Jump to content

Extra 260 Pilot-rc 35%


Recommended Posts

Witam,

Najwyższy czas na rozpoczęcie "dużego latania".

Przedstawiam relację z montażu modelu Extra 260 "Hunter" Pilot-rc.

 

Wyposażenie :

silnik - DA 100L

serwa - 8xJR DS8911

PowerBox Champion RRS

tłumiki - 2xCannister Muffler

zapłon - PowerBox Digi Switch

odbiorniki 2 x JR RS10DS SPCM

Zasilanie 2xLi-Ion 4300 1xLi-Ion 2100

 

Inne wyposażenie w trakcie montażu.

 

260a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam,

prace idą do przodu w miarę możliwości czasowych. Wklejone mam już wszystkie dżwignie oraz zamontowany kierunek. Podwozie tylne łatwo się montuje poprzez "rewizję" w kadłubie.

Zastosowałem 4" dżwignię SWB na kierunku i wygodny pull-pull connector.

 

260_2.JPG

 

260_1.JPG

więcej fotek na stronie w dziale hangar

Link to comment
Share on other sites

Kurcze widzę tu pierwszego modelarza który nie preferuje chińszczyzny tylko drogi, dobry sprzet:) Nie ubliżając oczywiście innym;] Ale jak to mawiają, co drogie to tanie, prawda??:)

 

Dziwne rzeczy wypisujesz przecież PilotRC to chińska firma wiec model pomimo że piękny i wcale nie tanie to rodowity chińczyk

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Tak, Marcin słusznie określił pochodzenie modeli Pilot-rc. Są jak najbardziej chińskiej produkcji, przy czym kryte niemiecką folia oracover i w dodatku bez śladu jakiegokolwiek bąbelka. Co do cen to uważam ,że modele 33% i 35% mogą śmiało konkurować z podobnymi rozwiązaniami firmowanymi przez firmy z USA, też w końcu produkowane w Chinach.

Modele pod 50cc są dużo tańsze, co nie znaczy ,że nieładne.

Link to comment
Share on other sites

Jakub możesz wrzucać większe foty.

Na tych niewiele widać. :?

Wedle życzenia ;-)

 

Dodam jeszcze słowo o zawiasach.

Wszystkie są fabrycznie wklejone, więc sporo roboty odpada. Ster kierunku mocuje się poprzez wsunięcie drutu zawiasu od góry, a na dole przykręca się małą baryłkę - można go łatwo demontować np. do transportu. To "firmowe" rozwiązanie we wszystkich modelach Pilota.

 

260_3.JPG

Na kierunku dałem dżwignię 4" SWB - można zastosować też te z zestawu , ale otwory nie pasują do talerzyków JR , pewnie są pod Hitec. Linki do kierunku już fabrycznie zarobione od strony steru i przygotowane do założenia na serwa.Wszystkie snapy i popychacze w zestawie.

 

260_4.JPG

Link to comment
Share on other sites

Witam,

prace posuwają się powoli naprzód.

Przymiarka silnika i ustawienie fire walla bez niespodzianek. Wszystko pasuje według zaznaczonej linii. Dodaję wzmocnienia w dolej części mocowania żywica plus taśma.

 

Dolna część maski posiada już delflektor do chłodzenia silnika. Dorobię podobny z laminatu węglowego w górnej części.

sil1.JPG

sil2.JPG

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Zamontowałem podwozie i zabieram się za ustawienie tłumików. Jest też już półka z laminatem węglowym do zamontowania elektroniki. Mogę już skończyć skrzydła,bo są już serwa JR DS8911 .

pol3.JPG

cdn...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Czas na instalację tłumików. Zrobiłem elastyczne zawieszenie na rurkach silikonowych. Wręgi są maksymalnie ażurowane , żeby zapewnić dobre chłodzenie tłumików. Stosuję dwa zestawy typu

canister. Tłumik dobrze sprawdza się w Yaku 30% z silnikiem DA50.

 

moc2.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mówiąc o dobrym sprzęcie nie mówiłem tyle o samym modelu co o wkładanym wyposarzeniu. Model można zrobić samemu z patyków i też będzie latał, a szalone chińskie serwa są dużo groźniejsze:) (chociaz popieram chiny w 100% to nie ryzykowałbym takim modelem)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

Mało czasu, ale postępy są. Zamontowane serwo gazu, z czym było trochę problemu, bo cięgno wypadało prawie równo z "podłogą". Dziś jeszcze skręcę tłumiki.

Pozostanie elektronika,maska i ustawienia. Może uda się w tym tygodniu :-)

wydech.JPG

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Model już po oblocie, bez żadnych niespodzianek.

Pierwsze wrażenia po dwóch lotach bardzo pozytywne, model bardzo stabilny w locie. Żyletkę lata bez żadnego miksera! Lot jest spokojny , a lądowanie po prostu bajka, w ogóle nie przepada.

Dziś i jutro dalsze ustawienia.Filmik z blotu w montażu.

Waga do lotu bez paliwa ok 11,3kg

oblot_!.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Model lata swietnie , ale jest jeszcze lepiej jak jest zrobiony własnoręcznie.Dla przykładu Katana 2,4m samoróbka 7,5kg silnik ZDZ 50ccm z rurą wystarczający zapas mocy a w powietrzu chyba nie trzeba tłumaczyc jak zachowuje sie tak lekki model.Mysle, że budując taka extre mozna wyjsc wagowo 8,5-9,5kg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.