Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Są kolejne postępy pracy więc wrzucam nowe fotki z budowy. W ostatnim czasie zrobiłem:

- statecznik pionowy z klapką

- sklejona wieżyczka pod silnik i pierwsze przymierzenie silnika

- kabinka

- skrzydła przymierzone do kadłuba

 

post-12745-0-71722700-1424539312_thumb.jpg

post-12745-0-31407300-1424539345_thumb.jpg

post-12745-0-97889800-1424539400_thumb.jpg

post-12745-0-32271900-1424539428_thumb.jpg

post-12745-0-84278600-1424539459_thumb.jpg

post-12745-0-83314400-1424539492_thumb.jpg

post-12745-0-03893700-1424539519_thumb.jpg

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dawno nic nie wrzucałem więc sprzydałoby się pokazać jakieś efekty prac. Mianowicie złożyłem wszystko "do kupy". Na razie męczę się ze statecznikiem poziomym, który jednak postanowiłem zrobić na stałe, a nie ściągany jak przewidywałem na początku.

post-12745-0-40343100-1427059118_thumb.jpg

post-12745-0-91803400-1427059149_thumb.jpg

post-12745-0-08789600-1427059184_thumb.jpg

post-12745-0-90071300-1427059213_thumb.jpg

post-12745-0-34438500-1427059244_thumb.jpg

Opublikowano

Nie zapoznałem się z planamim ale jak w tych skrzydłach zostana zamontowane serwa oraz ile będzie kosztowało wyposażenie tego samolotu ?

 

Pozdro

Opublikowano

A więc Przemku z silnikiem jest tak, że jeżeli jest on prawoobrotowy to wręga powinna być wykłoniona w prawo i lekko w dół (patrząc na model od tyłu). W tym modelu na szczęście została przewidziana jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Mianowicie skoro wręga jest wykłoniona to analogicznie silnik przykręcony do wykłonionej wręgi na samym końcu odbiegałby znacznie od osi. Dlatego silnik nie jest przykręcony centralnie na środku wręgi, a przesunięty lekko w lewo (patrząc od tyłu) dzięki czemu jego koniec wychodzi idealnie na osi modelu. Pomaga to później przy zrobieniu osłony bo dzięki temu będzie ona z obydwóch stron symetryczna a jedynie miejsce gdzie siądzie kołpak trzeba będzie zrobić lekko pod skosem.

Co do serw to postanowiłem użyć takich: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__47618__Turnigy_620DMGplusHS_High_Torque_Digital_Servo_MG_10_6kg_13sec_52g_EU_Warehouse_.html Serwo od kierunku zamontowane będzie w środku modelu mniej więcej w okolicy kabinki. 2 serwa od wysokości pójdą na ogon. Co do serw od lotek to pojawił się problem, gdyż nie wejdą mi do skrzydła "na stojąco" (braknie około 7mm). Dlatego będę musiał zamontować je poziomo za pomocą takich pokrywek: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_113&products_id=1040 W sumie chyba na lepsze wyjdzie bo na zewnątrz będzie wystawał tylko orczyk od serwa. 

Jak chodzi o koszty to jak narazie za materiały (balsa, rurki, kleje, sklejka itp.) wyszło około 600zł. Myślę, że z materiałami (w tym z folią) powinienem zmieścić się do 1000zł. Do tego dochodzi silnik, czyli drugie 1000zł. Za serwa wyjdzie około 450zł. Do tego potrzeba różnych gadżecików, zasilania itp. typu: wlew, wyłączniki wysokoprądowe, kill switch, 2 pakiety do zasilania serw i iskry (zastanawiam się na powerboxem, ale chyba nie będe go kupował) - kolejne 250zł. Do tego dochodzi cała reszta, czyli podwozie, koła, snapy, popychacze, zbiornik itd. - około 200zł. Sumując wychodzi około 3000zł, ale i tak wszystko wyjdzie w praniu ;).

Opublikowano

Myślałem kiedyś na tym Jarku, ale w sumie serwo schowane pod przykrywką dużo ładniej wygląda, a nie wpłynie to na pewno na jego działanie negatywnie. Po drugie chciałbym zamówić je z Hobbykinga Europejskiego, a niestety nie ma tam za dużego wyboru w serwach Low Profil :D

Opublikowano

Zastanawialem się nad tymi serwami poniewaz na zdjęciach nie widać żadnej półki, do której można by je przykręcić. Stąd pytam.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dawno nic nie wrzucałem, a tymczasem robota poszła dużo, dużo do przodu. Przede wszystkim zrobiłem w końcu statecznik poziomy. Myślałem, żeby zrobić go ściąganego, ale niestety zbyt niski profil nie pozwolił na zmieszczenie dwóch rurek. Skończyło się na tym, że żeberka wykonałem z 5-cio warstwowej sklejki 2mm i wkleiłem statecznik na stałe. Wkleiłem go na rurce węglowej, dzięki czemu siedzi w kadłubie naprawdę dobrze:

 

cYdesgS.jpg

 

IiBnDvy.jpg

 

uusjh9b.jpg

 

FljNpo1.jpg

 

uEEDjOO.jpg

 

 

Kolejnym etapem było naklejenie kesonu na skrzydło, wklejenie rurki stabilizującej oraz na sam koniec ponaklejanie centropłatu i nakładek:

 

jBVSczc.jpg

 

zYz5u2A.jpg

 

qt2OIgr.jpg

 

3RB2oFH.jpg

 

I skrzyneczka na serwa:

 

1aC0Q0s.jpg

 

Fjbh4S2.jpg

 

A tak wygląda wszystko razem:

 

iMeanIv.jpg

 

3oPU9Ni.jpg

Opublikowano

Fajnie to wszystko wygląda. Trzymam kciuki :) Jaki silnik przewidujesz do niego? Ważyłeś już całość?

 

Pytałeś wcześniej o serwa a nie widziałem żebyś otrzymał odpowiedź. Ja mam Sbacha 342 186 cm rozpiętości pod DLE 30. Serwa mam wszystkie Savox cyfrowe 2 x 10.9 kg na lotki, 2 x 10,9 kg na wysokość i 1 x 16 kg na kierunek.

Opublikowano

Silniczek już mam kupiony. Udało mi się nabyć za świetną cenę DLA 32ccm i mam nadzieję, że bedzie się dobrze tutaj sprawował :D

 

z44HfSm.jpg

 

Co do serw to kupiłem w końcu te: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__47618__Turnigy_620DMGplusHS_High_Torque_Digital_Servo_MG_10_6kg_13sec_52g_EU_Warehouse_.html Słyszałem dużo dobrych opinii na ich temat więc myślę że bedą dobre. Dam je na 2 x lotki, 2 x wysokości i raz na kierunek. Do gazu kupiłem serwo Corony około 8kg.

Co do wagi to ciężko mi powiedzieć bo ostatnio go nie ważyłem, ale bez oklejonego statecznika poziomego i klapek oraz nie oklejonych skrzydeł mieścił się w 1kg :D. Chciałbym z całością zejść poniżej 5,5kg ale nie wiem czy jest to możliwe :/. Tomku, a ile twój Sbach gotowy do lotu waży?

Opublikowano

Motorek ładny. Jak dobrze dotrzesz to powinien długo służyć. Serwa będą ok. Na kierunek do 3D może być trochę mało ale do klasycznej akrobacji wystarczy.

Mój Sbach gotowy do lotu bez paliwa waży 4,6 kg, zbiornik 380ml. O ile dobrze pamiętam gotowy płatowiec oklejony bez elektroniki i silnika ważył 2,1 kg.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Strasznie dawno nic nie wrzucałem i nie zdawałem relacji z budowy, ale niestety za dużo obowiązków nie pozwalało na poświęcanie się pasji. Ale coś tam zdążyłem porobić i chciałbym się pochwalić. A więc w modelu drobne dopracowania: półeczka na serwo, podpórki pod bowden, dużo wzmocnień i parę innych szczegółów. Kupiłem też kołpak aluminiowy 80mm oraz przełączniki wysokoprądowe z wlewem paliwa Miracle. Dodatkowo chcę się pochwalić pulpitem pod nową aparaturkę (Futaba T10J) - jeszcze jest nie skończony, ale jak go wyczyszczę i pomaluję to wrzucę zdjęcia gotowego. Ale najważniejszym postępem było zrobienie maski! Przedstawiam wam jak to mniej więcej po kolei wyglądało. Robiłem to kilka dni temu więc jeszcze forma nie jest wyciągnięta ze środka. Komentujcie i oceniajcie jak wyszło. Pozdrawiam serdecznie tych, którzy nie zwątpili :D

post-12745-0-98974800-1459963599_thumb.jpg

post-12745-0-54980700-1459963630_thumb.jpg

post-12745-0-04593700-1459963655_thumb.jpg

post-12745-0-65580800-1459963684_thumb.jpg

post-12745-0-91202600-1459963751_thumb.jpg

post-12745-0-83119800-1459963776_thumb.jpg

post-12745-0-47581300-1459963805_thumb.jpg

post-12745-0-42996500-1459963872_thumb.jpg

post-12745-0-47637000-1459963890_thumb.jpg

post-12745-0-59260000-1459963905_thumb.jpg

post-12745-0-19922900-1459963923_thumb.jpg

post-12745-0-63463300-1459964071_thumb.jpg

post-12745-0-83412500-1459964113_thumb.jpg

post-12745-0-81498900-1459964145_thumb.jpg

post-12745-0-01789000-1459964170_thumb.jpg

post-12745-0-74766300-1459964194_thumb.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Po dłuższej nieobecności, praca trochę ruszyła więc muszę się pochwalić co udało się zrobić nowego od kwietnia:

