" ;) Canardy oczywiscie ruchome,niestety napęd mało wydajny :(

Trzeba ,więc coś dobrac pod 6S wielkości 90 ... ;)


  • 0

#11 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 251 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 11 listopad 2014 - 11:05

6s nigdy nie będzie nadto. On duży jest ~1500mm? Lepiej 8s. Jaki AUW aktualnie?


  • 0

#12 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 11 listopad 2014 - 21:20

Do lotu 3600g ,statyczny ok 2,3kg chwyt otwarty z wargą .


  • 0

#13 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 251 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 11 listopad 2014 - 21:30

No to 8s. Wskoczy na 4 kg ale ciąg wzrośnie do prawie 1:1. 100-110A na Evo lub 90A na Pro.

Jak chcesz mogę ci pożyczyć taki napęd na 700-tce.

Na 6s można ale kosztem 120-130A i nie więcej niż 3.5kG - mało które cele to wytrzymają.

Jak oceniasz ten "open duct" ? Ja mam z tym kłopoty - klapki od podwozia się nie otwierają jak ssie na maxa (serwo 4.5kg)


  • 0

#14 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 11 listopad 2014 - 22:11

Jak oceniasz ten "open duct" ? Ja mam z tym kłopoty - klapki od podwozia się nie otwierają jak ssie na maxa (serwo 4.5kg)

Zdecydowanie większy ciąg z otwartym układem (warga?) choć powierzchnia chwytów znaczna. Z klapką podwozia ciekawa sprawa , może mocniejsze serwo ? ,inne przełożenie ,albo zsynchronizować z gazem :D
Paweł ,zadzwonie na dniach w sprawie napędu...


  • 0

#15 pawkar

pawkar
  • Modelarz
  • 28 postów
  • Age: 36
  • Skądmazowieckie
  • Imię:Pawel

Napisano 14 luty 2016 - 15:06

Odświeże trochę temat ponieważ chcialbym wyposażyc opisany model w napęd tunelowy dokladnie Ramtec + Os max (taki zabytek trochę) Pytanie jak ogólnie lata ten model czy ciąg genarowany przez zespół tunelowy (real ok. 4 kg) wystarczy?
  • 0

#16 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 453 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 17 luty 2016 - 20:32

Wg.mnie zespół napędowy który chcesz zastosować spokojnie da radę.Odnośnie własności lotnych tego modelu myśle że są bardzo dobre, ale ten model potrafi też zaskoczyć czymś w rodzaju "dutch-roll" ( Radawiec 2015 !  ;) ) i na to trzeba uważać. Ja miałem ten problem kilka razy, w modelu F-15 występuje to dużo częściej...


  • 0

#17 pawkar

pawkar
  • Modelarz
  • 28 postów
  • Age: 36
  • Skądmazowieckie
  • Imię:Pawel

Napisano 21 luty 2016 - 18:32

Ok.Dziekuję za informcje :)
p.s. musialem siegnąć do źródeł w sprwie tego : dutch roll
  • 0

#18 RenoFlo

RenoFlo
  • Modelarz
  • 283 postów
  • Age: 51
  • SkądTarnów
  • Imię:Renart

Napisano 22 luty 2016 - 20:11

Czemu "canardy" a nie np. "ducki"?


  • 0

#19 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 251 postów
  • Age: 43
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 22 luty 2016 - 22:12

Bo z francuska ładniej brzmi...

 

Ale ciocia W. mówi ,że

 

Alberto Santos-Dumont - Brazylijczyk który swoje konstrukcje budował we Francji swój No.14 bis przypuszczalnie  jako pierwszy tak nazwał  i się przyjęło. Mimo iż bracia W. wcześniej też oblatali taki.

Kurczę, ile razy "dotknę" jakiś temat lotniczy to dowiaduję się o jakimś pasjonującym życiorysie.

Jakimiuk, Tank i inni cale swoje życie poświęcili lotnictwu a mało o nich wiemy


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych