Jump to content

JK. THERMIC 2.5M


paweln7

Recommended Posts

Witam

Jakiś czas temu w tutejszej giełdzie zakupiłem w/w szybowca w stanie średnim .

Po wielu wieczorach spędzonych przy modelu dzisiaj poczuł powietrza i :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

takiej zabawki jeszcze nie miałem , przy wyrzucie z ręki ponad 100m i dopiero trawka.

oto fotki winowajcy :rotfl:

88f14a0b222bbd13m.jpg 2bad8f9a7f224426m.jpg

Ale żeby nie było za różowo to mam problem z wyważeniem i pakietem, wg Arthobby śc jest 65mm od krawędzi natarcia przy kadłubie i na razie z takim wyważeniem poleciał ale wyglądał tak,

1b5acd1474ce5aabm.jpg

78635e771ee7550cm.jpg

 

I teraz moje pytania do was i prośba o pomoc:

- pakiet jaki się mieści w dziobie to 4xAAA w kostce do zasilania ma : 2xHS81, 2xHS 81 MG i odbiornik CORONA RP6S1 ( synteza ) jaki polecacie, latać będę z holu gumowego i na zbocz ( jak znajdę )

- jak upchać 300g doważenia ( razem z pakietem ) w tym małym dzióbku

 

Thermic latał dzisiaj bez serw na lotkach ( siedzą w innym modelu ) i na coronie 4 kan,

wymaga jeszcze trochę pracy ; polerka płatów i usterzenia zamocowanie serw w płatach i w/w :?:

 

sory za marne fotki ale robione komórka . :oops:

Link to comment
Share on other sites

Nie lataj tym modelem bez lotek. Ma on paskie skrzydło bez wzniosów. Jest więc poprzecznie niestateczny. Jest ładny i powinien ładnie latać. Jak wypuścisz go z gumy, to masz wielka sznsę go rozbić. Przy ciaśniejszym zakręcie zwinie sie w korkociąg i będzie po modelu. Zasilanie musisz zrobić takie, by się w kadłubie mieściło, a w nos modelu tylko ołów. pozdr

Link to comment
Share on other sites

Bez lotek niema mowy o lataniu , on prawie nie ma wzniosu.

tylko jak to tam pomieścić :?: :?: :?: :?:

 

 

A mnie dzisiaj tak korciło to poleciał trzy loty i czwarty na ścianę ( haczyk do powieszenia :lol2: )

Link to comment
Share on other sites

Witaj

Model jest bardzo ładny. Zauważ tylko, Twój model ma długie bowdeny, które wiszą w powietrzu. Ja usłyszałem dzisiaj, że dla "zboczeńca" to krok w strone trumny - trzeba skrócić lub umocować tak, żeby nie miał szans wyboczyć się.

co do reszty to jest tam dość ciasno, może spróbować cofnąć serwa maksymalnie do tyłu i dać obok siebie (to rozwiązałoby też pierwszy problem. w dziób ołów, a między ołowiem a serwami odbiornik i płaski pakiet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Na tych zdjęciach zbyt dużo nie widać ale z tego co widać do przebudowy jest cały przód..Serwa do tyłu, być może trzeba je będzie włożyć pod skrzydło. Można odbiornik włożyć pod skrzydło jeśli przed serwami zostanie Ci dość miejsca na 4xAAA i przed akumulatorem - ołów. Często odlewałem ołów na kształt noska a jeszcze częściej w nosku - zajmuje mniej miejsca. Musisz wiedzieć ile go ma być bo usuwanie części odlewu bywa czasami problematyczne.

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Witam

Umiejscowienie ser zostawiłem po poprzednim właścicielu .

