Jump to content

grob g103 opinie


mrroberto

Recommended Posts

E no ładny model.

Daj jakieś szczegóły. Ile cię kosztowało no i jak juz przyjdzie to jakiś fajne zdjęcia poprosimy bo model ładny i może będzie godny uwagi, a właśnie szukam czegoś takiego.

Może jest jakiś cennik tej firmy ?

Link to comment
Share on other sites

Hehe,Marcin,nie podsyłaj Mu linka po czeski :shock: ,przeca On jest z Londynu,a tak na poważnie podoba mi się profil, latam Juniorem na tym profilu,chodż kiedyś latałem na E211.I teraz mnie zdziwko wzieło,że mają Foxa na 211 :jupi:,ale to sa Czesi,mają zbocza nie to co w Krakowie :evil:

Link to comment
Share on other sites

z Krakowa blisko do Tęgoborzy, a tutaj zboczy pod dostatkiem :D i praktycznie na każdy kierunek ... no może zachód z delikatną południową odchyłką jest trochę problematyczny, bo z większą już da się latać :P

Link to comment
Share on other sites

normalna cena byla 489 funtow ale udalo mi sie kupic za 400. sklep chcial wysprzedac sie z duzych szybowcow. po rozmowach z model partner jak okazalo sie ze w polsce pojawil sie problem z wysylka paczek pow 1.5m dlugosci decyzja padla jednak na dealera w UK i to co maja do zaoferowania. poczatkowo chcialem kupic w polsce asw28 3.5m rozpietosci ale wlasnie przez problemy z transportem zrezygnowalem. a wiec wczoraj zakupilem i zostal wyslany poczta biznesowa i dzis ma byc dostawa. koszt 7.5 funta wliczony w cena szybowca...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

witam po przerwie. od czasu kiedy przymierzalem sie do tego modelu juz troche minelo a i model takze po pierwszym oblocie. troche dlugo trwalo jak zdecydowalem sie wypuscic te bydle w przepasc 100m klifu. ale stalo sie. ciezar do lotu to 5kg. i przypomne ze rozpietosc 3.6m. jedno co moge powiedziec to to ze model chce sam latac. pomimo swojego ciezaru pnie sie w gore znacznie zrywniej niz moj discus 2.6m 1.6kg. nie przypuszczalem ze rozpietosc skrzydel az tyle daje.... aby uspokoic sie troche przed lotem zamontowalem mu silnik ktory jest gotow do pracy w racie problemow ze wzniosem. (wiem wiem zdania sa co do tego podzielone ale uwazam ze silnik temu nic nie szkodzi a moze wiecej pomoc. Uratowac zycie modelu). nie mam fotek z oblotu bo doznania z oblotow moich modeli pozostawiam tylko sobie i nie zabieram towazyszy, ale mam kilka fotek statycznych. reszta pozniej....

z doswiadczenia wiem ze najwiecej uszkodzen modelu pochodzi z transportu nie liczac kretow wiec i pomyslalem o skrzyni...

 

album_pic.php?pic_id=3198

 

album_pic.php?pic_id=3194

 

album_pic.php?pic_id=3197

 

album_pic.php?pic_id=3196

 

to na poczatek w krotce cos wiecej...

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj ponownie ulotnilem lecz tym razem na zboczu a oto kilka zdjec z wyprawy...

wszystko w czesciach.

album_pic.php?pic_id=3207

 

czas uzbroic maszyne

album_pic.php?pic_id=3209

 

dobry uchwyt i do lotu

album_pic.php?pic_id=3211

 

no i poszedl w gore

album_pic.php?pic_id=3212

 

no i mala prezentacja wielkosci

album_pic.php?pic_id=3210

 

i oto filmik

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Po wiekszym zapoznaniu z modelem i jego wlasciwosciami lotnymi uznalem iz nalezy model odchudzic. pierwszym etapem jest wymontowanie silnika i osprzetu zwiazanego z napedem. W tym poscie przedstawie etap operacji nosa. Kiedy odcinalem nose aby zamontowac silnik przezornie koncowke zachowalem i wlasnie teraz sie przydala. tyle ze po odcieciu nosa okazalo sie ze trzeba jeszce odciac kawalek oby dopasowac do kolpaka smigla i teraz brakuje ok5mm. dokleilem koncowke na tymczasowych kawalkach balsy aby ustawic go we wlasciwej pozycji..

album_pic.php?pic_id=3439

 

nastepnie zalaminowalem zywica i tkanina szklana wnetrze czubka. po wyschnieciu usunolem kawalki balsy...

album_pic.php?pic_id=3440

reszte nierownosci wypelnilem szpachla samochodowa i po oszlifowaniu juz wyglada znacznie lepiej..

album_pic.php?pic_id=3441

 

po dokladnym szlifowaniu uznalem ze nosek pomaluje na kolor czerwony i zkopmonuje razem z liniami bocznymi. dobralem w sklepie z lakierami samochodowymi kolor w sprayu i po oklejeniu kadluba pomalowalem...

album_pic.php?pic_id=3442

 

a tak wyglada efekt koncowy...

album_pic.php?pic_id=3443

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Czyli usunąłeś napęd robiąc z niego szybowiec. Tak źle latał zelektryfikowany, za ciężki czy warunki masz tak świetne że napęd zupełnie zbędny ?

Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

Latal bardzo dobrze a silnik wlanczalem tylko asekuracyjnie przy starcie. Nabralem pewnosci siebie i uznalem ze jest zbyteczny. Uznalem tez ze bedzie lepiej latal jak zmniejsze jego wage. wlasnie wymienilem stalowe bagnety fi12 oraz fi8 na weglowe. calosc poskladalem i wywazylem. wychodzi ze wazy 4400g. Udalo mi sie urwac 600g. w sumie to myslalem o 1kg ale chyba juz niebardzo da sie cokolwiek zrobic. chyba ze sie myle. Jakies pomysly???

 

edit

nastapilo pewne zaklamanie w obliczeniach. kiedy oblatywalm model zastosowalem akumulatory paluszki 1800mAh. i z nimi wazylem model lecz po czasie zmienilem na wieksze i ciezsze sanyo 3200mAh a bazowalem na wadze z poprzedniego wazenia. tak wiec grob 103 zostal odchudzony nie o 600 a o 880g. nooo to juz lepiej brzmi i wydaje mi sie ze teraz to bedzie model nie do poznania...

Link to comment
Share on other sites

elektryfikuje dg300 o rozpiętości 4,00m waga około 5-5,5kg,jaki silnik wybrać? podaj może dane twojego silnika który wyciągał twój model , może wystarczy.Mogę włożyć do dzioba- silnik o średnicy 41-45 mm (planuje silnik hackera A40-10S-8Pole+6,7:1 na 6S albo podobny na 8S)

Edit:

mieszkam na nizinie dlatego elektryfikuje

 

Od Rob Mc Fly:

Zamiast pisać jednego posta pod drugim należy używać opcji edycji.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.