krzychu-rc Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam to wydarzenie miało miejsce 8 marca ale nie mogłem się zebrać żeby to udokumentować. katana cx 42 os max 15 la 970 mm rozpiętości To miał być pierwszy lot modelu i mój też założenia takie jak zwykle: start, lot, lądowanie i do domu efekty też jak zwykle: start wznoszenie i :ass: ale od początku Poregulowałem co trzeba było, wszystko cacy to rozpędzam model. Poszedł jak zły podniósł sie ogon i samolot zaczął sie "ślizgać" po trawie zaciągnąłem lekko ster wysokości i oderwał się od ziemi w tym momencie ster na 0 lekko się przechylił na prawy bok ale nic nie robiłem bo bym więcej szkody narobił i dobrze bo zaraz się wyrównał. Leciał prosto i stabilnie z lekkim wzniosem (czyżby ogon za ciężki kateczkę??)ale nic nie robilem trymerem (myslałem "dopiero jak będzie wyżej"). To wznoszenie troche wolno szło więc SW lekko do siebie i zdziwko bo wystrzelił prawie pionowo wyrównałem go i tak znalazł sie na ok 3 m wysokości. Cóż trzeba zakręt robić bo ucieknie gdzieś tak więc SK (pouczony poprzednim manewrem) leciuteńko w lewo i w tym momencie bóg objawił swe zamiary a matka ziemia dokończyła robotę model wykona bliżej niezidentyfikowaną figurę akrobatyczną i zanim się zorientowałem pędził na full gazie w dół pierwsza myśl SW do siebie ile w fabryce dali ale było zapóźno wbił się w ziemię pod kątem ok 45 stopni dziób i ogon roztrzaskane :wall: zdjęcia ukazują stan po usunięci wszelkich wiszących odpadów A przy okazji jaka masa jest przewidziana dla takiego modelu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 w czasie kiedy będziesz ja remontował polecam polatać w symulatorze. na dobre to wyjdzie tobie i modelowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-rc Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 muszę się nad tym zastanowić bo coś mi się wydaje ze będę częstym gościem w tym dziale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Naszczęście odbudowa będzie prosta. A Ty latasz pierwszy raz ? Spalinową akrobatką o_O? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-rc Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 cóż :crazy: latałem wicherkiem były wzloty i upadki ale mnie wkurzył a to coś na dwuwypukły profil i jest fajnie stabilna z tego co zdążyłem zauważyć ale w czasie lotu prostoliniowego do kierowania nie zdążyłem dojść :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wa1ker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Hmm tak się zastanawiam skoro jesteś kolejną osobą na tym forum która jako pierwszy model kupiła (zrobiła) Katane i tak jak wszyscy zrobiłeś z tej Katany tartak większy niż był po wyjściu od producenta to może jednak warto by posłuchać rad bardziej doświadczonych kolegów i najpierw nauczyć się latać na czymś wolniejszym, spokojniejszym np ES albo EG a dopiero potem zabierać się za loty kataną? No chyba że twoim drugim hobby jest poszukiwanie części silnika pod ziemią? Naprawdę nie szkoda Ci kasy? Kup sobie jakiś motoszybowiec z EPP zobaczysz ile z niego będziesz miał frajdy a kataną to sobie na razie pośmigaj na symulatorach - dużo taniej wyjdzie uwierz mi I nie zniechęcaj się przypadkiem ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 zacznij od ustawienia poprawnie SC a później lataj A swoją droga co można powiedzieć o 5m lotu modelu ?? że jest stabilny ?? lekkie dotknięcie SW i pionowo w góre ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Następnym razem spróbuj wznieść się wyżej , wysokość to nasz sprzymierzeniec.Nawet jak przeciągniesz model na 30 m to masz jeszcze czas na reakcję, na 3 m jak sam zauważyłeś nie ma zbyt dużo czasu na korektę lotu.Szkoda modelu ale zapewne odbudujesz i będzie ok.Jeżeli masz nadajnik z komputerem to dobrze jest ustawić EXPO i D/R .Ja ustawiam Expo w granicach 50-65% ale to rzecz indywidualna.Jak chce poszaleć to wyłączam expo i wtedy jest dopiero jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wa1ker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 cóż :crazy: latałem wicherkiem były wzloty i upadki ale mnie wkurzył a to coś na dwuwypukły profil i jest fajnie stabilna z tego co zdążyłem zauważyć ale w czasie lotu prostoliniowego do kierowania nie zdążyłem dojść :mrgreen: No to chyba będziesz musiał się