Gość Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam budowę elektryczka w wymiarze 112 cm rozpiętości.Dziś rano dostałem przesyłkę od Kakabe, nie wiem co się stało ale część żeberek została ucięta pod kątem 45 stopni w części spływu .Nie jest to jakiś problem ale coś się musiało poprzestawiać .U mnie w plikach jest ok.Ale do rzeczy.To co na zdjęciach waży 150g i powstało w ciągu niecałych 5 godzin.Nie wiem ile będzie ważyło do lotu i jak będzie latało.Pożyjemy, zobaczymy.Musze zastanowić się nad silnikiem do tego ustrojstwa. Domek wyażuruję ale dopiero jak będę miał napęd.Dolnej sklejkowej cześci kadłuba nie doklejałem bo porobiłem wzmocnienia z balsy.
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Jak już uda mi się kupić osmaxa 25 albo asp 30 fs, to zamówię elementy i wybiorę się z tym modelem do działu spalinowców. Fajna ta Katana mała. Już się zdążyłem do tych kształtów przyzwyczaić
Gość slawekmod Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Ja zrobię elektryka z jednego powodu.Na boisko szkoły nr 14 mam ze 150 metrów a na lotnisko od 3 do 12km (zależy na które jadę) A tak to model i radio pod pachę i latanie po 2 minutach od wyjścia z domu.
Malker Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Ooo to coś dla mnie Jaki szacowany koszt ? Też bym robił na spalinkę malutką Do takiego OS'ka 25 to jaki powinien być zbiornik na taką dobrą zabawę? (ok. 10min latania).
Konrad Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 Strejla_u-za jakiś czas(jak już się wylatam pylonikiem) to znaczy około miesiąca będę miał do sprzedania bardzo fajnie chodzący silniczek GMS .25-taka troszkę tańsza Oska ale w niczym jej nie ustępuje,ale to tylko tak jakby co bo nie chcę robić OT. Sławekmod-powodzenia w budowie,masz kibica :mrgreen:
Gość slawekmod Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Pogoda dziś nielotna więc zabrałem się od rana za Katankę.Zrobiłem więc zakończenie kadłuba, statecznik,Stwierdziłem też zapadnięcie się części garbu.Jest z balsy 2mmi już miałem zerwać ale nakleiłem miękką balsę 1mm i wyszlifowałem całość.Może ładnie nie wygląda ale za to jest równo a pod folią wogóle nie będzie tego widać.Potem wkleiłem statecznik poziomy dbając o jego pionowe wklejenie.Ogólnie nie jest to jakiś skomplikowany model.Dobrze że Krzychu poratował mnie z balsą bo robota by stała w miejscu. ...za parę chwil dorzucę jeszcze parę zdjęć..
gładkilot Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Czy Turnigy e-drive 2810/12 mógłby być do niej odpowiedni czy trochę za słaby ? Spec. No. Of cells: 3 x Li-Poly RPM/V: 1100 Max. efficiency current: 8 - 10.5 A (>75%) No load current: / 0.6 A Current capacity: 40A/60s Dimensions: 38x32 mm Shaft diameter: 5 mm Weight: 98g Recommended model weight: 500 - 820 g Recommended prop without gearbox: 10"-11" Recomended Setup. 11x5.5Thin prop with 3S which gives 1200g thrust. Plane Type. Trainer: up to 1100g 3D: up to 750g Sport/Aero/Warbird: 900g Chcę złożyć tą katankę ale cały czas zastanawiam się o jakiej rozpiętości do tego motorku ? ( mam już go )
Gość slawekmod Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Przeskalować Katankę to sekundy ale trzeba sie zastanowić nad materiałem do mniejszej.Ja myślałem bardziej nad jakimś silnikiem serii 35xx może w wersji CD-ROM
Gość Anonymous Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Byłem, widziałem, zapowiada się świetne latadło Mała Katana będzie leciutka, zastanawiam się teraz czy nie zrobić jej, jak Sławek, w wersji elektro. PS. widziałem też kadłub do Ultimata (1,8 x 1,8) - Bydle (dosłownie) robi wrażenie Całość cięta ręcznie, nie ma śladu lasera
Gość slawekmod Opublikowano 2 Czerwca 2009 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Wczoraj dokleiłem listwy profilujące spód kadłuba, dziś powklejałem trójkąty przy tych listwach oraz zrobiłem dolną część domku silnika wraz z "podłogą" pakietu. To co na zdjęciach waży 200g.Muszę zastosować jakąś cienką .lekką folię do oklejenia. Okleiłem dziś dół kadłuba, garb i stat.pionowy.Szału nie ma ale ujdzie.