W trakcie remontu przytył 250 g ( laminowanie, szpachlowanie malowanie ) :cry:

dziobek wygląda tak:

0b7b7328d22cd3e2m.jpg f7337dd202e9be5cm.jpg a6c9b5fc0eb062bam.jpg

Jak znajdę jutro troszkę czasu to podjadę do sklepu po akumulatory :lol::lol::lol::lol:

W tej chwili jego waga to:

model +2 serwa+odbiornik--950g

akumulatory +balast ok 300g

2 serwa+ osłonki + :?: ok 50 g

 

z matematyki wychodzi poniżej 1500g , zawsze można dowarzyć jak zajdzie potrzeba :lol:

tylko potrzebuje jednego ,trochę CZASU :rotfl: :rotfl: :rotfl: bo cały dzień siedzę w pracy i wracam padnięty.

 

Z tym doważeniem to może zrobić to e ten sposób ,zdejmowany nosek wsadzić w gips i zrobić formę w to wlać stopiony ołów ( znaną masę) i odlew wkleić na silikon w nosek .

Tylko jak zabezpieczyć nosek przed zsuwaniem z kadłuba :?:

Jeśli cofnę serwa do tyłu to nie wsadzę odbiornika pod płat :cry:

Chyba że wytnę otwór w kadłubie między śrubami mocującymi płat i po odkręceniu płata będę miał dostęp do odbiornika , tylko czy to nie osłabi kadłuba :?:

Link to comment
Share on other sites

Model naprawdę ładny i z dobrej stajni ;-)

 

Nosek zabezpiecz przed lotem taśmą klejącą - izolacyjną (są też białe i niemal będzie to niewidoczne.

 

Można się pokusić o skrócenie belki ogona - gdy model będzie latał głównie na zboczu - krótki model jest zwrotniejszy.

 

Można też kupić balsą i zrobić nowy - lżejszy ogon. Serw bym nie ruszał.

 

Każdy otwór w kadłubie zmniejsza jego wytrzymałość. Gdy pod płatem są za duże dziury to na 100% tam pęknie.

 

Nie lataj , a nawet nie próbuj bez lotek bo pozamiatasz model.

 

Można też zrezygnować z sk, wyciągnąć bowden i jedno serwo ale to kwestia gustu.

 

Z praktyki wiem , że modele z ah lubią tylne wyważenie czyli jeszcze do 1cm po za planami.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Wewnętrzny nosek włóż do garnka, miski z wodą tak, żeby woda nie wlewała się do środka. Do wewnętrznego noska wlej stopiony ołów. Dolać ołowiu zawsze można, gorzej jak przedobrzysz... Pozostaje odwiercić ale nie zawsze można to zrobić fajnie.

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

serwa do tyłu, to podstawa !! pakiet z przodu za nim odbiornik.

 

W Sierze tak miałem i potrzebowałem 50g ołowie tylko. Jeśli masz mało miejsca możesz ciąć dziurę pod płatem na odbiornik :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

Urwanie :ass: w pracy, pogoda do :ass: więc trzeba było znaleźć chwilkę czasu na pracę modelowe.

Cofnąłem serwa do tyłu tak że z przodu mieści się pakiet 4xAAA plus Pb ,

odbiornik powędrował pod płat .

Dałem :ass: i wcześniej nie sprawdziłem bowdenów ,wyszedłem z założenia że jeśli nie ma luzu, oporów i płynie chodzą to są OK .

Poprzedni właściciel odstawił fuszerkę i skleił bodwen od wysokości na styk ( cięcie ukośne )i przykleił w czterech miejscach do kadłuba oraz skręcił w warkocz , wiec THERMIC dostał nowe bodweny.

Oto fotki po przeróbce :

34c2252cc242d08am.jpg 72a38ff8d2402ecdm.jpg

 

Teraz tylko muszę zamocować wyłącznik zasilania ,uziemić Me 109 i wymontować HS81MG i zamocować w płatach , pobawić się ustawieniami w nadajniku no i oblot.

A cha wcześniej go wypolerować :cry:

 

Tylko chyba będzie trzeba ograniczyć ilość snu , bo z czasem strasznie krucho

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.