Freeze-F1 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Witam dawno tu nie zagladalem, ale nie wazne mam problem z ustawieniem silniczka gp-42 motam sie w tym wszystkim pewnie dla wiekszosci to proscizna ale ja niestety dopiero zaczynam ze spalinkami wiec jak mogl by ktos z was mogl mi wyjasnic co i jak. Silnik jest dotarty i teraz nie wiem jak go wyregulowac bo chyba pierwszy wlasciciel wszystko zamotal. dostalem air-bleed screw oddzielnie tak jak iglice wiec musze to kurde teraz od poczatku poustawiac. Z gory dzieki za pomoc i jak cos to piszcie o sszczegolach bo jestem zielony. Pozdrowienia ze szkocji Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 ...było, ale :wink: Ogólnie to wygląda tak: - montujesz silnik+ zbiornik na stanowisku prób albo w modelu zgodnie z zasadami, czyli zbiornik jak najbliżej silnika, rurki nie pozałamywane, bez pętelek,etc., poziom napełnionego na wysokości rozpylacza w gaźniku, - zakręcasz iglicę paliwa do oporu, odkręcasz 1,5 - 2 obroty, paluch na gaźnik, kręcisz śmigłem żeby zassać, czyli rurka zasilająca ma być pełna, - podpinasz zasilanie na świecę i uruchamiasz, - jeśli silnik łapie wysokie obroty i gwałtownie obcina - odkręcasz ok 1/4 obrotu iglicę, czyli dajesz więcej paliwa; powtarzasz do skutku, czyli ciągłej pracy, - jeśli pracuje odłączasz zasilanie świecy i wkręcając iglicę paliwa regulujesz na maksymalne obroty, a następnie wzbogacasz odrobinę mieszankę, Tyle uruchomienia, teraz regulacja małego gazu: - dławisz obroty (przepustnicą) - niech popracuje tak kilkadziesiąt sekund, a następnie płynnie, ale szybko, dajesz pełny gaz, - jeśli zwleka z wejściem na obroty i dymi, to mieszanka za bogata i wkrętem (zazwyczaj wewnątrz przy dźwigni gazu) regulujesz (wkręcając) uboższą, - jeśli obroty na małym gazie są za wysokie wykręcasz wkręt regulacyjny, - regulując małe obroty zazwyczaj trzeba też minimalnie korygować iglicą paliwa. Mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Freeze-F1 Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Dzieki wielkie mam nadzieje ze wszystko sie uda. Pozdrawiam. Wiem ze nie pisales nic o ustawianiem modelu nosem do gory i do dolu ale to akurat wiem:) dzieki jeszcze raz. Jezeli bylo to gdzie>??>>>>???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Freeze-F1 Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Witam ponownie! mam problem znowu, a nawet kilka 1. wlaczam silnik wszystko jest ok na kilka sekund i silnik gasnie?? 2. Jezeli uda mi sie go utrzymac pracujacego nie moge za chiny ludowe dotykac iglicy i krecic nia zgodnie ze wskazowkami zegara. 3. Gdy ruszam przodem modelu w gore silnik zwieksza obroty i gasnie w dol poprostu gasnie. Mam prosbe jezeli ktos z was ma ustawionego gp-42 podajcie mi moze o ile obrotow wykrecona macie iglice i srubke od wolnych obrotow. Moze jak bede mial podstawy to dam rade jakos sobie. Moje ustawienie teraz to na iglicy 720 stopni czyli dwa obroty. na srubce od malych obrotow mam 3 obroty wszystko od zera wydaje mi sie ze to chyba ustawienie fabryczne tej srubki. Pomozcie mi Prosze. nie mowcie tylko ze gp-42 to szmelc i najlepiej kupic inny tylko jak juz go mam z czego jestem uradowany to chce go doprowadzic do ladu i cieszyc sie w powietrzu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam ponownie! mam problem znowu, a nawet kilka1. wlaczam silnik wszystko jest ok na kilka sekund i silnik gasnie?? 