Skocz do zawartości

SAITO 82A


wichercat

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

- koledzy jakie śmigło do docierania saito 82a rozmiar i producent?

- czy ktoś ma wiedze jaki ciąg można uzyskać i na jakim śmigle?

 

:)

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Powinieneś mieć napisane w instrukcji jakiego śmigła użyc do docierania, oraz etapy docierania na określonych obrotach.

Co do smigieł i ciągi trzeba pogogolować :) a że sie troche interesowałem tym silnikiem to znam :) :

APC 14x4w 10,300 czyli 4,45kg 1,41hp na 30% nitro ok 10700

APC 14x6 RPM 9,000

Pro Zinger 15x4: 9800 paliwo 20/20

APC 13x7 10200

APC 15x4W 9800 5,1kg ciągu

MAS 13x8 9,400

MAS 14x6 9,000

APC 13x4W 11900

 

Zródłem było RcUniverse, wyniki na paliwach zazwyczaj około 15% nitro czześć na 30% jak widać. A motorek cudny :) Jedynym sensownym konkurentem bedzie najnowszyYS70.

Opublikowano

APC 15x4W 9800 5,1kg ? ciągu identyczne osiągi miał mój ASP 91 tyle że przy tych obrotach i smigle model 3300g wisiał na 80% mocy więc w 5,1kg ciągu nie wierze to chyba dane z jakiegos kalkulatora. Według mnie to ciągu może być ok 3700g albo to było mierzone poza modelem nie licząc oporów jakie stawia kadłub i reszta konstrukcji.W modelu wszystko wygląda inaczej sporo parametrów sie zmienia.Ogólnie te silnik sprawdzają sie w modelach klasy 40-60 czyli 1,4-1,5m i w granicach 2600g z paliwem.

Do docierania myślę, że APC 14x6 bedzie ok chociaż lepszy może sie okazać master aircrew który ma wieksze łopaty przy wale i na pewno bardziej będzie chłodzić silnik

Opublikowano
APC 15x4W 9800 5,1kg ? ciągu identyczne osiągi miał mój ASP 91 tyle że przy tych obrotach i smigle model 3300g wisiał na 80% mocy więc w 5,1kg ciągu nie wierze to chyba dane z jakiegos kalkulatora.
Śmigło APC 15x4W obracające się z predkością 8000 rpm daje ciąg statyczny bliski masie Twojego modelu, czyli ok 3,4 kg :!: Wnioski wyciągnij sam.

 

Bartku, czy używasz arkusza Pe Reivers'a?

Opublikowano

Tak, to najlepsze narzędzie tego typu jakie znam. Testowałem ten arkusz za pomocą znanej formułki do porównywania mocy, zgadza się bardzo dobrze.

Opublikowano

Według instrukcji (wersja brytyjska z macgregor) do docierania śmigło 13 x 7 najlepiej APC. Przepalić pierwszy zbiornik na pół gazu igła odkręcona min 4 obroty lub więcej, nie przkraczać 6000 obrotów na minutę. Następnie cały zbiornik na pełnym gazie uwaga na obroty, znów na dużym przelaniu i na koniec pół zbiornika na 9000 obrotów. Pierwsze 10 lotów wykonywać na przelaniu. Później cieszyc sie długą i spokojną pracą. Z tego co wiem igłę wolnych daje się dobrze ustawić po minimum 5 litrach przepalonego paliwa.

Pozdrawiam

Arek K

Opublikowano

Ale na pewno nie ma szybkiego przejscia na wysokie jak popyrka tak z 20 sekund.Możesz mieć tak że fabrycznie była mocno wkrecona i trafiłes ze jest ustawiony chociaż to mało prawdopodobne

Opublikowano

Moim zdaniem do docierania minimum 20% oleju Aerosynth lub EDL i potem do latania najlepiej też. Mozesz też docierać na paliwe z dodatkiem rycyny nic mu sie nie stanie ale tłumik nie bedzie już tak piękny :)

Opublikowano

Panowie w instrukcji piszą 4 obroty iglicy i tak pierwszy zbiornik do 6000 rpm trzymać co wy na to bo powiem szczerze że jak otworzyłem pudełko to mi jakoś nogi się z waty zrobiły :shock: :lol2:

Opublikowano

W mojej pisali o 4 tys. przez pierwsze 20 minut pracy silnika. Tak docierałem, a silnik lata już ósmy sezon :)

 

EDIT: Sprawdziłem, w instrukcji jest mowa jednak o 10 minutach, nie 20.

Opublikowano

W instrukcji silników sprzedawanych na rynek amerykanski jest mowa o 4 tys przez pierwsze 10 min pracy. Zresztą to chyba nie ma wielkiego znaczenia czy będzie to 4, czy 6 tys. Ważne żeby silnik pracował na bardzo bogatej mieszance. Te 4 obroty gwarantują Ci właśnie bogatą mieszankę. Podobnie sprawa wygląda z iglicą wolnych obrotów. Do latania trzeba ją wkręcic ponad 2 obroty (FA-91), i chyba stąd biorą się opinie kosmicznym zużyciu paliwa Saito. Po prostu niektórzy uznali, że fabryka ustawiła i nie wolno tego ruszać. Zatem te 4 obr. iglicy, to pozycja wyjściowa do pierwszego uruchomienia silnika, podobnie jak fabryczna pozycja iglicy wolnych obrotów. Na tych ustawieniach latać się nie da.

Opublikowano

Ja Saito i 4 takta kupiłem pierwszy raz, i faktycznie zgodnie z instrukcją docieranie na niskich obrotach

max 6000, ok 20 min, przepustnica max i ze 4 obroty na iglicy, na paliwie Becra 16 nitra i 18 oli sintetic. Spokojna praca i reg. obr. zaczeła sie po wypaleniu 4 l.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.