Skocz do zawartości

Gp-42 Regulacja


Freeze-F1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dawno tu nie zagladalem, ale nie wazne mam problem z ustawieniem silniczka gp-42 motam sie w tym wszystkim pewnie dla wiekszosci to proscizna ale ja niestety dopiero zaczynam ze spalinkami wiec jak mogl by ktos z was mogl mi wyjasnic co i jak. Silnik jest dotarty i teraz nie wiem jak go wyregulowac bo chyba pierwszy wlasciciel wszystko zamotal. dostalem air-bleed screw oddzielnie tak jak iglice wiec musze to kurde teraz od poczatku poustawiac. Z gory dzieki za pomoc i jak cos to piszcie o sszczegolach bo jestem zielony. Pozdrowienia ze szkocji Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...było, ale :wink:

Ogólnie to wygląda tak:

- montujesz silnik+ zbiornik na stanowisku prób albo w modelu zgodnie z zasadami, czyli zbiornik jak najbliżej silnika, rurki nie pozałamywane, bez pętelek,etc., poziom napełnionego na wysokości rozpylacza w gaźniku,

- zakręcasz iglicę paliwa do oporu, odkręcasz 1,5 - 2 obroty, paluch na gaźnik, kręcisz śmigłem żeby zassać, czyli rurka zasilająca ma być pełna,

- podpinasz zasilanie na świecę i uruchamiasz,

- jeśli silnik łapie wysokie obroty i gwałtownie obcina - odkręcasz ok 1/4 obrotu iglicę, czyli dajesz więcej paliwa; powtarzasz do skutku, czyli ciągłej pracy,

- jeśli pracuje odłączasz zasilanie świecy i wkręcając iglicę paliwa regulujesz na maksymalne obroty, a następnie wzbogacasz odrobinę mieszankę,

Tyle uruchomienia, teraz regulacja małego gazu:

- dławisz obroty (przepustnicą) - niech popracuje tak kilkadziesiąt sekund, a następnie płynnie, ale szybko, dajesz pełny gaz,

- jeśli zwleka z wejściem na obroty i dymi, to mieszanka za bogata i wkrętem (zazwyczaj wewnątrz przy dźwigni gazu) regulujesz (wkręcając) uboższą,

- jeśli obroty na małym gazie są za wysokie wykręcasz wkręt regulacyjny,

- regulując małe obroty zazwyczaj trzeba też minimalnie korygować iglicą paliwa.

 

Mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo...