balcerseb88 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Witam wszystkich chciał bym zrobić tłumik rezonansowy do silnika benzynowego ale nie bardzo wiem jak to obliczyć jako powinien mieć pojemności jakie przekroje rurek itp. Moze ktoś posiada jakiś wzór do obliczenia oraz jakieś rysunki przekroje itp Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Kamil6593 Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Myślałem że wiekszy silnik to bym pomógł ale spróbuj takim programem co oblicza dyfuzory ale do motocykli , może i obliczy ci taki mały silniczek.Program nazywa się Exhaust Calculator http://fpp.hamradio.si/roost/software/index.html Wejdź na tą stronę i tam kliknij Exhaust Calculator 2 i ściągnij to.Żeby obliczyć musisz tam powpisywać wszystkie dane czyli kanały , wyloty itp. Trochę roboty jest ale przynajmniej robi dokładny plan wydechu który trzeba potem uspawać.Mam nadzieje że pomogłem.Pozdrawiam Kamil
Adam P. Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_de.htm Tutaj masz aplikację do obliczana wymiarów rury
balcerseb88 Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Opublikowano 23 Maja 2009 Dzieki Kamil6593 za programik mało się w nim łapie ale zawsze coś Adam czy obliczałeś juz tym programem który nadesłałeś jakieś tłumiki ?? jeśli tak to możne wytłumaczysz co gdzie i jak ?? ?? jesli nie Ty to może jakiś inny kolega z forum pomoże ?? ?? Powyżej oznaczyłem cyferkami moze ktos podpowie co oznaczaja dane opcjie ?? ??
japim Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Niestety policzenie tłumika wymaga wiedzy odnośnie samego silnika. 1. To Prędkość obrotowa silnika przy jakiej chcesz doprowadzić do rezonansu. Aby wytworzyć odpowiednie warunki kłania się mechanika płynów... do tego potrzebujesz ustawić punkt 2 aż do 5. 2 i 3 to kąty obrotu wału przy którym następuje otwarcie portu wylotowego i otwarcie (?) portu dolotowego. Tak na prawdę to ważna jest tylko różnica między tymi dwoma parametrami. Jest to konieczne do wyliczenia ile czasu ma fala w tłumiku, aby dolecieć do końca i wrócić. 4. To powierzchnia otworu wylotowego - można pomierzyć i policzyć. 5. Aby znać prędkość rozchodzenia się fali w spalinach znajdujących się w tłumiku musisz znać ich gęstość a do tego "wystarczy" temperatura spalin. Można powiedzieć, że stosując wybór benzyna/metanol domyślnie ustawiasz stałą gazową mieszanki, aby program mógł policzyć odpowiednią gęstość.
balcerseb88 Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Opublikowano 24 Maja 2009 Dzieki za pomoc będę starał się cos wyliczyć i pospawać jak zrobię tłumik oraz testy to wrzucę na forum
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.