Skocz do zawartości

O.S. FS-91 Surpass II vs. SAITO FA 91


Kmiloob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Który z tech silnikow bedzie lepszy? Latam 3D, więc potrzebny mi niezawodny silnik. Miałem 3 OS i z zadnym nie bylo problemów, za to o saito słyszę tylko pozytywne rzeczy. Saito wychodzi trochę lżej od OS.

Na RCSkorpionie jest napisane, że OS spala 300ml na 12-14min lotu. Jak jest z Saito?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że zbiornik 420ml i sporo zapasu jeszcze zostawało :) pozatym paliwa z duża iloscią nitro schodzi troche wiecej zawsze.

Tu masz ile palą te silniki:

Fuel_Consumption.jpg

Zbiorniki:

* Saito 30, 40 6-8 oz

* Saito 50, 56 8-12 oz

* Saito 65, 72, 80, 82a, 91,100 14-18 oz

* Saito 120, 150 18-20 oz

* Saito 180 20 - 24oz

* Saito 220 24 - 30 oz

źródło:

http://saito-engines.info/fuel_tank.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że zbiornik 420ml i sporo zapasu jeszcze zostawało :) pozatym paliwa z duża iloscią nitro schodzi troche wiecej zawsze.

 

A nie czasem odwrotnie, że paliwa z dużą iloscia nitro są bardziej kaloryczne i można smiało dokręcic iglice latam na Saito OS latałem takze na ASP i zawsze większa ilosc nitra = dokręcenie na igle

 

Jestem za Saito ze względu na kulturę pracy reakcje na gaz i niesamowicie miekutki chód na wolnych czasem kręcac rozruszniekiem zapominam, że silnik dawno chodzi. ASP 4 suw duzo mniej pali to fakt ale tez reakcja na drązek jest bez porównania Saito reaguje jak elektryk ASP juz ciut gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że zbiornik 420ml i sporo zapasu jeszcze zostawało :) pozatym paliwa z duża iloscią nitro schodzi troche wiecej zawsze.

 

A nie czasem odwrotnie, że paliwa z dużą iloscia nitro są bardziej kaloryczne i można smiało dokręcic iglice latam na Saito OS latałem takze na ASP i zawsze większa ilosc nitra = dokręcenie na igle

 

Jestem za Saito ze względu na kulturę pracy reakcje na gaz i niesamowicie miekutki chód na wolnych czasem kręcac rozruszniekiem zapominam, że silnik dawno chodzi. ASP 4 suw duzo mniej pali to fakt ale tez reakcja na drązek jest bez porównania Saito reaguje jak elektryk ASP juz ciut gorzej

 

Generalnie nitrometan jest paliwem które w 60% masowych zawiera tlen w wyniku czego do spalenia potrzebuje 2,5 raza mniej powietrza niż metanol. Żeby wykorzystać ten zysk na tlenie trzeba dodać wiecej paliwa bo w komorze pozostaje wiecej wolnego tlenu do wykorzystania :)

 

Moim zdaniem nie warto brać 91, ją godnie zastępują fa82 (512 gram) bo jest lekki i do małych modeli a do większych 100 (600gram) i 125 (700gram) jest jeszcze 115 (650gram) ale on ma mniejszy skok tłoka przez co z dużymi śmigłami może sobie gorzej radzić i dodatkowo sa z nim jakies problemy z tego co wyczytałem na rcuniverse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Bartek, albo Saito 82 albo 100. Wystarczy policzyć sobie stosunek mocy do masy silnika, najkorzystniej wypada Saito 100, a spalanie będzie miał minimalnie większe, według tabeli producenta o 3cc/min więcej niż 91.

 

Zresztą z tym spalaniem podawanym przez producenta różnie bywa. Do OS 55AX producent zaleca zbiornik ok. 300ml (chyba żeby latać 30minut :D ). W rzeczywistości silnik spala ok. 120ml/ 10min lotu, przy ostrej akrobacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, czyli wybór padł na saito. Tylko teraz 91 czy 100. Różnica w wadze minimalne, cena także. Jak jest ze spalaniem? 91 spala dużo mniej niż 100? Chodzi mi o praktykę, nie to co jest napisane na oficjalnych stronach, bo często mija to sie z prawda..

 

Mam w FA 100 zbiornik 280 po 10 min akrobacji zostaje prawie połowa. Smigło 15x6 master aircrew wg mne najlepsze smigło do tego silnika no może jeszcze 16X4W chociaz to juz jest cieżkie smigło i silnik wymaga bardzo dokładnej regulacji może sie mocno grzać i w ten sposób zafundujemy sobie szybki remont

 

Dane na stronie są podane przy pełnym gazie a wiadomo, że nikt nie lata ciagle na pełnym gazie w zasadzie w modelach 3D pełny gaz jest tylko przy wyjsciu z zawisu czy ostrym pionowym wznoszeniu większosc akrobacji wykonuje sie na połowie gazu a nawet mniej oczywiscie gdy silnik jest dobrze dobrany do 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.