Jump to content

Oblot katany


krzychu-rc

Recommended Posts

Witam

to wydarzenie miało miejsce 8 marca ale nie mogłem się zebrać żeby to udokumentować.

 

katana cx 42 os max 15 la 970 mm rozpiętości

 

To miał być pierwszy lot modelu i mój też

założenia takie jak zwykle: start, lot, lądowanie i do domu

efekty też jak zwykle: start wznoszenie i :ass:

 

ale od początku

Poregulowałem co trzeba było, wszystko cacy to rozpędzam model.

Poszedł jak zły podniósł sie ogon i samolot zaczął sie "ślizgać" po trawie zaciągnąłem lekko ster wysokości i oderwał się od ziemi w tym momencie ster na 0 lekko się przechylił na prawy bok ale nic nie robiłem bo bym więcej szkody narobił i dobrze bo zaraz się wyrównał.

Leciał prosto i stabilnie z lekkim wzniosem (czyżby ogon za ciężki kateczkę??)ale nic nie robilem trymerem (myslałem "dopiero jak będzie wyżej"). To wznoszenie troche wolno szło więc SW lekko do siebie i zdziwko bo wystrzelił prawie pionowo wyrównałem go i tak znalazł sie na ok 3 m wysokości. Cóż trzeba zakręt robić bo ucieknie gdzieś tak więc SK (pouczony poprzednim manewrem) leciuteńko w lewo i w tym momencie bóg objawił swe zamiary a matka ziemia dokończyła robotę model wykona bliżej niezidentyfikowaną figurę akrobatyczną i zanim się zorientowałem pędził na full gazie w dół pierwsza myśl SW do siebie ile w fabryce dali ale było zapóźno wbił się w ziemię pod kątem ok 45 stopni dziób i ogon roztrzaskane :wall:

 

zdjęcia ukazują stan po usunięci wszelkich wiszących odpadów

 

album_pic.php?pic_id=1613

 

album_pic.php?pic_id=1614

 

A przy okazji jaka masa jest przewidziana dla takiego modelu ???

Link to comment
Share on other sites

cóż :crazy:

latałem wicherkiem były wzloty i upadki ale mnie wkurzył

a to coś na dwuwypukły profil i jest fajnie stabilna z tego co zdążyłem zauważyć ale w czasie lotu prostoliniowego do kierowania nie zdążyłem dojść :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hmm tak się zastanawiam skoro jesteś kolejną osobą na tym forum która jako pierwszy model kupiła (zrobiła) Katane i tak jak wszyscy zrobiłeś z tej Katany tartak większy niż był po wyjściu od producenta to może jednak warto by posłuchać rad bardziej doświadczonych kolegów i najpierw nauczyć się latać na czymś wolniejszym, spokojniejszym np ES albo EG a dopiero potem zabierać się za loty kataną? No chyba że twoim drugim hobby jest poszukiwanie części silnika pod ziemią? Naprawdę nie szkoda Ci kasy? Kup sobie jakiś motoszybowiec z EPP zobaczysz ile z niego będziesz miał frajdy a kataną to sobie na razie pośmigaj na symulatorach - dużo taniej wyjdzie uwierz mi

I nie zniechęcaj się przypadkiem ;D

Link to comment
Share on other sites

zacznij od ustawienia poprawnie SC a później lataj :D

 

A swoją droga co można powiedzieć o 5m lotu modelu ?? że jest stabilny ?? lekkie dotknięcie SW i pionowo w góre ??

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Następnym razem spróbuj wznieść się wyżej , wysokość to nasz sprzymierzeniec.Nawet jak przeciągniesz model na 30 m to masz jeszcze czas na reakcję, na 3 m jak sam zauważyłeś nie ma zbyt dużo czasu na korektę lotu.Szkoda modelu ale zapewne odbudujesz i będzie ok.Jeżeli masz nadajnik z komputerem to dobrze jest ustawić EXPO i D/R .Ja ustawiam Expo w granicach 50-65% ale to rzecz indywidualna.Jak chce poszaleć to wyłączam expo i wtedy jest dopiero jazda :D

Link to comment
Share on other sites

cóż :crazy:

latałem wicherkiem były wzloty i upadki ale mnie wkurzył

a to coś na dwuwypukły profil i jest fajnie stabilna z tego co zdążyłem zauważyć ale w czasie lotu prostoliniowego do kierowania nie zdążyłem dojść :mrgreen:

 

