krzychu-rc Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam to wydarzenie miało miejsce 8 marca ale nie mogłem się zebrać żeby to udokumentować. katana cx 42 os max 15 la 970 mm rozpiętości To miał być pierwszy lot modelu i mój też założenia takie jak zwykle: start, lot, lądowanie i do domu efekty też jak zwykle: start wznoszenie i :ass: ale od początku Poregulowałem co trzeba było, wszystko cacy to rozpędzam model. Poszedł jak zły podniósł sie ogon i samolot zaczął sie "ślizgać" po trawie zaciągnąłem lekko ster wysokości i oderwał się od ziemi w tym momencie ster na 0 lekko się przechylił na prawy bok ale nic nie robiłem bo bym więcej szkody narobił i dobrze bo zaraz się wyrównał. Leciał prosto i stabilnie z lekkim wzniosem (czyżby ogon za ciężki kateczkę??)ale nic nie robilem trymerem (myslałem "dopiero jak będzie wyżej"). To wznoszenie troche wolno szło więc SW lekko do siebie i zdziwko bo wystrzelił prawie pionowo wyrównałem go i tak znalazł sie na ok 3 m wysokości. Cóż trzeba zakręt robić bo ucieknie gdzieś tak więc SK (pouczony poprzednim manewrem) leciuteńko w lewo i w tym momencie bóg objawił swe zamiary a matka ziemia dokończyła robotę model wykona bliżej niezidentyfikowaną figurę akrobatyczną i zanim się zorientowałem pędził na full gazie w dół pierwsza myśl SW do siebie ile w fabryce dali ale było zapóźno wbił się w ziemię pod kątem ok 45 stopni dziób i ogon roztrzaskane :wall: zdjęcia ukazują stan po usunięci wszelkich wiszących odpadów A przy okazji jaka masa jest przewidziana dla takiego modelu ???
slawko_k Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 w czasie kiedy będziesz ja remontował polecam polatać w symulatorze. na dobre to wyjdzie tobie i modelowi
krzychu-rc Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 muszę się nad tym zastanowić bo coś mi się wydaje ze będę częstym gościem w tym dziale
Malker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Naszczęście odbudowa będzie prosta. A Ty latasz pierwszy raz ? Spalinową akrobatką o_O?
krzychu-rc Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 cóż :crazy: latałem wicherkiem były wzloty i upadki ale mnie wkurzył a to coś na dwuwypukły profil i jest fajnie stabilna z tego co zdążyłem zauważyć ale w czasie lotu prostoliniowego do kierowania nie zdążyłem dojść :mrgreen:
wa1ker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Hmm tak się zastanawiam skoro jesteś kolejną osobą na tym forum która jako pierwszy model kupiła (zrobiła) Katane i tak jak wszyscy zrobiłeś z tej Katany tartak większy niż był po wyjściu od producenta to może jednak warto by posłuchać rad bardziej doświadczonych kolegów i najpierw nauczyć się latać na czymś wolniejszym, spokojniejszym np ES albo EG a dopiero potem zabierać się za loty kataną? No chyba że twoim drugim hobby jest poszukiwanie części silnika pod ziemią? Naprawdę nie szkoda Ci kasy? Kup sobie jakiś motoszybowiec z EPP zobaczysz ile z niego będziesz miał frajdy a kataną to sobie na razie pośmigaj na symulatorach - dużo taniej wyjdzie uwierz mi I nie zniechęcaj się przypadkiem ;D
motyl Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 zacznij od ustawienia poprawnie SC a później lataj A swoją droga co można powiedzieć o 5m lotu modelu ?? że jest stabilny ?? lekkie dotknięcie SW i pionowo w góre ??
Gość slawekmod Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Następnym razem spróbuj wznieść się wyżej , wysokość to nasz sprzymierzeniec.Nawet jak przeciągniesz model na 30 m to masz jeszcze czas na reakcję, na 3 m jak sam zauważyłeś nie ma zbyt dużo czasu na korektę lotu.Szkoda modelu ale zapewne odbudujesz i będzie ok.Jeżeli masz nadajnik z komputerem to dobrze jest ustawić EXPO i D/R .Ja ustawiam Expo w granicach 50-65% ale to rzecz indywidualna.Jak chce poszaleć to wyłączam expo i wtedy jest dopiero jazda
wa1ker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 cóż :crazy: latałem wicherkiem były wzloty i upadki ale mnie wkurzył a to coś na dwuwypukły profil i jest fajnie stabilna z tego co zdążyłem zauważyć ale w czasie lotu prostoliniowego do kierowania nie zdążyłem dojść :mrgreen: No to chyba będziesz musiał się przeprosić z wicherkiem co najmniej na jeden sezon :twisted: .A co do stabilności to wiesz jak rzucisz kawał dechy to przez chwile też leci prosto co wcale nie znaczy że jest stabilna :twisted: . Chłopie przecież przez te kilka sekund lotu nie miałeś szans sprawdzić czy ona w ogóle prawidłowo reaguje na stery a co dopiero czy jest stabilna w locie - nie gadaj głupot przecież z tego co piszesz w ogóle nad nią nie panowałeś
Malker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 No i jak nurkujesz to nie dawaj gazu na maxa bo jeszcze mu zwiększasz prędkość i szybciej nurkujesz co za tym idzie model upatruje kolejnego kreta Tak jak byś w korkociągu dawał gaz na maxa. Ni to wyglądu ni to efektu jedynie na ziemi jest co zbierać Żeby nie było niedomówień. Mój Yak na poniżej połowy gazu idzie pionowo w górę to jeśli dałbym mu w korku gaz na maxa to by mi model rozfurkotało na strzępy bo lecąc w dół zwiększył bym mu jeszcze prędkość. Każdy lata jak chce i jak uważa za słuszne.
