Skocz do zawartości

Long Range FPV - projekt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!
 

To mój pierwszy post na forum po Powitalni.


Od jakiegoś czasu pracuję nad platformą FPV zdolną teoretycznie wykonywać loty na większych odległościach. Obecnie jedynym w mojej flocie w pełni sprawnym samolotem z analogową transmisją obrazu jest ZOHD Dart XL. To już nieco wiekowy wehikuł, wzbogacony o solidną dawkę UHU POR.

Podzespoły na pokładzie:
Kontroler lotu: Matek F411-WING (Inav 8.0.1)
Silnik: SunnySky X2216-7 KV:1250
Śmigło: 9x4.5
RX: TBS Crossfire Nano, antena Immortal T
Kamera: jakaś od Caddix
VTX: TBS Unify PRO32 (antena ProDrone RHCP 2.8 GHz)

Nadajnik: Radiomaster Zorro
TX: TBS Crossfire Nano

 

“Stacja naziemna”
Eachine ROTG02
Antena dookólna: HGLRC Hammer Mini, 5.8 Ghz, RHCP
Antena kierunkowa: GEPRC Trple Feed Patch Array 14.4 dBi 5.8 GHz, RHCP
podłączone do laptopa jako ekranu FPV

Gogle FPV:
Quanum Cyclops Diversity, wraz z seryjnymi antenami
Aomway 6 dbi 5,8 GHz (RHCP)

Quanum Pagoda (RHCP)

 

Poniżej wrzucam zdjęcia z kart pamięci które przypadkiem znalazłem na polu ;) 
Najważniejsze informacje sią w kolumnie po prawej stronie.

 

Analizując nagrania ze znalezionych kart, można wywnioskować, że nawet na dużych wysokościach rzeźba terenu ma kluczowe znaczenie. Przy locie 02 konieczne było niewielkie skorygowanie ustawienia anteny kierunkowej. Ponadto w momencie osiągnięcia zamierzonego dystansu i uruchomieniu procedury RTH (dzięki niebiosom za INAV), oprócz chwilowej utraty sygnału wideo, radio zaczęło meldować utratę telemetrii, co stanowi moim zdaniem poważny problem. Wizja wróciła po pokonaniu 350 metrów, ale RSSI osiągnął stabilne 50 po kolejnych 200. Podobne wskazania podawał INAV lecąc “od radia”.  Czyżbym przecenił ELRS? Według INAV najniższe RSSI wyniosło 17%. Na tę chwilę mam dwie teorie na temat tego, dlaczego tak się stało:

1. W momencie uruchomienia RTH samolot wykonał skręt w prawo, przez co antena odbiornika znajdująca się na lewym skrzydle została chwilowo przysłonięta przez kadłub i znajdującą się w nim elektronikę. Jednak czy na tym pułapie ma to aż takie znaczenie? Czy nadajnik i odbiornik nie powinny “słyszeć się” pod modelem? Antena wystaje poniżej i powyżej skrzydła. Nie tłumaczy to jednak spadku RSSI.

 

2. Czy możliwe jest, że stojąc “za” anteną kierunkową zakłóciłem sygnał z nadajnika? Po zrobieniu dwóch kroków w bok problem ustał, choć równie dobrze mogło to wynikać z malejącej odległości. 

 

Niedawno we flocie pojawił się Mini Skyhunter v2. Ze względu na nieco większą rozpiętość skrzydeł i możliwość założenia większego śmigła, wydaje mi się, że będzie stanowił nieco lepszą platformę do kolejnych testów.

Mam nadzieję że to dobry dział. Jeśli nie - proszę Moderację o wiadomość i przeniesienie.
Może kogoś zainteresują moje przygody :)

 

 

lot02.png

lot01.png

IMG_0760 (1).JPG

Opublikowano

Crossfire na 5km odległości nie ma prawa tracić zasięgu chyba, że masz źle ustawione anteny. 
Po pierwsze - obie anteny (radio i samolot) do dalszych lotów najlepiej mieć pionowo, nie poziomo. 
Po drugie sprawdz czy nie masz dynamic mode wyłaczony i np latasz tylko na 25mW.

Na takie niewielkie odległości nie potrzebujesz patcha, wystarczą dobre anteny dookólne (weź sobie coś z Prodrone). Patche przy analogu to tak dopiero 20+km.

 

A co do modeli to ten co teraz bedzie duzo lepszy niz skyhunter. Ten drugi to taka prądożerna krowa. Bardzo wygodne są dwusilnikowce typu ZOHD Altus, albo Reptile Dragon V2 o Albabird nie wspomnę.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.