Jump to content

balsa i spray do czyszczenia klawiatur i obudów komputerów


Piotter

Recommended Posts

Nie wiem czy ktoś już o tym pisal, ale spray z pianą do czyszczenia klawiatur komputerowych świetnie nadaje sie do zmiękczania balsy w celu jej gięcia. Wczoraj przy okazji czyszczenia tego ubabaranego :> elementu kompa wpadlem na pomysl żeby sparwdzic jak balsa zareaguje na plyn tworzacy piane czyszczaca. Efekt jest świetny, bo balsa 1mm po wsiaknięciu tej cieczy gnie sie znakomicie i ani mysli pekać. Bez trudu i pekniecia zwinąłem kawałek w rurkę która w najwęższym miejscu miala moze ze 3mm średnicy. Nie wiem co zawiera ten srodek czyszczący, bo amoniaku chyba tam raczej nie ma. Może jakiś wyższy alkohol w rodzaju poliwinylowego, ale efekt jest dobry a źródło jest łątwo dostępne w kążdym sklepie ze sprzętem komputerowym.

Link to comment
Share on other sites

Najczęściej takie preparaty są robione na podstawie alkoholu. to on jest tym magicznym składnikiem. Dzięki że powiedziałes o swoim doświadczeniu. Przyda sie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

A czy toto odparowuje z balsy w 100% po jakimś czasie (po jakim) czy pozostaje już taka miętka na wieki wieków...

I czy ma toto jakiś wpływ na dalszą obróbkę balsy, szlifowanie, klejenie, maliwanie i takie tam??

Ja giąłem balsę wcześniej potraktowaną wrzącą wodą i było ok. Więc po co kombinować?

Link to comment
Share on other sites

Oznakowanie jest niewiele mówiące: "Plastic Cleaner -Pianka do czyszczenia powierzchni plastikowych". Napisane jest też ze to jest latwopalne wiec pewnie jakis alkohol tam jest.

 

A co do efektów po odparówaniu, to przed chwilą oglądałem próbke potraktowana tym spayem i mam wrażenie że zachowuje się praktycznie tak samo jak poprzednio. Musiałbym zrobić test na plaskim kawalku i go nie zwijac, a później porówać z próbką kontrolna, żeby coś konkretniejszego powiedzieć

Link to comment
Share on other sites

Nie. Po wyschnieciu zwinieta rurka sprawia normalne wrażenie przy probach lamania i odlamywania malych kawalków. Nie mialem czasu zrobic porownania na plaskich próbkach i to dopiero bedzie w pelni miarodajne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.