Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mi też listopad odpowiada bardziej.

Zrobiłem nowe wsteczne. Większe, inny kształt, ładniejsze. Sprawdzałem pod kranem, strugi są we właściwym kierunku. Jeszcze muszę dopasować otwory, oszlifować i pomalować. Zdjęcia zrobię jutro, przy świetle dziennym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też odpowiada początek listopada. Natomiast wczoraj dokonałem ostatecznej próby całego zestawu pod parą i pracujeeeeeeeeeeeeeeee! przepięknie. Wystarczy 0,2 atm. aby pociągnąć śrubę fi 80 mm. Huraaaaaaaaaa. Zapraszam do naśladownictwa, a moja pomoc będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, przy mglistej pogodzie było następne pływanie. Nowy hamulcowsteczny się sprawdził jak widać na filmie. Położyłem pokład rufowy żeby osłonił wnętrze przed wodą ale wpadał w rezonans. Nie jestem pewny czy lewy napęd działa. Pierścień wylotu ma trochę w dół. Będą dalsze poprawki.

PS Zabrać dzieciaka to film spaprze.

 

 

Po napisaniu postu okazało się, że przyczyną hałasu była głównie osiowość lewego napędu. Na wirniku było trochę zielska.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokład usztywnić albo podeprzeć i będzie gites majonez ! Fajnie pływa - na pokazy w sam raz .!!

Faktycznie widać jakby tylko jeden napęd chodził - ale to jest do podregulowania na pewno !

A ten wędkarz nie dał ci po łbie za płoszenie szczupaka ?? :P

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokład będzie przyklejony ale jak są kłopoty to jest lepsze dojście. Średnicę wirnika zrobiłem taką jak na planie, większa na pewno da większą szybkość jak i inne silniki z większym kV. Z modeliny zrobiłem sternika. Podniosę, nazwę to zasłonę wyżej, będzie trochę szybszy. Można tym modelem robić różne manewry ale sterowanie musi być osobne na lewy i na prawy: kierunek, zasłonę i obroty. Do tyłu skręca lepiej od mojego dwusilnikowego kutra patrolowego KP118.

 

post-419-0-14679000-1445173400.jpg

 

post-419-0-95214100-1445173414.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna relacja z dzisiejszego pływania Raptora. D... nie urywa ale jak na redukcyjny szybkość ma wystarczającą jak na średnicę wirnika 19,5mm. Jeszcze małe poprawki. Chyba przestawię wylot prawego napędu trochę w dół. Wali za bardzo nad wodę. Jak widać na filmie skutecznie hamuje z obrotem w lewo, wymaga wycentrowania. Wsteczny OK.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Kaziu !
  • To przecież nie ślizg tylko "boyewaya maszina"- redukcyjnie pływa super !!
  • Podregulujesz i jest cacy !!
  • Dźwięk też rasowy !
  • A zwrotne jak chaliera - w miejscu piruety kręci  !! :o
  • Ja bym raczej ten lewy napęd podniósł do góry, żeby widać było strugę wody jak na prawym - wizualny efekt fajowy !!! :)

Na pokazy jak dla mnie elegancko !!! B)

 

Aż mnie podjarałeś żeby coś podłubać - dzięki !!!

 

To może wspólne pływanko  na kanale bydgoskim w przyszły wekend bo w ten niestety nie mogę ....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 listopada będę na działce bo mają wodę zakręcić. Ważyłem model. Ma około 1200 g. Zastanawia mnie co zwiększy szybkość? Zmniejszając średnicę wylotu zwiększy się szybkość strugi wody a zwiększając średnicę zwiększy się pole przekroju, gruba struga uderza w wodę czyli, rzucając kamień do wody zaraz pójdzie na dno a rzucając płytę chodnikową płasko najpierw się zatrzyma i po ułamku sek pójdzie na dno zmieniając położenie. Nie wiem czy trafne skojarzenia. Prawdopodobnie musi to być wypośrodkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie powinieneś zwiększyć prędkość wypływu strumienia wody z dyszy ( lekko zmniejszyć przekrój dyszy,może jeszcze coś wycisnąć więcej z silników albo inna turbina ?)  - to zgodnie z prawami przepływu cieczy Bernouliego powinno na wylocie zwiększyć ciśnienie dynamiczne   , co skutkować powinno wzrostem prędkości modelu - ale to tak teoretycznie w idealnych warunkach ! Tu może dochodzić szereg innych czynników , choćby kształt dyszy, błędy w wykonaniu obu napędów , sposób ich umieszczenia itp .. Chyba trzeba to dobrać doświadczalnie i doregulować :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak. Zrobiłem pomiary ciągu na tzw. palu. Szkolny dynamometr pokazywał na prawym napędzie przy wychyleniu drążka 1/2 50g, 3/4 100g, 4/4 175g.  Lewy napęd na 4/4 100g chociaż woda mocno waliła z dyszy. Na obu silnikach przy 4/4 250g. To nie są dokładne pomiary ale już dają do myślenia. W zasadzie oba napędy są jednakowe. Czyżby silniki, fabrycznie takie same osiągami się różniły? Wypada zamienić miejscami lub podłączyć amperomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 takie same silniki szczotkowe dostać to ze świecą szukać. BA nawet dwa takie same bezszczotkowe,.. jak jechałem w 2008 roku na mistrzostwa świata kupiłem 6 takich samych silników i z 6 wybrałem 1. Właśnie wróciłem z Suwałk  gdzie nurkowałem... Woda na Hańczy już chłodna ale poniżej 16 metra ma przejrzystość w granicach 20 metrów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.