Gość slawekmod Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Zastanawiam się czy nie zmienić foli na żółty Cub na całym modelu.Tymczasem dokleiłem kawałeczki balsy do krzywo przyciętych żeberek (30 minut roboty wraz ze szlifowaniem).Żeberka zrobione z dobrej jakości balsy 1,5mm.Dźwigarki zrobione z balsy średniej 6x6x505 mm.To co na zdjęciu waży niecałe 20g.Wstawki między dźwigarami będą z balsy 1mm i chyba z takiej samej kesony.Łącznik skrzydeł będzie węglowy fi 10mm a kieszenie z 2-3 warstw tkaniny 60g/m2. Aktualizuję relację.Posklejałem trochę skrzydła i miałem zacząć drugie kiedy kuchnię odwiedziła żona i było po "ptokach."
radek872 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Czy Turnigy e-drive 2810/12 mógłby być do niej odpowiedni czy trochę za słaby ?Spec. No. Of cells: 3 x Li-Poly RPM/V: 1100 Max. efficiency current: 8 - 10.5 A (>75%) No load current: / 0.6 A Current capacity: 40A/60s Dimensions: 38x32 mm Shaft diameter: 5 mm Weight: 98g Recommended model weight: 500 - 820 g Recommended prop without gearbox: 10"-11" Recomended Setup. 11x5.5Thin prop with 3S which gives 1200g thrust. Plane Type. Trainer: up to 1100g 3D: up to 750g Sport/Aero/Warbird: 900g Chcę złożyć tą katankę ale cały czas zastanawiam się o jakiej rozpiętości do tego motorku ? ( mam już go ) żeby ten silnik był dobry ten model do lotu musiałby wazyc 400g a wyjdzie w granicach 1kg bo jest w nim sporo niepotrzebnych patyczków więc silnik mus miec te 1.5-2kg ciągu
Gość slawekmod Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Jest sporo patyczków, ale dlatego że być może ten model będzie kiedyś spalinowy.Skrzydełka będą pokryte balsą 1mm , a wzmocnienie pomiędzy żebrami 1,2 będzie ażurowane ale to dopiero po usztywnieniu skrzydła.Silnik będzie taki lub podobny parametrami http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7074
radek872 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ogólnie model ładnie odchudony jednak duzo lżej mozna go zrobic kosztem wyglądu tzn płaski spód z balsy np 2mm dodatkowo ażur tak jak tutaj http://img198.imageshack.us/img198/1964/extra023.jpg
Gość slawekmod Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Radek, jestem w trakcie projektowania Katanki 1120mm której już nie będzie z czego odchudzać.Z tą moją będzie ją łączyć tylko nazwa.W tej budowanej tutaj dół to balsa , wyrzucony został sklejkowy spód chociaż dało się jeszcze lżej.
Gość slawekmod Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Dorobiłem drugie skrzydełko.Porządny gość przywiózł mi ze stolicy rurkę węglową na łącznik oraz balsę więc może coś przez "łykend" podziałam.Latać nie mam czym bo tuż po starcie zgasł silnik w katanie 1400 i połamałem węglowe podwozie :!: (reszta nienaruszona) to zabrałem się za ten model. Już myślałem że skiepściłem sprawę bo wyszła szczelinka między spływem skrzydła a kadłubem ale okazało się że otwory łącznika skrzydła w kadłubie są jeszcze nie do końca dopasowane.Po dopasowaniu będzie idealnie Wczoraj (sobota) byłem w pracy do 18.00 i nie dało rady nic zrobić przy latadle, ale dziś mam trochę czasu więc wziąłem się za skrzydła. Pokryłem całkowicie skrzydła z jednej strony, jutro może będą gotowe wieczorem. Edit: nawinąłem dziś rurki na kieszenie łącznika wypróbowanym sposobem, efekt zgodny z przewidywanym, wyszły od pierwszego razu.Zalaminowałem około 17.00 żywicą L285 i położyłem nad otworami wentylacyjnymi telewizora plazmowego (temperatura panuje tam niemała hyhhyhyh) i już są utwardzone (21.30). Dziś wtorek.Wkleiłem kieszenie łącznika skrzydła w kadłub i skrzydła.Wieczorkiem pewnie zamknę kesony w obu połówkach.
Gość slawekmod Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Zamknąłem dziś kesony, nic interesującego i nie warte chyba robienia fotek.W każdym razie model nabiera kształtów.Podwozie i folia do tego modelu leżą na poczcie , jutro chyba odbiorę.Chciałbym w sobotę okleić skrzydła i kadłub ale nie wiem czy mi się uda.Muszę sie powoli rozglądać za reglerem, silnikiem , pakietem. Edit: zdjęcie poniżej: pokryte części przy kałdubowe skrzydełek.
TEQ Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Bardzo ładnie prezentuje się Pytanie na jakim utwardzaczu były robione kieszenie pod bagnety? Generalnie kolega z modelarni pracuje z tą żywicą, na jego utwardzaczu ma jakieś pół godziny pracy. Potem zaczyna się robić gęstsza, potem żeluje itp. Aż chciałoby się zrobić taki model, szkoda że koszt zestawu tak wysoki... A jeszcze trzeba elektronikę do takiego modelu wpakować :roll: Życzę powodzenia w dalszych etapach roboty, w tym tempie to za tydzień oblot zapewne :mrgreen:
Gość slawekmod Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Faktycznie. L285 żeluje po pół godzinie ale ja mam ten szybszy utwardzacz.Można ogrzać suszarką do włosów laminowany element i wtedy żywica robi się rzadsza i lepiej wnika w tkaninę, ale potem szybciej żeluje.Podgrzanie do tem. 50-60st powoduje utwardzenie w ciagu 3-4h.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.