Skocz do zawartości

Extra 230


mucha93

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Około 2 tyg temu rozpocząłem budowę modelu Extra 230 o rozp. ok. 1,3 m.Model aktualnie jest prawie na wykończeniu, zostało mi jeszcze wkleić wręgę silnikową, mocowanie skrzydeł i wykonanie "maski" silnika z balsy.Waga tego co na zdjęciach to 582 gramy.Planowany silnik to Super Tigre GS 45 ABC i tu pada pytanie czy da rady ?Model ma służyć do akrobacji (nie koniecznie 3D ponieważ to mój pierwszy spaliniak).Serwa jakie planuje to : SW,SK i gaz serwo Hiteca standardowe (nie pamiętam oznaczenia to z Optica 6) a na lotki HS-81.

Fotki:

obraz019n.jpg

obraz020c.jpg

Opublikowano

Silniki który chcesz zastosowac jest bardzo cięzki jak na swoją pojemność pomyśl lepiej nad jakims mały os maxikem 40-46LA.Pomijam fakt, że OS jest łatwiejszy w regulacji i nie sprawia problemów, których nie brakuje przy Tigrach/ASP/JBA w LA jest jedna igła ustawiasz i latasz :D

Opublikowano

Ogólnie to myślałem o ASP bo na OS to sądzę ,że na 1 spaline nie ma co xD.A więc pada pytanie ASP czy Super Tigre ? :roll:

EDIT: Patrzyłem na sklepy i lżejszy jest ASP.

Opublikowano
Ogólnie to myślałem o ASP bo na OS to sądzę ,że na 1 spaline nie ma co xD

 

Błędne założenie. Właśnie na pierwszy silnik trzeba kupić taki, który łatwo się reguluje a jak już poznasz podstawy obsługi silników spalinowych to wtedy można kombinować z bardziej kapryśnymi motorkami.

Opublikowano

Na takich silnikach o jakich piszesz to ten model będzie latał i 8d jak coś takiego wymyślisz.

Ja bym Ci proponował os 46la bo jest najlżejszy w tym przedziale pojemności i chodzi bardzo ładnie no i jest prosty w obsłudze.

Opublikowano

Krótko mówiąc jesli nie chcesz mieć problemów z silnikiem kup OS maxa z ASP możesz sie zrazic do spaliny trzeba do tych silników cierpliwosci a i doswiadczeni modelarze często ręce rozkładają, bo trafiaja sie takie sztuki, których nawet Mc Gyver nie wyreguluje

 

PS skrzydła w tej Extrze masz strasznie przesuniete do tyłu wzgledem innych modeli i wg mnie bedzie problem z wyważeniem nawet na lekutkim LA

Opublikowano

Jeśli kupisz tego osa 46la to kup do niego śmigła APC.Nie kupuj innych bo na lekkich śmigłach silnik puka na niskich obrotach. Najlepiej 12x5 lub 12x4 a jak chcesz latać jak rakieta to 11x7 dobre też są do niego śmigła Graupner.

Opublikowano
kosztuje 26zł

za pobraniem. ja wpłaciłem pieniądze z góry i za przesyłkę płaciłem 15zł (jak kupowałem Elektro Juniora S)

a propo, ładnie okleiłeś ten model tylko dodaj jeszcze jakieś napisy na tym białym tle bo trochę blado wygląda :)

Opublikowano

Ok silnik już jest u mnie , kupiłem tego OS MAX-a, do tego zbiornik 227 ml no i łoże silnika , ale okazało się za szerokie :evil: i myślę nad tym by inaczej zamontować silnik lub przeciąć to łoże na pół.I jest jeden problem, tak jak mam wyrysowane na wrędze gdzie mam mieć silnik jest tak wysoko ,że jak przykładam to łoże to wystaje O_o. :roll:

Opublikowano

Planowałem silnik dać głowicą w bok.W dół to jakoś tak mi nie pasuje :P.Nowe łoże o ile nie wykombinuje nic do tego to będę miał po świętach , więc jeszcze można namyśleć się co do ułożenia silnika :D.

Opublikowano

Nie dawaj głowicy na dół bo będziesz miał problemy z silnikiem.Tak ustawiony silnik sprawia kłopoty i nie będziesz pewny w czym problem.Najlepiej ustawiać między godz 7 a 5.

Opublikowano

Gorzej jeśli ma się zegarek cyfrowy :devil:

Jano ma rację, głowica w dół może prowadzić do kłopotów a konkretniej zalewania się na niskich obrotach lub nieregularna praca.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.