1. Lekko przerobiłem oryginalne orczyki do sterów tzn. podkładka zakładała odstęp pomiędzy ramionami 3mm, zmieniłem go na 6mm przez co musiałem wykonać nowe podkładki

2. Co do skrzydeł: wklejone są zawiasy i właściwie całe skrzydło jest oklejone. Zamierzam go okleić w barwy Red Bull więc kolejnym etapem jest zrobienie od spodu żółtych półkoli oraz byczków, a od góry piękny czerwony napis Red Bull

3. Co do kadłuba: przed oklejaniem folią, zrobiłem podkład z papieru japońskiego dzięki czemu wszystko uzyskało dużą sztywność nie dodając zbyt dużej wagi. Następnie rozpocząłem oklejanie folią Oracover co widać na zdjęciach. 

Model jest już właściwie gotowy, pozostają teraz drobne wykończenia z zewnątrz oraz wyposażenie go w elektronikę oraz inne gadżety. I w tym miejscu mam takie pytanko do was: jakie baterie do zasilania polecacie oraz jakie ciekawe patenty znacie na: 1. montaż serwa od gazu 2. montaż jakiegoś uchwytu do włączania/wyłączania ssania. Z góry bardzo dziękuję i liczę na Waszą pomoc.

post-12745-0-00842800-1473274363_thumb.jpg

post-12745-0-52911600-1473274381_thumb.jpg

post-12745-0-54767000-1473274395_thumb.jpg

post-12745-0-33723600-1473274408_thumb.jpg

post-12745-0-05175100-1473274421_thumb.jpg

post-12745-0-22967100-1473274434_thumb.jpg

post-12745-0-80895300-1473274450_thumb.jpg

post-12745-0-71968300-1473274464_thumb.jpg

post-12745-0-72355700-1473274480_thumb.jpg

post-12745-0-06447400-1473274496_thumb.jpg

post-12745-0-76548900-1473274506_thumb.jpg

post-12745-0-94940800-1473274516_thumb.jpg

post-12745-0-94780000-1473274529_thumb.jpg

post-12745-0-34757400-1473274541_thumb.jpg

post-12745-0-44930800-1473274553_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wszystko perfekcyjnie powycinane i wyażurowane nie mogę przeboleć, że potem go tam masywnie zabudowałeś balsą... :( Po przeskalowaniu na1,8m mogłeś powiększyc lotki będzie ich brakować w 3D. Gratulacje czystości wykonania.

 

Jaka przewidywana waga?

Opublikowano

Miałem jeszcze bardziej ażurować balse, ale uznałem że może zbyt stracić na sile. Konstrukcja nie miała dużej sztywności, a dzięki balsie ja zyskała. Ważyłem orientacyjnie model i wygląda to mniej więcej tak:

Kadłub oklejony z podwoziem - 1500g

Skrzydła (z serwami) - 2x500g

Serwa 4szt - 300g

Silnik z układem - około 1200g

Maska taka jak na zdjęciach - 260g

  • 1 rok później...
Opublikowano

Przez prawie 1,5 roku nic nie dodawałem w temacie z powodu braku czasu, ale już nadrabiam. Udało mi się dokończyć model i ostatecznie w październiku zeszłego roku wzbił się w powietrze. Poniżej przedstawię skróconą fotorelację z budowy modelu i ostateczny efekt.

 

 


Tutaj jeszcze filmik z pierwszych prób odpalania silnika DLA 32ccm

 

 

post-12745-0-65607200-1519047355_thumb.jpg

post-12745-0-21174200-1519047389_thumb.jpg

post-12745-0-53213000-1519047398_thumb.jpg

post-12745-0-35989100-1519047409_thumb.jpg

post-12745-0-26798300-1519047419_thumb.jpg

post-12745-0-92658500-1519047430_thumb.jpg

post-12745-0-93747300-1519047461_thumb.jpg

post-12745-0-64247500-1519047473_thumb.jpg

post-12745-0-30904100-1519047553_thumb.jpg

post-12745-0-35985300-1519047577_thumb.jpg

post-12745-0-71206300-1519047588_thumb.jpg

post-12745-0-17105000-1519047608_thumb.jpg

post-12745-0-54826300-1519047624_thumb.jpg

post-12745-0-27498600-1519047638_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.