Patryk Sokol Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 No i jak nurkujesz to nie dawaj gazu na maxa bo jeszcze mu zwiększasz prędkość i szybciej nurkujesz co za tym idzie model upatruje kolejnego kreta Tak jak byś w korkociągu dawał gaz na maxa. Ni to wyglądu ni to efektu jedynie na ziemi jest co zbierać Bzdury, acan rozpowiadasz. Z korka jak najbardziej wychodzi sie full gazem i oddając wysokość, oraz kierunek.
Konrad Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Malki-jeśli chcesz komuś pomóc to najpierw zastanów się co piszesz,ok? :| .Przez twoją niewiedze i pewność siebie ktoś mógłby stracić model nad którym pracował kilka miesięcy.....a z resztą...czy ty kiedykolwiek wyszedłeś z korkociągu?bo mi się wydaje że co najwyżej gumówka :wink:
krzychu-rc Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 cóż muszę to wszystko przemyśleć bliżej mi do pogodzenia z wicherkiem niż do motoszybowca ale to nie jest zły pomysł warty rozpatrzenia bo kiedyś czymś podobnym latałem ale to była zabawka z chin sterowana ciągiem silników Chłopie przecież przez te kilka sekund lotu nie miałeś szans sprawdzić czy ona w ogóle prawidłowo reaguje na stery a co dopiero czy jest stabilna w locie - nie gadaj głupot przecież z tego co piszesz w ogóle nad nią nie panowałeś co do tej "stabilności" to trochę przesadziłem rzeczywiście to było takie dobre pierwsze wrażenie po starcie że się nie kiwał na boki i jak wyrównałem go po tym w znoszeniu to też ładnie się uspokoił a kontrola nad modelem była tylko się skończyła po feralnym manewrze :rotfl: Jeżeli masz nadajnik z komputerem to dobrze jest ustawić EXPO i D/R .Ja ustawiam Expo w granicach 50-65% ale to rzecz indywidualna.Jak chce poszaleć to wyłączam expo i wtedy jest dopiero jazda niestety nadajnik nie jest komputerowy ale musiał bym coś zrobić z tymi wychyleniami na sterach popychacze zamontowane na dziurce najodleglejszej od osi zawiasów a na serwach na środkowej bo na najbliższej haczyło o oś serwa
instruktor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Co prawda nie widziałem jak Konrad latasz, ale Macieja latanie widziałem i mogę zapewnić że w kazdej sytuacji da sobie radę. A z korka wychodzi się nie pełnym gazem ale" oddając draga "i kierunkiem
Malker Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Malki-jeśli chcesz komuś pomóc to najpierw zastanów się co piszesz,ok? :| .Przez twoją niewiedze i pewność siebie ktoś mógłby stracić model nad którym pracował kilka miesięcy.....a z resztą...czy ty kiedykolwiek wyszedłeś z korkociągu?bo mi się wydaje że co najwyżej gumówka :wink: Tak ? No to zapraszam do Ostrów Wlkp. na lotnisko Jak ulotnie Yak'a to dam znać.
Slawek_9000 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Katana to jakaś tam forma kopii latającego samolotu akro, o których wiadomo że najtrudniej lata się po prostej. Bardzo dobre modele jako zaawansowane trenerki są F3A, niekoniecznie pełnych rozmiarów, mają długie smukłe kadłuby co daje im sporo stateczności i bardzo ładnie latają prosto oczywiście o ile wyważone i wytrymowane. Generalnie nie jest to taki duży błąd latać na początek nawet nerwowymi modelami, ale nie powinno się ich samemu oblatywać no i dobrze mieć kogoś bardziej doświadczonego do pomocy, zeby np. wystartował i wylądował.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.