Jump to content

SAITO 82A


wichercat

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Powinieneś mieć napisane w instrukcji jakiego śmigła użyc do docierania, oraz etapy docierania na określonych obrotach.

Co do smigieł i ciągi trzeba pogogolować :) a że sie troche interesowałem tym silnikiem to znam :) :

APC 14x4w 10,300 czyli 4,45kg 1,41hp na 30% nitro ok 10700

APC 14x6 RPM 9,000

Pro Zinger 15x4: 9800 paliwo 20/20

APC 13x7 10200

APC 15x4W 9800 5,1kg ciągu

MAS 13x8 9,400

MAS 14x6 9,000

APC 13x4W 11900

 

Zródłem było RcUniverse, wyniki na paliwach zazwyczaj około 15% nitro czześć na 30% jak widać. A motorek cudny :) Jedynym sensownym konkurentem bedzie najnowszyYS70.

Link to comment
Share on other sites

APC 15x4W 9800 5,1kg ? ciągu identyczne osiągi miał mój ASP 91 tyle że przy tych obrotach i smigle model 3300g wisiał na 80% mocy więc w 5,1kg ciągu nie wierze to chyba dane z jakiegos kalkulatora. Według mnie to ciągu może być ok 3700g albo to było mierzone poza modelem nie licząc oporów jakie stawia kadłub i reszta konstrukcji.W modelu wszystko wygląda inaczej sporo parametrów sie zmienia.Ogólnie te silnik sprawdzają sie w modelach klasy 40-60 czyli 1,4-1,5m i w granicach 2600g z paliwem.

Do docierania myślę, że APC 14x6 bedzie ok chociaż lepszy może sie okazać master aircrew który ma wieksze łopaty przy wale i na pewno bardziej będzie chłodzić silnik

Link to comment
Share on other sites

APC 15x4W 9800 5,1kg ? ciągu identyczne osiągi miał mój ASP 91 tyle że przy tych obrotach i smigle model 3300g wisiał na 80% mocy więc w 5,1kg ciągu nie wierze to chyba dane z jakiegos kalkulatora.
Śmigło APC 15x4W obracające się z predkością 8000 rpm daje ciąg statyczny bliski masie Twojego modelu, czyli ok 3,4 kg :!: Wnioski wyciągnij sam.

 

Bartku, czy używasz arkusza Pe Reivers'a?

Link to comment
Share on other sites

Według instrukcji (wersja brytyjska z macgregor) do docierania śmigło 13 x 7 najlepiej APC. Przepalić pierwszy zbiornik na pół gazu igła odkręcona min 4 obroty lub więcej, nie przkraczać 6000 obrotów na minutę. Następnie cały zbiornik na pełnym gazie uwaga na obroty, znów na dużym przelaniu i na koniec pół zbiornika na 9000 obrotów. Pierwsze 10 lotów wykonywać na przelaniu. Później cieszyc sie długą i spokojną pracą. Z tego co wiem igłę wolnych daje się dobrze ustawić po minimum 5 litrach przepalonego paliwa.

Pozdrawiam

Arek K

Link to comment
Share on other sites

Ale na pewno nie ma szybkiego przejscia na wysokie jak popyrka tak z 20 sekund.Możesz mieć tak że fabrycznie była mocno wkrecona i trafiłes ze jest ustawiony chociaż to mało prawdopodobne

Link to comment
Share on other sites

No to farciarz ze mnie ;D bo gada jak marzenie i dodam że na tłumiku pitts :lol:

 

Potrzebuje pilnie rady czy paliwo 10% nitro i 16% mieszanki olejowej marki Byron będzie ok do docierania i eksploatacji saito 82...?

 

Dajcie jak najszybciej znać please.....

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=393_396_401&products_id=5872

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem do docierania minimum 20% oleju Aerosynth lub EDL i potem do latania najlepiej też. Mozesz też docierać na paliwe z dodatkiem rycyny nic mu sie nie stanie ale tłumik nie bedzie już tak piękny :)

Link to comment
Share on other sites

Panowie w instrukcji piszą 4 obroty iglicy i tak pierwszy zbiornik do 6000 rpm trzymać co wy na to bo powiem szczerze że jak otworzyłem pudełko to mi jakoś nogi się z waty zrobiły :shock: :lol2:

Link to comment
Share on other sites

W mojej pisali o 4 tys. przez pierwsze 20 minut pracy silnika. Tak docierałem, a silnik lata już ósmy sezon :)

 

EDIT: Sprawdziłem, w instrukcji jest mowa jednak o 10 minutach, nie 20.

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji silników sprzedawanych na rynek amerykanski jest mowa o 4 tys przez pierwsze 10 min pracy. Zresztą to chyba nie ma wielkiego znaczenia czy będzie to 4, czy 6 tys. Ważne żeby silnik pracował na bardzo bogatej mieszance. Te 4 obroty gwarantują Ci właśnie bogatą mieszankę. Podobnie sprawa wygląda z iglicą wolnych obrotów. Do latania trzeba ją wkręcic ponad 2 obroty (FA-91), i chyba stąd biorą się opinie kosmicznym zużyciu paliwa Saito. Po prostu niektórzy uznali, że fabryka ustawiła i nie wolno tego ruszać. Zatem te 4 obr. iglicy, to pozycja wyjściowa do pierwszego uruchomienia silnika, podobnie jak fabryczna pozycja iglicy wolnych obrotów. Na tych ustawieniach latać się nie da.

Link to comment
Share on other sites

Ja Saito i 4 takta kupiłem pierwszy raz, i faktycznie zgodnie z instrukcją docieranie na niskich obrotach

max 6000, ok 20 min, przepustnica max i ze 4 obroty na iglicy, na paliwie Becra 16 nitra i 18 oli sintetic. Spokojna praca i reg. obr. zaczeła sie po wypaleniu 4 l.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.