Jump to content

Problem.Zimny odpala, ciepły gaśnie.


Misieek31

Recommended Posts

Witam

Mam problem z silnikiem APC S46 AII.

Silnik jest nowy wstępnie dotarty.Przy docieraniu chodził jak należy.Wchodził ładnie na obroty na wolnych też dobrze chodził ale często gasł tak bez powodu.Łatwiej odpalał na zimnym już od samego początku.

Docierany był na hamowni.Teraz po wyczyszczeniu wszystkiego po dotarciu zamontowałem go w modelu.

Odpalam go od palca, gdy wyreguluje go na wysokich obrotach chodzi ładnie ale tylko do momentu kiedy się nagrzeje i nagle gaśnie całkowicie ,tak jak bym mu odciął całkowicie paliwo .Ponowny rozruch po tym graniczy z cudem.Dopiero jak ostygnie i będzie zimny pali od palca i jest to samo i obojętnie czy chodzi na wysokich czy na niskich to efekt jest ten sam.

Próbowałem różnych regulacji zbiornik mam poprawnie zamontowany paliwo dociera bez problemu.

Proszę o pomoc bo nowy silnik a chodzi jakby miał z 5 sezonów.

A może coś źle zmontowałem skręcając go?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1.Zbyt uboga mieszanka-on lubi być przelany lekko

2.W paliwie koniecznie musi być rycyna(albo mieszanka wraz z syntetykiem)

3.Świeca OS Max No.8 lub ewentualnie No.3

4.Jeśli dalej będzie nie tak to najwidoczniej nie trafiłeś "na sztukę" i silnik jest już wstępnie zatarty

5.Silnik to ASP a nie APC,pewnie skopiowałeś błąd ze sklepu modelemax :mrgreen:

 

NIE SĄ TO MOJE LUŹNE NICZYM NIE PODPARTE ROZWAŻANIA,PRZEZ CAŁY SEZON LATAŁEM NA TAKIM SILNIKU.5% NITRO,RYCYNA W PALIWIE,PRZELANY SILNIK I POWINIEN CHODZIĆ(czyt.musi)

Link to comment
Share on other sites

A jak jest gorący to kompresja jest wyczuwalna?

JAk bardzo jest nagrzany ? tak że ślina jak dotkniesz paluchem syczy ?

Wydaje mi sie że źle go dotarłęś a potem latałes na ubogiej mieszance czyli ustawiłeś maksymalnie ubogo a w locie podczas pętli pionowych wznoszeń zubożał sie sam bardzo :/

Jakie paliwo i jakie śmigło ? podczas docierania i do latania.

Link to comment
Share on other sites

Zawory !! za maly luz, powieksz i zobacz co sie stanie . Powieksz znacznie nawet powyzej ustawien zalecamych fabrycznie . Po nagrzaniu luz sie zmniejsza wiec moga byc czesciowo uchylone na cieplym silniku

Link to comment
Share on other sites

Zawory !! za maly luz, powieksz i zobacz co sie stanie . Powieksz znacznie nawet powyzej ustawien zalecamych fabrycznie . Po nagrzaniu luz sie zmniejsza wiec moga byc czesciowo uchylone na cieplym silniku

:twisted: :twisted: Ale to dwusuw ;] wiec za dużo sie nie nareguluje :twisted:

 

 

Co do silnika, a może nie dotarłes go jeszcze do końca ? lataj na przelanym i po galonie zobacz jak bedzie sie zachowywał na docelowej mieszance.

Link to comment
Share on other sites

Może być również, że zimny ma mniejsze luzy tłok-cylinder, bo zimny i gęsty olej, lepiej uszczelnia. Gorący ma takie luzy, że ma za małe sprężanie. Jakaś przyczyna być musi. Tak się zachowują np. stare, zużyte silniki spalinowe np. w motocyklach. pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką pomoc.

Więc tak:

Paliwo to Castor STR 20% rycyna 80% metanol.

