Kmiloob Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Witam. Który z tech silnikow bedzie lepszy? Latam 3D, więc potrzebny mi niezawodny silnik. Miałem 3 OS i z zadnym nie bylo problemów, za to o saito słyszę tylko pozytywne rzeczy. Saito wychodzi trochę lżej od OS. Na RCSkorpionie jest napisane, że OS spala 300ml na 12-14min lotu. Jak jest z Saito? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Lepiej od razu saito 100 z tłumikiem waży 600gram, a kręci 16x4W na poziomie 9200rpm. Zbiornik 420ml latałem ostro po 10 minut na paliwie 20/20 i jeszcze sporo zapasu było AA i Saito pięknie wygląda zwłaszcza wersje GK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmiloob Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 No właśnie 420ml na 10min to sporo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Przecież napisałem że zbiornik 420ml i sporo zapasu jeszcze zostawało pozatym paliwa z duża iloscią nitro schodzi troche wiecej zawsze. Tu masz ile palą te silniki: Zbiorniki: * Saito 30, 40 6-8 oz * Saito 50, 56 8-12 oz * Saito 65, 72, 80, 82a, 91,100 14-18 oz * Saito 120, 150 18-20 oz * Saito 180 20 - 24oz * Saito 220 24 - 30 oz źródło: http://saito-engines.info/fuel_tank.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Na konsumpcje nie patrz to co producent podaje. 600gr wazy O.S. FSa-110 bez tłumika, a ile nowsza seria. Ale moze lepiej pomyslec na Surpass II - P, one chyba jeszcze mniej zawodne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrZ Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Mam Saito 82 i pali bardzo dobrze. Jestem za Saiciakiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Ja tez jestem za saito do tego są w znaczniej bardziej przystepnej cenie w porównaniu do alfy. Zaleta może być tez wygląd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Saito Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Przecież napisałem że zbiornik 420ml i sporo zapasu jeszcze zostawało pozatym paliwa z duża iloscią nitro schodzi troche wiecej zawsze. A nie czasem odwrotnie, że paliwa z dużą iloscia nitro są bardziej kaloryczne i można smiało dokręcic iglice latam na Saito OS latałem takze na ASP i zawsze większa ilosc nitra = dokręcenie na igle Jestem za Saito ze względu na kulturę pracy reakcje na gaz i niesamowicie miekutki chód na wolnych czasem kręcac rozruszniekiem zapominam, że silnik dawno chodzi. ASP 4 suw duzo mniej pali to fakt ale tez reakcja na drązek jest bez porównania Saito reaguje jak elektryk ASP juz ciut gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmiloob Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dobra, czyli wybór padł na saito. Tylko teraz 91 czy 100. Różnica w wadze minimalne, cena także. Jak jest ze spalaniem? 91 spala dużo mniej niż 100? Chodzi mi o praktykę, nie to co jest napisane na oficjalnych stronach, bo często mija to sie z prawda.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Przecież napisałem że zbiornik 420ml i sporo zapasu jeszcze zostawało pozatym paliwa z duża iloscią nitro schodzi troche wiecej zawsze. A nie czasem odwrotnie, że paliwa z dużą iloscia nitro są bardziej kaloryczne i można smiało dokręcic iglice latam na Saito OS latałem takze na ASP i zawsze większa ilosc nitra = dokręcenie na igle Jestem za Saito ze względu na kulturę pracy reakcje na gaz i niesamowicie miekutki chód na wolnych czasem kręcac rozruszniekiem zapominam, że silnik dawno chodzi. ASP 4 suw duzo mniej pali to fakt ale tez reakcja na drązek jest bez porównania Saito reaguje jak elektryk ASP juz ciut gorzej Generalnie nitrometan jest paliwem które w 60% masowych zawiera tlen w wyniku czego do spalenia potrzebuje 2,5 raza mniej powietrza niż metanol. Żeby wykorzystać ten zysk na tlenie trzeba dodać wiecej paliwa bo w komorze pozostaje wiecej wolnego tlenu do wykorzystania Moim zdaniem nie warto brać 91, ją godnie zastępują fa82 (512 gram) bo jest lekki i do małych modeli a do większych 100 (600gram) i 125 (700gram) jest jeszcze 115 (650gram) ale on ma mniejszy skok tłoka przez co z dużymi śmigłami może sobie gorzej radzić i dodatkowo sa z nim jakies problemy z tego co wyczytałem na rcuniverse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dokładnie tak jak pisze Bartek, albo Saito 82 albo 100. Wystarczy policzyć sobie stosunek mocy do masy silnika, najkorzystniej wypada Saito 100, a spalanie będzie miał minimalnie większe, według tabeli producenta o 3cc/min więcej niż 91. Zresztą z tym spalaniem podawanym przez producenta różnie bywa. Do OS 55AX producent zaleca zbiornik ok. 300ml (chyba żeby latać 30minut ). W rzeczywistości silnik spala ok. 120ml/ 10min lotu, przy ostrej akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dobra, czyli wybór padł na saito. Tylko teraz 91 czy 100. Różnica w wadze minimalne, cena także. Jak jest ze spalaniem? 91 spala dużo mniej niż 100? Chodzi mi o praktykę, nie to co jest napisane na oficjalnych stronach, bo często mija to sie z prawda.. Mam w FA 100 zbiornik 280 po 10 min akrobacji zostaje prawie połowa. Smigło 15x6 master aircrew wg mne najlepsze smigło do tego silnika no może jeszcze 16X4W chociaz to juz jest cieżkie smigło i silnik wymaga bardzo dokładnej regulacji może sie mocno grzać i w ten sposób zafundujemy sobie szybki remont Dane na stronie są podane przy pełnym gazie a wiadomo, że nikt nie lata ciagle na pełnym gazie w zasadzie w modelach 3D pełny gaz jest tylko przy wyjsciu z zawisu czy ostrym pionowym wznoszeniu większosc akrobacji wykonuje sie na połowie gazu a nawet mniej oczywiscie gdy silnik jest dobrze dobrany do 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Do dużych zalet Saito należy też to że potrafi wykorzystać zalety paliw z wysoką zawartośćią procentową nitrometanu czyli 20+, zysk na obrotach bedzie bardziej wyczuwalny niż na Os maxie asp(magnum, sanye) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Ja jestem również świeżym posiadaczem Saito FA91 i mam pytanie jakie smigło bedzie najlepsze do 3D, model ~2,6 kg? Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Z APC 15x4W albo APC 15x6. Polecam jednak te pierwsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Dzięki , mam 15*4 W i mam Master Screw 14*8 Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.