mucha93 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam.Około 2 tyg temu rozpocząłem budowę modelu Extra 230 o rozp. ok. 1,3 m.Model aktualnie jest prawie na wykończeniu, zostało mi jeszcze wkleić wręgę silnikową, mocowanie skrzydeł i wykonanie "maski" silnika z balsy.Waga tego co na zdjęciach to 582 gramy.Planowany silnik to Super Tigre GS 45 ABC i tu pada pytanie czy da rady ?Model ma służyć do akrobacji (nie koniecznie 3D ponieważ to mój pierwszy spaliniak).Serwa jakie planuje to : SW,SK i gaz serwo Hiteca standardowe (nie pamiętam oznaczenia to z Optica 6) a na lotki HS-81. Fotki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Czesc Ja bym sie bal w takim modelu dawac na lotki HS-81 na plastiku. Na gaz jak najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Lotki są małe , model też niewielki, h-81, dadzą radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Silniki który chcesz zastosowac jest bardzo cięzki jak na swoją pojemność pomyśl lepiej nad jakims mały os maxikem 40-46LA.Pomijam fakt, że OS jest łatwiejszy w regulacji i nie sprawia problemów, których nie brakuje przy Tigrach/ASP/JBA w LA jest jedna igła ustawiasz i latasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha93 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ogólnie to myślałem o ASP bo na OS to sądzę ,że na 1 spaline nie ma co xD.A więc pada pytanie ASP czy Super Tigre ? :roll: EDIT: Patrzyłem na sklepy i lżejszy jest ASP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Ogólnie to myślałem o ASP bo na OS to sądzę ,że na 1 spaline nie ma co xD Błędne założenie. Właśnie na pierwszy silnik trzeba kupić taki, który łatwo się reguluje a jak już poznasz podstawy obsługi silników spalinowych to wtedy można kombinować z bardziej kapryśnymi motorkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Na takich silnikach o jakich piszesz to ten model będzie latał i 8d jak coś takiego wymyślisz. Ja bym Ci proponował os 46la bo jest najlżejszy w tym przedziale pojemności i chodzi bardzo ładnie no i jest prosty w obsłudze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Krótko mówiąc jesli nie chcesz mieć problemów z silnikiem kup OS maxa z ASP możesz sie zrazic do spaliny trzeba do tych silników cierpliwosci a i doswiadczeni modelarze często ręce rozkładają, bo trafiaja sie takie sztuki, których nawet Mc Gyver nie wyreguluje PS skrzydła w tej Extrze masz strasznie przesuniete do tyłu wzgledem innych modeli i wg mnie bedzie problem z wyważeniem nawet na lekutkim LA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Pisze że maska będzie z balsy tak że to co widać to cała długość. tak sądzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha93 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Tak to jest cała długość bo maska to będzie ok. 1 cm więc dużo to nie zmieni.Czyli proponujecie ten silnik http://www.nastik.pl/os-46la-p-681.html ? Jeśli tak bo będzie trzeba jeszcze troszkę dozbierać kasy ale dam rade .I jeszcze jedno , czy dam rade na tym silniku zrobić pionowe wznoszenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Jesli uzyskasz mase do lotu około 2kg lub ciut wiecej to spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Jeśli kupisz tego osa 46la to kup do niego śmigła APC.Nie kupuj innych bo na lekkich śmigłach silnik puka na niskich obrotach. Najlepiej 12x5 lub 12x4 a jak chcesz latać jak rakieta to 11x7 dobre też są do niego śmigła Graupner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Tylko gdzie kupic te smigła w cyber fly są ale wysyłka kosztuje 26zł a smigło 8zł :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha93 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Śmigła to nie problem .W model making są , a mam ten sklep prawie pod ręką . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 kosztuje 26zł za pobraniem. ja wpłaciłem pieniądze z góry i za przesyłkę płaciłem 15zł (jak kupowałem Elektro Juniora S) a propo, ładnie okleiłeś ten model tylko dodaj jeszcze jakieś napisy na tym białym tle bo trochę blado wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha93 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Ok silnik już jest u mnie , kupiłem tego OS MAX-a, do tego zbiornik 227 ml no i łoże silnika , ale okazało się za szerokie :evil: i myślę nad tym by inaczej zamontować silnik lub przeciąć to łoże na pół.I jest jeden problem, tak jak mam wyrysowane na wrędze gdzie mam mieć silnik jest tak wysoko ,że jak przykładam to łoże to wystaje O_o. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kretobójca Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Zakładam, że silnik ma być głowicą do dołu. Ustaw łoże tak aby silnik montować od góry łoża, wtedy jakiś centymetr powinno opuścić się w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha93 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Planowałem silnik dać głowicą w bok.W dół to jakoś tak mi nie pasuje .Nowe łoże o ile nie wykombinuje nic do tego to będę miał po świętach , więc jeszcze można namyśleć się co do ułożenia silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Nie dawaj głowicy na dół bo będziesz miał problemy z silnikiem.Tak ustawiony silnik sprawia kłopoty i nie będziesz pewny w czym problem.Najlepiej ustawiać między godz 7 a 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Gorzej jeśli ma się zegarek cyfrowy :devil: Jano ma rację, głowica w dół może prowadzić do kłopotów a konkretniej zalewania się na niskich obrotach lub nieregularna praca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.