Kamil6593 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Temat umieszczam na razie tutaj ponieważ silnik to benzynka choć niedługo będzie żarowy.Jeśli ktoś uważa że temat w złym miejscu to niech przeniesie do odpowiedniego. Witam. Ostatnio stałem się posiadaczem nowego silnika-przeróbka z kosy 25ccm.Silnik jest gotowy pod założenie zapłonu , lecz silnik ma zostać przerobiony na żarowy i jako paliwo będzie wtedy już metanol.Jako świeca posłuży wtedy świeca od silnika żarowego.Do pełni szczęścia trzeba wytłoczyć na tokarce takie coś co będzie można wkręcić w gwint cylindra , a w to wkręcana będzie świeca.Kolega kiedyś przerabiał silnik motoroweru Romet na silnik żarowy.Wykorzystał do tego świecę od 4suwa i gwint od normalnej świecy.Odciął gwint od świecy iskrowej i w nią wkręcił świecę żarową i to wkręcał do silnika i działało.Chcę zrobić podobnie tylko nie bardzo wiem czy się uda.Chciał bym maksymalnie zaoszczędzić na wadze.Pomysł dla nie których może się wydać śmieszny ale wiem że to się uda tylko trzeba to wszystko przemyśleć. Zdjęcia silnika: Obecna świeca: Tak to miało by być zrobione i tak to miało by wyglądać: Proszę o wszelkie uwagi i sugestie.Pozdrawiam Kamil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Tylko po co ta przeróbka? Z powodu mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Nie koniecznie choć w pewnym sensie też ale nawet by po to żeby przeeksperymentować.Powiedzmy że na razie się nie sugerujmy mocą. Robię to też dlatego że nie chce mi się kupować zapłonu i chcę zaoszczędzić na wadze.Silnik najprawdopodobniej wyląduje potem w modelu na uwięzi i nie będą mi się podobały w nim akumulatory do zasilania.Oryginalny zapłon jest zbyt ciężki , a żarowy byłby w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Coś Kamil czuję że nie masz do tego silnika zapłonu i chcesz pójść tańszą drogą zakładając świecę żarową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Tak , przyznam się Sławek że nie mam zapłonu i kasy bo odkładam na motor i chcę jak najkrótszą drogą go uruchomić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Może któryś zapłon z UH ? Ja bym zostawił ten motorek na lepsze czasy, lepiej poczekać chwilkę i zakupić zapłon elektroniczny.Poszukaj na stronie Alexa , coś tam było o experymentach z silnikami żarowymi w których stosowano benzynę.Temat pokrewny do Twojego więc może czegoś się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Tak pamiętam relacje jak do żarowego silnika lał benzynę i podgrzewał świece cały czas bo się nie żarzyła ale w ten sposób często padają świece.Moja przeróbka polega na wkręceniu świecy żarowej do silnika i używania do niego paliwa modelarskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 ...tylko stopień sprężania nie ten... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Możesz sprecyzować o co chodzi. Edit Znalazłem przypadkiem na YouTube film z silnikiem 26ccm ,najprawdopodobniej przeróbka z kosy z świecą żarową .Dokładnie to samo chcę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Po dokonaniu przeróbki zaopatrz się w większą ilosc paliwa bo ten smok będzie je uwielbiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Karol stopień sprężania wcale nie jest za mały , jest w sam raz.Już wiem jak zamontuje świece.Konsultowałem się kolegą i będzie to zrobione tak :z świecy iskrowej ucinamy tą ceramiczną część zaraz przy metalu , rozwiercamy w środku gwintu , gwintujemy , wkręcamy świece żarową w to i całość wkręcamy w cylinder i skończone.W miarę postępów dam zdjęcia.Póki co temat najprawdopodobniej troche przycichnie.Pozdrawiam :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Pomysł z przeróbka silnika benzynowego iskrowego na żarowy wcale nie jest nowy,a co najważniejsze jak najbadziej skuteczny i dający dobre rezultaty.Niestety pomysł ze świecą iskrową jako adapterem jest poniżej krytyki.....wystarczy przemyśleć sprawę....przecież w takim wypadku odległość świecy od tłoka w GPZ bedzie zbyt duża-w świecy iskrowej trzebaby było wywiercic otwór przynajmniej fi 10-12mm,zostawiając 4-5mm przy samym końcu i dopiero tam wiercac otwór pod swiece,tak by znalazła się ona niżej.Nie wiem czy wystarczająco jasno się wyraziłem i wiadomo o co chodzi??? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zrób sobie rysunkek, pomierz dobrze a Ci zrobie redukcje ze zwyklej świecy na modelarska, tylko nie wiem czy jedna nie bedzie za malo przy takim duzym silniku. Stopień sprężania nie wiesz czy jest dobry, jak zapewne wiesz dla Diesla jest inny niz dla benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Stopień sprężania nie wiesz czy jest dobry, jak zapewne wiesz dla Diesla jest inny niz dla benzyny. Stopień sprężania jest bardzo podobny w silniku żarowym i benzynowym i pod tym względem silniki te nie mają nic wspólnego z normalnym dieslem gdzie sprężanie jest istotnie dużo wyższe. Są w internecie publikacje z przeróbek silników benzynowych na żarowe i na odwrót. Temat nie jest nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 ale jaki sens tych poczynan? rozumiem zeby to chodzilo na benzynce,ale na metanolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 ale jaki sens tych poczynan?rozumiem zeby to chodzilo na benzynce,ale na metanolu? Lżejszy, brak układu zapłonowego :!: :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Przy okazji silnik pracować może na mieszance benzyny,oleju i metanolu.Metanol w ilości jedynie takiej by podtrzymać zapłon po zdjęciu żarzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=8219 http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=9506 Kamil czytałeś to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil6593 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Kolega ma mi zrobić plan takiego gwintu na kartce i zaniesiemy do tokarza , tokarz wytoczy i nagwintuje i później pozostaje tylko eksperymentowanie ze składem mieszanki.Kompresja tu nieróżni się wcale od żarowych , a jeśli będzie mała to splanuje trochę głowice , ale w tym wypadku cylinder u dołu o około 1-1,5 mm i będzie dobrze ale póki co nie widzę takiej potrzeby.Rozumiecie chyba co to znaczy splanować? To taki tuning stosowany w motorowerach typu romet itp.. Dzisiaj także gadałem z kolegą jak przerobił swojego Ogarka na żarowego to więc zrobił tak: uciął świece przy ceramice i rozwiercił ją wiertłem takim jak pod gwint świecy i nagwintował.I na tym polegała ta przeróbka.Ogarek bardzo dużo zyskał na mocy.Liczę na to że mi też się uda uzyskać dobry wynik.Dzisiaj też próbowaliśmy przerobić tak świecę od kosy ale po rozcięciu okazała się zła więc decyzja zapadła że będzie trzeba wytoczyć nowy taki ,,gwint,,.Póki co czekam na projekt i zobaczymy co z tego wyjdzie.Pozdrawiam Kamil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam Mam coś podobnego w moim mustangu 1,7 m silniczek coś ala SPE 26 bynajmniej cylinder taki sam.Śmiga to ładnie ale ten syf pod kadłubem .Też zależało mi na wadze i wstawiłem ten silnik bez zapłonu jako żarowy.Cena zapłonu zrekompensuje się po kilku godzinach lotu na benzynie.Zdecydowanie wolę benzynki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.