2. Jezeli uda mi sie go utrzymac pracujacego nie moge za chiny ludowe dotykac iglicy i krecic nia zgodnie ze wskazowkami zegara. 3. Gdy ruszam przodem modelu w gore silnik zwieksza obroty i gasnie w dol poprostu gasnie. .......Moje ustawienie teraz to na iglicy 720 stopni czyli dwa obroty. To ją WYKRĘCAJ przeciwnie do wskazówek zegara! Jeżeli podnosisz dziób modelu i silnik gaśnie oznacza że masz za ubogą mieszankę. Iglicę musisz wykręcać - z dziobem do góry silnik musi pracować prawidło! Wkręcasz - zubażasz mieszanke Wykręcasz - mieszanka bogatsza UŻYJ OPCJI SZUKAJ NA FORUM! Zagadnienia o które pytasz są zawarte w KAŻDEJ instrukcji obsługi silników modelarskich, tu na forum powtarzane kilkadziesiąt razy! Instrukcja regulacji - zakręcasz iglicę paliwa do oporu, odkręcasz 1,5 - 2 obroty, paluch na gaźnik, kręcisz śmigłem żeby zassać, czyli rurka zasilająca ma być pełna, Iglicę paliwa lepiej za dużo wykręcić niż za mało Wykręcać nawet cztery obroty - zalać silnik tak jak opisał Karlem, odpalić i iglicę wkręcać. Na zbyt mocno wykręconej iglicy silnik zapali, na zbyt słabo albo w ogóle albo popyrka i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Jeśli ktoś Ci podaje że masz wykręcić 1,5 do 2 obrotów to są właśnie podstawowe ustawienia na których silnik powinien zagadać.To Ty właśnie musisz znaleść ustawienia iglicy na których Twój silnik będzie pracował.Nie ma czegoś takiego że wszystkie silniki pracują na jednakowych ustawieniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Zgadza się. Nie rozumiem dlaczego tak wszyscy uparli się na te obroty i tak kurczowo się ich trzymają?? Jakieś obroty wykręceń iglicy to są tylko obroty wyjściowe, do odpalenia i dalej następuje regulacja silnika i nikt już żadnymi obrotami się nie przejmuje. Ustawia silnik tak aby pracował a nie trzymał się obrotów wykręceń iglicy. Podejrzenia mogą padać wówczas kiedy silnik nie reaguje prawidłowo na iglicę składu mieszanki. To znak że coś nie tak z drożnością czy szczelnością układu paliwowego. Tutaj jeszcze jak powinna wyglądać instalacja paliwowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Myślę że te wszystkie problemy z zapalaniem i regulacją(co to za regulacja,kręcenie jedną śrubką ) biorą się dlatego że najpierw powinno zapoznać się z zasadami pracy takiego silnika a potem brać się za odpalanie.Bo po ostatniej gorącej dyskusji czy silnik żarowy to samozapłon czy nie, mam poderzenia że znajomość zasad pracy silników modelarskich nie jest taka oczywista jak mogłoby się wydawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 No ale tam nie prowadzono dyskusji na temat zasilania silnika mieszanką, wpływu iglic na pracę silnika ich znaczeń w gaźniku a raczej na sposobie samego zapłonu mieszanki co tak naprawdę nie jest już tak istotne jeżeli chodzi o obsługę silnika Chodź nie rozstrzygnięto do końca co to w końcu za zapłon jest - może i dobrze bo możliwe że się nawet nie da ale faktem sporo ciekawych zagadnień było poruszonych. Szkoda tylko że temat nie został wyodrębniony a jedynie zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Freeze-F1 Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Dzieki chopaki ale nic z tego co piszecie nie pomoglo poprostu podkladka przepuszczala juz jest wszycho ok dzis latam:) pozdrawiam dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.