przeprosić z wicherkiem co najmniej na jeden sezon :twisted: .A co do stabilności to wiesz jak rzucisz kawał dechy to przez chwile też leci prosto co wcale nie znaczy że jest stabilna :twisted: . Chłopie przecież przez te kilka sekund lotu nie miałeś szans sprawdzić czy ona w ogóle prawidłowo reaguje na stery a co dopiero czy jest stabilna w locie - nie gadaj głupot przecież z tego co piszesz w ogóle nad nią nie panowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 No i jak nurkujesz to nie dawaj gazu na maxa bo jeszcze mu zwiększasz prędkość i szybciej nurkujesz co za tym idzie model upatruje kolejnego kreta Tak jak byś w korkociągu dawał gaz na maxa. Ni to wyglądu ni to efektu jedynie na ziemi jest co zbierać Żeby nie było niedomówień. Mój Yak na poniżej połowy gazu idzie pionowo w górę to jeśli dałbym mu w korku gaz na maxa to by mi model rozfurkotało na strzępy bo lecąc w dół zwiększył bym mu jeszcze prędkość. Każdy lata jak chce i jak uważa za słuszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 No i jak nurkujesz to nie dawaj gazu na maxa bo jeszcze mu zwiększasz prędkość i szybciej nurkujesz co za tym idzie model upatruje kolejnego kreta Tak jak byś w korkociągu dawał gaz na maxa. Ni to wyglądu ni to efektu jedynie na ziemi jest co zbierać Bzdury, acan rozpowiadasz. Z korka jak najbardziej wychodzi sie full gazem i oddając wysokość, oraz kierunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Malki-jeśli chcesz komuś pomóc to najpierw zastanów się co piszesz,ok? :| .Przez twoją niewiedze i pewność siebie ktoś mógłby stracić model nad którym pracował kilka miesięcy.....a z resztą...czy ty kiedykolwiek wyszedłeś z korkociągu?bo mi się wydaje że co najwyżej gumówka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-rc Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 cóż muszę to wszystko przemyśleć bliżej mi do pogodzenia z wicherkiem niż do motoszybowca ale to nie jest zły pomysł warty rozpatrzenia bo kiedyś czymś podobnym latałem ale to była zabawka z chin sterowana ciągiem silników Chłopie przecież przez te kilka sekund lotu nie miałeś szans sprawdzić czy ona w ogóle prawidłowo reaguje na stery a co dopiero czy jest stabilna w locie - nie gadaj głupot przecież z tego co piszesz w ogóle nad nią nie panowałeś co do tej "stabilności" to trochę przesadziłem rzeczywiście to było takie dobre pierwsze wrażenie po starcie że się nie kiwał na boki i jak wyrównałem go po tym w znoszeniu to też ładnie się uspokoił a kontrola nad modelem była tylko się skończyła po feralnym manewrze :rotfl: Jeżeli masz nadajnik z komputerem to dobrze jest ustawić EXPO i D/R .Ja ustawiam Expo w granicach 50-65% ale to rzecz indywidualna.Jak chce poszaleć to wyłączam expo i wtedy jest dopiero jazda niestety nadajnik nie jest komputerowy ale musiał bym coś zrobić z tymi wychyleniami na sterach popychacze zamontowane na dziurce najodleglejszej od osi zawiasów a na serwach na środkowej bo na najbliższej haczyło o oś serwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Co prawda nie widziałem jak Konrad latasz, ale Macieja latanie widziałem i mogę zapewnić że w kazdej sytuacji da sobie radę. A z korka wychodzi się nie pełnym gazem ale" oddając draga "i kierunkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Malki-jeśli chcesz komuś pomóc to najpierw zastanów się co piszesz,ok? :| .Przez twoją niewiedze i pewność siebie ktoś mógłby stracić model nad którym pracował kilka miesięcy.....a z resztą...czy ty kiedykolwiek wyszedłeś z korkociągu?bo mi się wydaje że co najwyżej gumówka :wink: Tak ? No to zapraszam do Ostrów Wlkp. na lotnisko Jak ulotnie Yak'a to dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Katana to jakaś tam forma kopii latającego samolotu akro, o których wiadomo że najtrudniej lata się po prostej. Bardzo dobre modele jako zaawansowane trenerki są F3A, niekoniecznie pełnych rozmiarów, mają długie smukłe kadłuby co daje im sporo stateczności i bardzo ładnie latają prosto oczywiście o ile wyważone i wytrymowane. Generalnie nie jest to taki duży błąd latać na początek nawet nerwowymi modelami, ale nie powinno się ich samemu oblatywać no i dobrze mieć kogoś bardziej doświadczonego do pomocy, zeby np. wystartował i wylądował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.