Jakub_K Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Witam! Czy silniki elektryczne posiadają kondensatory w środku? Może niektóre modele? Pytam, gdyż zamierzałem lutować kondensatory do silników klasy 500 i przypadkiem, w obudowie zobaczyłem coś, co wygląda właśnie jak kondensator i wstrzymałem pracę. Czy mogą być jakieś negatywne skutki "podwójnego odkłócenia" ? Tak wygląda to co wypatrzyłem. Jakiś czas temu dostałem sporo kondensatorów takich jak na zdjęciu poniżej, nie jestem elektronikiem, więc może ktoś z was będzie wiedział czy można ich używać do odszumiania? Pozdrawiam Jakub_K modelepodwodne.pl
Konrad Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Tak,w środku silnika są już wlutowane kondensatory-ceramiczne bodajże-ale podwójne wlutowanie w niczym nie będzie przeszkadzać,kondensatory powinny mieć pojemność ok 100nF,lutujesz dwa kondensatory,jedną nóżka każdy kondensator do obudowy silnika,zaś drugą do jednego i drugiego pinu szczotki silnika.(każdy z 2-óch kondensatorów ma byc połączony z obudową i szczotką,oczywiscie jeden kondensator do jednej szczotki,drugi do drugiej)
Jakub_K Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 Dzięki za szybką odpowiedź. Tak, żeby rozwiać moje wątpliwości: Rozumiem, że w elektroniku mam poprosić o kondensatory ceramiczne o pojemności 100 nF (nanofaradów, tak?) Te niebieskie natomiast schować do szuflady? Pozdrawiam Jakub_K modelepodwodne.pl
zzradek Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 Kolego, przecież właśnie taki kondensator masz na zdjęciu, które zamieszczasz. On będzie dobry. Ma oznaczenie 100 nK. 100n - to nanofarady, a K to oznaczenie maksymalnego napięcia - nie zwracasz na to uwagi bo to kilkaset woltów. Ale jeśli widać w środku silnika kondensatory (czasem na zewnątrz), to dokładać jeszcze swoich nie ma sensu. Nie zaszkodzą, ale już też nic nie poprawią.
Swift Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Witam Do odkłócania silników szczotkowych, znacznie lepsze są jednak kondensatory ceramiczne (płytkowe)- takie jak fabrycznie zamontowane w tym silniku. Kondensator ze zdjęcia (zielony) to kondensator foliowy i ze względu na większą indukcyjnośc od ceramicznego nadaje się do tego celu gorzej. Wydatek żaden, bo kondensatroy ceramiczne są bardzo tanie. Skutecznym w warunkach domowych sposobem sprawdzenia jakość odkłócenia silnika, jest zbliżenie pracującego silnika, do radia odbierającego na zakresie fal długich, lub krótkich (pracuje wtedy w radiu antena ferrytowa). Im mniej słyszalne są trzaski, w głośniku radia, tym filtr odkłócający silnik jest lepszy. PP
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.