Jakub_K Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Witam! Czy silniki elektryczne posiadają kondensatory w środku? Może niektóre modele? Pytam, gdyż zamierzałem lutować kondensatory do silników klasy 500 i przypadkiem, w obudowie zobaczyłem coś, co wygląda właśnie jak kondensator i wstrzymałem pracę. Czy mogą być jakieś negatywne skutki "podwójnego odkłócenia" ? Tak wygląda to co wypatrzyłem. Jakiś czas temu dostałem sporo kondensatorów takich jak na zdjęciu poniżej, nie jestem elektronikiem, więc może ktoś z was będzie wiedział czy można ich używać do odszumiania? Pozdrawiam Jakub_K modelepodwodne.pl
Konrad Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Tak,w środku silnika są już wlutowane kondensatory-ceramiczne bodajże-ale podwójne wlutowanie w niczym nie będzie przeszkadzać,kondensatory powinny mieć pojemność ok 100nF,lutujesz dwa kondensatory,jedną nóżka każdy kondensator do obudowy silnika,zaś drugą do jednego i drugiego pinu szczotki silnika.(każdy z 2-óch kondensatorów ma byc połączony z obudową i szczotką,oczywiscie jeden kondensator do jednej szczotki,drugi do drugiej)
Jakub_K Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Dzięki za szybką odpowiedź. Tak, żeby rozwiać moje wątpliwości: Rozumiem, że w elektroniku mam poprosić o kondensatory ceramiczne o pojemności 100 nF (nanofaradów, tak?) Te niebieskie natomiast schować do szuflady? Pozdrawiam Jakub_K modelepodwodne.pl
zzradek Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Kolego, przecież właśnie taki kondensator masz na zdjęciu, które zamieszczasz. On będzie dobry. Ma oznaczenie 100 nK. 100n - to nanofarady, a K to oznaczenie maksymalnego napięcia - nie zwracasz na to uwagi bo to kilkaset woltów. Ale jeśli widać w środku silnika kondensatory (czasem na zewnątrz), to dokładać jeszcze swoich nie ma sensu. Nie zaszkodzą, ale już też nic nie poprawią.
Swift Opublikowano 2 Maja 2009 Opublikowano 2 Maja 2009 Witam Do odkłócania silników szczotkowych, znacznie lepsze są jednak kondensatory ceramiczne (płytkowe)- takie jak fabrycznie zamontowane w tym silniku. Kondensator ze zdjęcia (zielony) to kondensator foliowy i ze względu na większą indukcyjnośc od ceramicznego nadaje się do tego celu gorzej. Wydatek żaden, bo kondensatroy ceramiczne są bardzo tanie. Skutecznym w warunkach domowych sposobem sprawdzenia jakość odkłócenia silnika, jest zbliżenie pracującego silnika, do radia odbierającego na zakresie fal długich, lub krótkich (pracuje wtedy w radiu antena ferrytowa). Im mniej słyszalne są trzaski, w głośniku radia, tym filtr odkłócający silnik jest lepszy. PP
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.