kefir Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Witam mam pytanie jak mam to rozumieć # powierzchnia skrzydła: 41,6 dm2 # obciążenie powierzchni: 20 g/dm2 czy to znaczy ile mogę załadować czy jak jest w tej chwili obciążony ? Myślę że dobrze zadałem pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Obciazenie obecne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Obciążenie powierzchni nie ma nic wspólnego z "ładownością" modelu. Jednak znając wymiary i założenia można spokojnie obliczyć jaki ładunek nasz model może udźwignąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 to ile jest w stanie unieść ten Dane techniczne: * rozpiętość 1420 mm. * długość 1085 mm. * powierzchnia skrzydeł 43 dm. * obciążenie skrzydeł 35 g/dm2 * waga około 1520 g. a ile ten Dane techniczne: * rozpiętość: 1800 mm. * długość: 1110 mm. * masa całkowita: 810 g. * powierzchnia skrzydła: 41,6 dm2 * obciążenie powierzchni: 20 g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Kefir! Jaki silnik, jaka wytrzymałość skrzydeł? Myślisz że można ot tak policzyć? Dla uproszczenia modele mogą mieć obciążenie do 100-150 g/dm2 ( :devil: latające cegły :lol2: ). Resztę policz SAM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 To nie jest takie proste by na poczekaniu policzyć. Jak słusznie podaje buwi777 związane jest to z obciążeniem powierzchni. Taką symulację mogę ci zrobić ale nie w tej chwili. To jest model już gotowy czy w trakcie pracy lub projektu? Albo wkleję tu materiał dotyczacy ładowności i sam sobie to obliczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Pierwszy to Twinstar II Drugi to easy glider pro tego mam i z całym ładunkiem ma 1,4Kg KOŁPAK TURBO RED 45/4/6-8/3 ŁOŻE Z PIASTĄ RAY C35xx AERO ŁOPATKI GLAS 9*6.5 i tu pytanie nie za małe ? SILNIK RAY C3530/14 Pakiet KOKAM 2400 30C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Podany przykład odnosi sie do modelu swobodnie latajacego. W przypadku modelu RC w założeniach wstawiamy większe obciązenie pow. - ok 80g/dm2; Przynajmniej na sucho obliczysz sobie własne dostosowanie ładowności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Kolega Kefir, jeżeli dobrze rozumiem, chce przeliczyć ile może udźwignąć model, który ma zamiar kupić, a nie budować. Wydaje mi się, że cytat ze "Shiera" nie wyczerpuje tematu. Jeszcze trzeba by wziąć pod uwagę prędkość modelu i profil skrzydła. W takim wypadku trzeba sprawdzić jaka będzie nośność określonego profilu lotniczego dla określonej liczby Reynoldsa, wydłużenia, itp. Shier podaje jak przeprojektować model, żeby utrzymać założone obciążenie powierzchni, natomiast nie podaje jakie maksymalne obciążenie powierzchni będzie dopuszczalne dla danego modelu - inaczej mówiąc, o ile możemy zwiększyć prędkość modelu, żeby profil jeszcze pracował poprawnie (większy ciężar=większa prędkość). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Szczerze to nie jestem taki biegły w modelarstwie dlatego pytam Ale wiecie co nie będę się w to zagłębiał zdam się na innych którzy mają już przetestowanie samoloty do lotów FPV a z czasem jak się więcej nauczę to może zbuduję sam model Dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 To co podałem oczywiście, że nie wyczerpuje tematu, jest tylko przybliżeniem problemu. Zgodzę się również z tym, że nie możemy wszystkich modeli wrzucić do jednego worka bo choć wszystkie one są RC to jednak wieloma czynnikami różnią się. Callab - ile osób tu na forum wie co to takiego liczzba Re lub stosuje ją w obliczeniach projektowanych modeli :?: :?: :?: Dlatego przytaczanie akurat tego elementu śmieszy mnie bardzo. Wykonałem już kilka modeli nie mówiąc o "kit'ach" ale do żadnego nie stosowałem tego wskaznika, na chwilę obecną nawet nie znam jej wartości dla poszczegolnych modeli. Kefir - najprościej - obciążaj model coraz większą masą obserwując reakcje w locie. W ten sposób dojdziesz do masy krytycznej ładunku. Pamietaj tylko by ładunek był zawsze w SC modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Callab - ile osób tu na forum wie co to takiego liczzba Re lub stosuje ją w obliczeniach projektowanych modeli :?: :?: :?: Dlatego przytaczanie akurat tego elementu śmieszy mnie bardzo. Wykonałem już kilka modeli nie mówiąc o "kit'ach" ale do żadnego nie stosowałem tego wskaznika, na chwilę obecną nawet nie znam jej wartości dla poszczegolnych modeli. Niestety, żeby wykonać obliczenia, o które pyta Kefir trzeba to wiedzieć (i jeszcze parę innych rzeczy) - przynajmniej mniej więcej :-) Ale powiedzmy sobie szczerze - masz rację(!): żaden modelarz tego nie używa - z małymi, pomijalnymi wyjątkami ;-) Rada o stopniowym obciążaniu modelu jak najbardziej słuszna, ale, jeżeli dobrze zrozumiałem, Kefir jeszcze nie ma tych modeli i chce wyznaczyć ich "ładowność" zanim je kupi. Nie sądzę, żeby Ci się to udało Kefirze ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Przy tych głębokościach płata, prędkościach i możliwościach odwzorowania profilu z tymi obliczeniami bym sie aż tak bardzo nie wyrywał. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.