Boguslaw Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Po ostatnich "lotach" mam problem z przodem mojego kadłuba, a raczej wcale go nie mam :| Model jest z pianki epp Elektro Junior S. Można powiedzieć, że przód kadłuba został ścięty w miejscu, gdzie kończy się łoże silnika. uszkodzenia nie są jakieś kosmiczne, ale zapytam o taką sprawę. Jak ustalić kąty położenia osi silnika, przy czym nie pytam i wartości, ale o metodologię, praktyczne ich ustawienie. Zaznaczę tylko, aby się ustrzec słabych komentarzy, że geometria nie jest mi obca. Ale nie wiem jak podejść do wyznaczenia osi kadłuba na "żywym" modelu. Może ktoś z kolegów w okolicy Jeleniej Góry ma lepiej wyposażoną modelarnie, w której można to wykonać bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam Pomocne jest czasem, założenie na piastę, zamiast śmigła, starej płyty CD. Masz wtedy płaszczyzną ułatwiająca pomiary względem kadłuba, czy kąta zaklinowania płata. PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 wskaźnik laserowy przyklejony taśmą osobiście używam poziomicy z laserem która ma nakładkę rysującą linie prosta. zeruje ja do płata i robisz co dusza zapragnie z katem silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Zazwyczaj na oś silnika zakładam rurkę węglową 1m i przy takim wskaźniku oko wystarcza (mnie) do w miarę poprawnego ostawienia. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boguslaw Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Dziękuję za te uwagi, bo szczerze powiem że straciłem wiarę w to, że ktoś mi coś podpowie. Post już kilka dni ma, więc radziłem sobie na własną rękę. Ja skorzystałem ze stalowego drutu 0.8, który przymocowałem na całej długości kadłuba tak, aby te "osie" były przedłużeniem kadłuba. A potem to już jakoś poszło... Jeszcze raz dziękuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 No to bardzo dobrze, że sobie poradziłeś. Temat można powiedzieć, że zakończony, ale powrócę do niego, gdyż mam tą samą robotę tyle, że ustalanie kątów i osi symetrii w nowym modelu. Tak jak Marcin vel Motyl napisał powyżej niezastąpiona jest poziomica laserowa na statywie. Super sprawa! Powinna być na wyposażeniu każdego modelarza i napewno będziecie często z niej korzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Od stalowego drutu (często wygina się pod własnym ciężarem) wydają się być lepsze listewki sosnowe. Dalej można oceniać na oko, albo zrobić fotkę i za pomocą jakiegokolwiek programu (np painta) oceniać/mierzyć kąty. Jeżeli chodzi o "oś kadłuba", to najczęściej do pomiarów kątów, jako oś zerową, przyjmuje się oś statecznika poziomego. PS Przykład z mojego tematu o Me110: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.