Jump to content

Przeróbka z kosy 25ccm.Przerobienie na żarowy


Kamil6593

Recommended Posts

Temat umieszczam na razie tutaj ponieważ silnik to benzynka choć niedługo będzie żarowy.Jeśli ktoś uważa że temat w złym miejscu to niech przeniesie do odpowiedniego.

 

Witam.

Ostatnio stałem się posiadaczem nowego silnika-przeróbka z kosy 25ccm.Silnik jest gotowy pod założenie zapłonu , lecz silnik ma zostać przerobiony na żarowy i jako paliwo będzie wtedy już metanol.Jako świeca posłuży wtedy świeca od silnika żarowego.Do pełni szczęścia trzeba wytłoczyć na tokarce takie coś co będzie można wkręcić w gwint cylindra , a w to wkręcana będzie świeca.Kolega kiedyś przerabiał silnik motoroweru Romet na silnik żarowy.Wykorzystał do tego świecę od 4suwa i gwint od normalnej świecy.Odciął gwint od świecy iskrowej i w nią wkręcił świecę żarową i to wkręcał do silnika i działało.Chcę zrobić podobnie tylko nie bardzo wiem czy się uda.Chciał bym maksymalnie zaoszczędzić na wadze.Pomysł dla nie których może się wydać śmieszny ale wiem że to się uda tylko trzeba to wszystko przemyśleć.

Zdjęcia silnika:

29542967.th.jpg

21565620.th.jpg

40874517.th.jpg

76720839.th.jpg

49614427.th.jpg

18992964.th.jpg

54516644.th.jpg

Obecna świeca:

56104970.th.jpg

Tak to miało by być zrobione i tak to miało by wyglądać:

przerbkal.th.png

Proszę o wszelkie uwagi i sugestie.Pozdrawiam Kamil

Link to comment
Share on other sites

Nie koniecznie choć w pewnym sensie też ale nawet by po to żeby przeeksperymentować.Powiedzmy że na razie się nie sugerujmy mocą.

Robię to też dlatego że nie chce mi się kupować zapłonu i chcę zaoszczędzić na wadze.Silnik najprawdopodobniej wyląduje potem w modelu na uwięzi i nie będą mi się podobały w nim akumulatory do zasilania.Oryginalny zapłon jest zbyt ciężki , a żarowy byłby w sam raz.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Coś Kamil czuję że nie masz do tego silnika zapłonu i chcesz pójść tańszą drogą zakładając świecę żarową.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Może któryś zapłon z UH ? Ja bym zostawił ten motorek na lepsze czasy, lepiej poczekać chwilkę i zakupić zapłon elektroniczny.Poszukaj na stronie Alexa , coś tam było o experymentach z silnikami żarowymi w których stosowano benzynę.Temat pokrewny do Twojego więc może czegoś się dowiesz.

Link to comment
Share on other sites

Tak pamiętam relacje jak do żarowego silnika lał benzynę i podgrzewał świece cały czas bo się nie żarzyła ale w ten sposób często padają świece.Moja przeróbka polega na wkręceniu świecy żarowej do silnika i używania do niego paliwa modelarskiego.

Link to comment
Share on other sites

Karol stopień sprężania wcale nie jest za mały , jest w sam raz.Już wiem jak zamontuje świece.Konsultowałem się kolegą i będzie to zrobione tak :z świecy iskrowej ucinamy tą ceramiczną część zaraz przy metalu , rozwiercamy w środku gwintu , gwintujemy , wkręcamy świece żarową w to i całość wkręcamy w cylinder i skończone.W miarę postępów dam zdjęcia.Póki co temat najprawdopodobniej troche przycichnie.Pozdrawiam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pomysł z przeróbka silnika benzynowego iskrowego na żarowy wcale nie jest nowy,a co najważniejsze jak najbadziej skuteczny i dający dobre rezultaty.Niestety pomysł ze świecą iskrową jako adapterem jest poniżej krytyki.....wystarczy przemyśleć sprawę....przecież w takim wypadku odległość świecy od tłoka w GPZ bedzie zbyt duża-w świecy iskrowej trzebaby było wywiercic otwór przynajmniej fi 10-12mm,zostawiając 4-5mm przy samym końcu i dopiero tam wiercac otwór pod swiece,tak by znalazła się ona niżej.Nie wiem czy wystarczająco jasno się wyraziłem i wiadomo o co chodzi??? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zrób sobie rysunkek, pomierz dobrze a Ci zrobie redukcje ze zwyklej świecy na modelarska, tylko nie wiem czy jedna nie bedzie za malo przy takim duzym silniku. Stopień sprężania nie wiesz czy jest dobry, jak zapewne wiesz dla Diesla jest inny niz dla benzyny.

Link to comment
Share on other sites

Stopień sprężania nie wiesz czy jest dobry, jak zapewne wiesz dla Diesla jest inny niz dla benzyny.

 

Stopień sprężania jest bardzo podobny w silniku żarowym i benzynowym i pod tym względem silniki te nie mają nic wspólnego z normalnym dieslem gdzie sprężanie jest istotnie dużo wyższe.

 

Są w internecie publikacje z przeróbek silników benzynowych na żarowe i na odwrót. Temat nie jest nowy.

Link to comment
Share on other sites

Kolega ma mi zrobić plan takiego gwintu na kartce i zaniesiemy do tokarza , tokarz wytoczy i nagwintuje i później pozostaje tylko eksperymentowanie ze składem mieszanki.Kompresja tu nieróżni się wcale od żarowych , a jeśli będzie mała to splanuje trochę głowice , ale w tym wypadku cylinder u dołu o około 1-1,5 mm i będzie dobrze ale póki co nie widzę takiej potrzeby.Rozumiecie chyba co to znaczy splanować? To taki tuning stosowany w motorowerach typu romet itp..

Dzisiaj także gadałem z kolegą jak przerobił swojego Ogarka na żarowego to więc zrobił tak: uciął świece przy ceramice i rozwiercił ją wiertłem takim jak pod gwint świecy i nagwintował.I na tym polegała ta przeróbka.Ogarek bardzo dużo zyskał na mocy.Liczę na to że mi też się uda uzyskać dobry wynik.Dzisiaj też próbowaliśmy przerobić tak świecę od kosy ale po rozcięciu okazała się zła więc decyzja zapadła że będzie trzeba wytoczyć nowy taki ,,gwint,,.Póki co czekam na projekt i zobaczymy co z tego wyjdzie.Pozdrawiam Kamil :)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam coś podobnego w moim mustangu 1,7 m silniczek coś ala SPE 26 bynajmniej cylinder taki sam.Śmiga to ładnie ale ten syf pod kadłubem .Też zależało mi na wadze i wstawiłem ten silnik bez zapłonu jako żarowy.Cena zapłonu zrekompensuje się po kilku godzinach lotu na benzynie.Zdecydowanie wolę benzynki .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.