Jump to content

Kondensatory do odszumiania silników


Jakub_K

Recommended Posts

Witam!

 

Czy silniki elektryczne posiadają kondensatory w środku? Może niektóre modele?

Pytam, gdyż zamierzałem lutować kondensatory do silników klasy 500 i przypadkiem, w obudowie zobaczyłem coś, co wygląda właśnie jak kondensator i wstrzymałem pracę. Czy mogą być jakieś negatywne skutki "podwójnego odkłócenia" ?

 

Tak wygląda to co wypatrzyłem.

cap2.jpg

 

Jakiś czas temu dostałem sporo kondensatorów takich jak na zdjęciu poniżej, nie jestem elektronikiem, więc może ktoś z was będzie wiedział czy można ich używać do odszumiania?

 

cap3.jpg

 

Pozdrawiam

Jakub_K

modelepodwodne.pl

Link to comment
Share on other sites

Tak,w środku silnika są już wlutowane kondensatory-ceramiczne bodajże-ale podwójne wlutowanie w niczym nie będzie przeszkadzać,kondensatory powinny mieć pojemność ok 100nF,lutujesz dwa kondensatory,jedną nóżka każdy kondensator do obudowy silnika,zaś drugą do jednego i drugiego pinu szczotki silnika.(każdy z 2-óch kondensatorów ma byc połączony z obudową i szczotką,oczywiscie jeden kondensator do jednej szczotki,drugi do drugiej)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Tak, żeby rozwiać moje wątpliwości:

Rozumiem, że w elektroniku mam poprosić o kondensatory ceramiczne o pojemności 100 nF (nanofaradów, tak?)

Te niebieskie natomiast schować do szuflady? ;)

 

Pozdrawiam

Jakub_K

modelepodwodne.pl

Link to comment
Share on other sites

Kolego, przecież właśnie taki kondensator masz na zdjęciu, które zamieszczasz. On będzie dobry. Ma oznaczenie 100 nK. 100n - to nanofarady, a K to oznaczenie maksymalnego napięcia - nie zwracasz na to uwagi bo to kilkaset woltów.

Ale jeśli widać w środku silnika kondensatory (czasem na zewnątrz), to dokładać jeszcze swoich nie ma sensu. Nie zaszkodzą, ale już też nic nie poprawią.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Do odkłócania silników szczotkowych, znacznie lepsze są jednak kondensatory ceramiczne (płytkowe)- takie jak fabrycznie zamontowane w tym silniku. Kondensator ze zdjęcia (zielony) to kondensator foliowy i ze względu na większą indukcyjnośc od ceramicznego nadaje się do tego celu gorzej. Wydatek żaden, bo kondensatroy ceramiczne są bardzo tanie.

Skutecznym w warunkach domowych sposobem sprawdzenia jakość odkłócenia silnika, jest zbliżenie pracującego silnika, do radia odbierającego na zakresie fal długich, lub krótkich (pracuje wtedy w radiu antena ferrytowa). Im mniej słyszalne są trzaski, w głośniku radia, tym filtr odkłócający silnik jest lepszy.

PP

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.