No to chyba będziesz musiał się przeprosić z wicherkiem co najmniej na jeden sezon :twisted: .A co do stabilności to wiesz jak rzucisz kawał dechy to przez chwile też leci prosto co wcale nie znaczy że jest stabilna :twisted: . Chłopie przecież przez te kilka sekund lotu nie miałeś szans sprawdzić czy ona w ogóle prawidłowo reaguje na stery a co dopiero czy jest stabilna w locie - nie gadaj głupot przecież z tego co piszesz w ogóle nad nią nie panowałeś

Link to comment
Share on other sites

No i jak nurkujesz to nie dawaj gazu na maxa bo jeszcze mu zwiększasz prędkość i szybciej nurkujesz co za tym idzie model upatruje kolejnego kreta :lol:

Tak jak byś w korkociągu dawał gaz na maxa. Ni to wyglądu ni to efektu jedynie na ziemi jest co zbierać ;)

 

Żeby nie było niedomówień.

Mój Yak na poniżej połowy gazu idzie pionowo w górę to jeśli dałbym mu w korku gaz na maxa to by mi model rozfurkotało na strzępy bo lecąc w dół zwiększył bym mu jeszcze prędkość. Każdy lata jak chce i jak uważa za słuszne.

Link to comment
Share on other sites

No i jak nurkujesz to nie dawaj gazu na maxa bo jeszcze mu zwiększasz prędkość i szybciej nurkujesz co za tym idzie model upatruje kolejnego kreta :lol:

Tak jak byś w korkociągu dawał gaz na maxa. Ni to wyglądu ni to efektu jedynie na ziemi jest co zbierać ;)

 

Bzdury, acan rozpowiadasz. Z korka jak najbardziej wychodzi sie full gazem i oddając wysokość, oraz kierunek.

Link to comment
Share on other sites

Malki-jeśli chcesz komuś pomóc to najpierw zastanów się co piszesz,ok? :| .Przez twoją niewiedze i pewność siebie ktoś mógłby stracić model nad którym pracował kilka miesięcy.....a z resztą...czy ty kiedykolwiek wyszedłeś z korkociągu?bo mi się wydaje że co najwyżej gumówka :wink:

Link to comment
Share on other sites

cóż muszę to wszystko przemyśleć

bliżej mi do pogodzenia z wicherkiem niż do motoszybowca ale to nie jest zły pomysł warty rozpatrzenia bo kiedyś czymś podobnym latałem ale to była zabawka z chin sterowana ciągiem silników

 

Chłopie przecież przez te kilka sekund lotu nie miałeś szans sprawdzić czy ona w ogóle prawidłowo reaguje na stery a co dopiero czy jest stabilna w locie - nie gadaj głupot przecież z tego co piszesz w ogóle nad nią nie panowałeś

 

co do tej "stabilności" to trochę przesadziłem rzeczywiście to było takie dobre pierwsze wrażenie po starcie że się nie kiwał na boki i jak wyrównałem go po tym w znoszeniu to też ładnie się uspokoił

a kontrola nad modelem była tylko się skończyła po feralnym manewrze

:rotfl:

 

Jeżeli masz nadajnik z komputerem to dobrze jest ustawić EXPO i D/R .Ja ustawiam Expo w granicach 50-65% ale to rzecz indywidualna.Jak chce poszaleć to wyłączam expo i wtedy jest dopiero jazda :D

 

niestety nadajnik nie jest komputerowy ale musiał bym coś zrobić z tymi wychyleniami

na sterach popychacze zamontowane na dziurce najodleglejszej od osi zawiasów a na serwach na środkowej bo na najbliższej haczyło o oś serwa

Link to comment
Share on other sites

Malki-jeśli chcesz komuś pomóc to najpierw zastanów się co piszesz,ok? :| .Przez twoją niewiedze i pewność siebie ktoś mógłby stracić model nad którym pracował kilka miesięcy.....a z resztą...czy ty kiedykolwiek wyszedłeś z korkociągu?bo mi się wydaje że co najwyżej gumówka :wink:

 

Tak ;)? No to zapraszam do Ostrów Wlkp. na lotnisko ;)

Jak ulotnie Yak'a to dam znać.

Link to comment
Share on other sites

Katana to jakaś tam forma kopii latającego samolotu akro, o których wiadomo że najtrudniej lata się po prostej. Bardzo dobre modele jako zaawansowane trenerki są F3A, niekoniecznie pełnych rozmiarów, mają długie smukłe kadłuby co daje im sporo stateczności i bardzo ładnie latają prosto oczywiście o ile wyważone i wytrymowane.

Generalnie nie jest to taki duży błąd latać na początek nawet nerwowymi modelami, ale nie powinno się ich samemu oblatywać no i dobrze mieć kogoś bardziej doświadczonego do pomocy, zeby np. wystartował i wylądował.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.