wichercat Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam, - koledzy jakie śmigło do docierania saito 82a rozmiar i producent? - czy ktoś ma wiedze jaki ciąg można uzyskać i na jakim śmigle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Powinieneś mieć napisane w instrukcji jakiego śmigła użyc do docierania, oraz etapy docierania na określonych obrotach. Co do smigieł i ciągi trzeba pogogolować a że sie troche interesowałem tym silnikiem to znam : APC 14x4w 10,300 czyli 4,45kg 1,41hp na 30% nitro ok 10700 APC 14x6 RPM 9,000 Pro Zinger 15x4: 9800 paliwo 20/20 APC 13x7 10200 APC 15x4W 9800 5,1kg ciągu MAS 13x8 9,400 MAS 14x6 9,000 APC 13x4W 11900 Zródłem było RcUniverse, wyniki na paliwach zazwyczaj około 15% nitro czześć na 30% jak widać. A motorek cudny Jedynym sensownym konkurentem bedzie najnowszyYS70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 APC 15x4W 9800 5,1kg ? ciągu identyczne osiągi miał mój ASP 91 tyle że przy tych obrotach i smigle model 3300g wisiał na 80% mocy więc w 5,1kg ciągu nie wierze to chyba dane z jakiegos kalkulatora. Według mnie to ciągu może być ok 3700g albo to było mierzone poza modelem nie licząc oporów jakie stawia kadłub i reszta konstrukcji.W modelu wszystko wygląda inaczej sporo parametrów sie zmienia.Ogólnie te silnik sprawdzają sie w modelach klasy 40-60 czyli 1,4-1,5m i w granicach 2600g z paliwem. Do docierania myślę, że APC 14x6 bedzie ok chociaż lepszy może sie okazać master aircrew który ma wieksze łopaty przy wale i na pewno bardziej będzie chłodzić silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 A tak te wyniki liczyłem z kalkulatora, sciagnołem sobie z rcu arkusz obliczeniowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 APC 15x4W 9800 5,1kg ? ciągu identyczne osiągi miał mój ASP 91 tyle że przy tych obrotach i smigle model 3300g wisiał na 80% mocy więc w 5,1kg ciągu nie wierze to chyba dane z jakiegos kalkulatora.Śmigło APC 15x4W obracające się z predkością 8000 rpm daje ciąg statyczny bliski masie Twojego modelu, czyli ok 3,4 kg :!: Wnioski wyciągnij sam. Bartku, czy używasz arkusza Pe Reivers'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Oczywiście z programów które testowałem najlepiej podaje wyniki. Po wyniku jaki podałeś widzę że Ty też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Tak, to najlepsze narzędzie tego typu jakie znam. Testowałem ten arkusz za pomocą znanej formułki do porównywania mocy, zgadza się bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kareks Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Według instrukcji (wersja brytyjska z macgregor) do docierania śmigło 13 x 7 najlepiej APC. Przepalić pierwszy zbiornik na pół gazu igła odkręcona min 4 obroty lub więcej, nie przkraczać 6000 obrotów na minutę. Następnie cały zbiornik na pełnym gazie uwaga na obroty, znów na dużym przelaniu i na koniec pół zbiornika na 9000 obrotów. Pierwsze 10 lotów wykonywać na przelaniu. Później cieszyc sie długą i spokojną pracą. Z tego co wiem igłę wolnych daje się dobrze ustawić po minimum 5 litrach przepalonego paliwa. Pozdrawiam Arek K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Własnie dobrze, że zwróciłeś na to uwagę tą śrubkę nie ma co ruszać z początku to samo dotyczy OS maxów 2 suwowych i 4 suwowych także Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 przyznam że w os max 46ax to wogóle jej nie dotykałem i pyrka na wolnych obrotach aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Ale na pewno nie ma szybkiego przejscia na wysokie jak popyrka tak z 20 sekund.Możesz mieć tak że fabrycznie była mocno wkrecona i trafiłes ze jest ustawiony chociaż to mało prawdopodobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 No to farciarz ze mnie ;D bo gada jak marzenie i dodam że na tłumiku pitts Potrzebuje pilnie rady czy paliwo 10% nitro i 16% mieszanki olejowej marki Byron będzie ok do docierania i eksploatacji saito 82...? Dajcie jak najszybciej znać please..... http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=5872 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Moim zdaniem do docierania minimum 20% oleju Aerosynth lub EDL i potem do latania najlepiej też. Mozesz też docierać na paliwe z dodatkiem rycyny nic mu sie nie stanie ale tłumik nie bedzie już tak piękny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 no właśnie przejrzałem kilka sklepów i nie moge znaleźć takowego 20% masz może namiar na jakiś sklep...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Np Nastik: http://www.nastik.pl/a1020tls-litrow-aero-nitrometanu20-oleju-syntet-p-397.html To nie będzie złe Moje Saito po Aerosynth i EDL wyglądało jak nowe ;] Mieszam sam paliwa wiec super nie jest obeznany w sklepach ;] bo i wysyłka droga:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Panowie w instrukcji piszą 4 obroty iglicy i tak pierwszy zbiornik do 6000 rpm trzymać co wy na to bo powiem szczerze że jak otworzyłem pudełko to mi jakoś nogi się z waty zrobiły :shock: :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 W mojej pisali o 4 tys. przez pierwsze 20 minut pracy silnika. Tak docierałem, a silnik lata już ósmy sezon EDIT: Sprawdziłem, w instrukcji jest mowa jednak o 10 minutach, nie 20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 to postąpię zgodnie z Twoją :oops: natomiast pozostają te cztery obroty iglicy...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 W instrukcji silników sprzedawanych na rynek amerykanski jest mowa o 4 tys przez pierwsze 10 min pracy. Zresztą to chyba nie ma wielkiego znaczenia czy będzie to 4, czy 6 tys. Ważne żeby silnik pracował na bardzo bogatej mieszance. Te 4 obroty gwarantują Ci właśnie bogatą mieszankę. Podobnie sprawa wygląda z iglicą wolnych obrotów. Do latania trzeba ją wkręcic ponad 2 obroty (FA-91), i chyba stąd biorą się opinie kosmicznym zużyciu paliwa Saito. Po prostu niektórzy uznali, że fabryka ustawiła i nie wolno tego ruszać. Zatem te 4 obr. iglicy, to pozycja wyjściowa do pierwszego uruchomienia silnika, podobnie jak fabryczna pozycja iglicy wolnych obrotów. Na tych ustawieniach latać się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F2BTOM Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Ja Saito i 4 takta kupiłem pierwszy raz, i faktycznie zgodnie z instrukcją docieranie na niskich obrotach max 6000, ok 20 min, przepustnica max i ze 4 obroty na iglicy, na paliwie Becra 16 nitra i 18 oli sintetic. Spokojna praca i reg. obr. zaczeła sie po wypaleniu 4 l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.