Docierany był na bogatej mieszance.1l przepalony

Praca do zagrzania na pełnych obrotach i zgaszenia to jakieś 30 sek i gaśnie

Jak się zagrzeje to kompresja jest taka sama jak był zimny.

Silnik jeszcze nie latał.

Świeca to O.S A3

Czasami lubi odpalić w prawo na ciepłym ale bardzo powoli.

Mam jeszcze pytanie czy pomiędzy głowicą a cylindrem powinny być 2 szt takich cieniutkich podkładek srebrnych czy jedna, od nowości były dwie założone?

Myślę że gar-da ma racje i ostatecznie będę musiał się zgłosić do Instruktora z pomocą.

Silnik to ASP literówka

Link to comment
Share on other sites

Może i świeca za gorąca ale jak już odpali to nie korzysta ze świecy a on ewidentnie gaśnie po nagrzaniu

Heh jak by przestał korzystać ze świecy to by zgasł :).

Moim zdaniem przepal przez niego jeszcze troche paliwa na przelaniu tak by sie za bardzo nie grzał. Jeżeli gorący ma tak dużą kompresję jak zimny to ewidętnie nie dotarty.

 

 

Świeca A3 może być mi osmax 46ax pracował na a3 idealnie :).

Link to comment
Share on other sites

Heh jak by przestał korzystać ze świecy to by zgasł

Chodziło mi oto że jak już odpali to odłączam zasilanie ze świecy i ona przestaje działać a silnik dalej pracuje bez zasilania.

Najgorsze to jest to że gdyby faktycznie nie był jeszcze dotarty to nie wiem w jaki sposób mam to zrobić ponieważ działa tylko przez kilkadziesiąt sekund :?

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi oto że jak już odpali to odłączam zasilanie ze świecy i ona przestaje działać a silnik dalej pracuje bez zasilania.

 

Herezja - nawet tego nie powtarzaj - sądzisz że ona - świeca - pracuje tylko z zasilaniem :?: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

sądzisz że ona - świeca - pracuje tylko z zasilaniem

Tak mi się zawsze wydawało że chodzi o podgrzanie mieszanki świecą które przy pierwszym rozruchu jest zimne i sama kompresja nie jest wstanie zapalić paliwa a po rozgrzaniu już zapala się samoczynnie.

To jest tylko moje przypuszczenie.Jeżeli nie mam racji to proszę o uświadomienie mnie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak to w dieslu jak zimno jest :)

Tutaj świeca żarzy się cały czas bo energia wybuchu pogrzewa drucik platynowy ale to marginalny %. Najbardziej to reakcja katalityczna w obcenosci metanolu ;].

Link to comment
Share on other sites

Tak to w dieslu jak zimno jest :)

Tutaj świeca żarzy się cały czas bo energia wybuchu pogrzewa drucik platynowy ale to marginalny %. Najbardziej to reakcja katalityczna w obcenosci metanolu ;].

 

Bartek - zapomniałeś dodać - na powierzchni świecy ...

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi oto że jak już odpali to odłączam zasilanie ze świecy i ona przestaje działać a silnik dalej pracuje bez zasilania.

Najgorsze to jest to że gdyby faktycznie nie był jeszcze dotarty to nie wiem w jaki sposób mam to zrobić ponieważ działa tylko przez kilkadziesiąt sekund :?

 

Mam ASP28 i ASP40. Nie narzekam. Używam paliwa z 5% nitro. Na standardowym paliwie 80/20 nie ma szans na stabilną pracę. Stosuję różne świece Os-max i MP-Jet.

 

Twój silnik osiągnie właściwą temperaturę po czasie dłuższym niż kilkadziesiąt sekund (30 jak wcześniej pisałeś). Trudno powiedzieć że jest gorący i dlatego coś traci .

 

Sprawdź szczelność układu zasilania paliwem i czy rurka podająca ciśnienie z tłumika jest drożna.

Podtrzymaj zasilanie świecy po odpaleniu trochę dłużej - przez 10-15s.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.