Chomik Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 I znów ja :mrgreen: Tym razem mam problemy z regulacją mojego złotego rycerza :? Maksymalne obroty jeszcze sobie radzę, ale minimalne to magia. Instrukcje mam w języku niemieckim i angielskim, ale wole popytać doświadczonych użytkowników na razie silnik jeszcze pracuję na paliwie 5 % nitro/ 19% oleju, ale ku mojemu zaskoczeniu wczoraj przy okazyjnym rozruchu strasznie pluł olejem z rury, i troszeczkę się grzał (według mnie za mocno) POMOCY !! :devil:
MASK Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Iglicę wolnych obrotów trzeba wkręcić całkiem sporo. Drobne korekty nie wystarczą jak w silnikach innych marek. Regulacja musi być przeprowadzona po dokładnej regulacji obrotów maksymalnych główna iglicą. Jeśli masz za wysoko zbiornik, to będziesz mieć spore problemy z prawidłową regulacją silnika.
Chomik Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 A czy po wyregulowaniu silnika będzie on działał bezproblemowo z wyżej umiejscowionym zbiornikiem ?? zbiornik mam faktycznie wyżej, ok 1,5 cm jest środek zbiornika nad iglicą. Jest to grubo za dużo ?? Wielkie dzięki za pomoc !!
MASK Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 A czy po wyregulowaniu silnika będzie on działał bezproblemowo z wyżej umiejscowionym zbiornikiem ? Nie. Instalacja musi być zrobiona poprawnie.zbiornik mam faktycznie wyżej, ok 1,5 cm jest środek zbiornika nad iglicą. Jest to grubo za dużo ?? Tak, musisz obniżyć zbiornik. Oszczędzisz sobie w ten sposób sporo rozczarowań.
wichercat Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Panowie, czy Wasze saiciki też tak leją olejem :shock: kurna model jest bardziej upierdzielony niż w 2 takcie.....szczegolnie kupa oleju leci tym wężykiem od wału.....a pozatym zawsze od gaźnika też wszystko jest ufajdane może zmiejszyć ilość oleju z 20% na 18%
Chomik Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 ja osobiście latam na paliwie z 17 % olejem, szczerze ?? wszystko jest upaprane :devil: dokładnie tak jak opisujesz
Marek_Spy Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 a nie leja bo mam patent ... buteleczka plastikowa do niej weżyk odpowietrzania , Buteleczka z otworkami zeby opary wylatywaly a olej zostawał . Potem olejek sie wylewa i po problemie. W katanie ma 2 zbiorniki jeden glowny najblizej srodka ciezkosci a maly 50 ml tuz za silnikiem pracuje zasilanie idealnie w każdej pozycji lotu .
Chomik Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 ja znalazłem odpowiedz na zastanawiające mnie pytanie czemu wszędzie jest olej Znalazłem bardzo małą dziurkę na karterze silnika. Idealnie na łączeniu połówek. Za radą starszego kolegi, eksperymentalnie zakleiłem to żywicą. Efekt ?? redukcja oleju (wszędzie, dookoła silnika) o jakieś 90 % ;D Jeszcze mi gdzieś na łączeniu wydechu puszcza, ale z tym też dam sobie rade. Pozdrawiam Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie
buwi777 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 ja znalazłem odpowiedz na zastanawiające mnie pytanie czemu wszędzie jest olej Znalazłem bardzo małą dziurkę na karterze silnika. Idealnie na łączeniu połówek. Za radą starszego kolegi, eksperymentalnie zakleiłem to żywicą. Efekt ?? redukcja oleju (wszędzie, dookoła silnika) o jakieś 90 % ;D Jeszcze mi gdzieś na łączeniu wydechu puszcza, ale z tym też dam sobie rade. Pozdrawiam Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie Rewelacja !! A tak swoją drogą to gdzie ma uchodzić zużyty olej który już posmarował zawory, popychacze i cały karter z przyległościami :idea: :?: Ciekawe po ilu minutach / godzinach pracy silnika zapełni się karter do "pełna" :devil: No i wtedy będzie smarowanie "rozbryzgowe" :jupi: . ps. To zaklejenie to chyba nie jest najlepszy pomysł :twisted: ps2. Ile czterotaktów miał ten "starszy kolega" :?: :?: :?:
Marczello Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Kolega chyba nie mówi o króćcu do odpowietrzenia karteru wkreconym w dekiel a o jakiejś niedoróbce fabrycznej. Ja bym to próbował reklamować. Może jakies foto tego otworka? EDIT: Autor użył niecenzuralnego słowa - Meloow
buwi777 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Kolega chyba nie mówi o cycku do odpowietrzenia karteru wkreconym w dekiel a o jakiejś niedoróbce fabrycznej. Ja bym to próbował reklamować. Może jakies foto tego otworka? A to wtedy zwracam HONOR - przepraszam - czekamy na wyjeśnienie / fotkę od Chomika :oops:
radek872 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Panowie, czy Wasze saiciki też tak leją olejem :shock: kurna model jest bardziej upierdzielony niż w 2 takcie.....szczegolnie kupa oleju leci tym wężykiem od wału.....a pozatym zawsze od gaźnika też wszystko jest ufajdane może zmiejszyć ilość oleju z 20% na 18% To, że silnik rzuca olejem nie oznacza, że jest go za dużo i trzeba zmniejszyc jego zawartość.Pamieętaj, że razem z olejem z silnika uchodzi ciepło i jest to tak samo ważne jak smarowanie.Nawet z 5% zawartosci oleju silnik będzie nim ciapał, bo go prawie w ogóle nie spala, więc zmniejszają jego ilość do 18% możesz jedynie zyskać na kasie pare zł na bańce paliwa.Moim zdaniem do takiego silnik idealnie pasuje mieszanka syntetyk z niewielką ilością rycyny około 3-5% i 10-30% nitro.Mój Saito FA 100 zaczyna pewnie i płynnie wchodzić na obroty od 10% nitra w paliwie Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie A mówiłem Ci to na pikniku ;D
F2BTOM Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Też od tego sezonu latam na Saito FA 62 A z dorobionym gaźnikiem uwięziowym latam w F2B (akrobacja na uwięzi) Od samego początku strasznie pluł olejem z odprowadzania oleju w karterze (paliwo Bekra 16 ) Zauważalne zmniejszenie plucia zauważalne jest po wypaleniu ok 6 l paliwa. Jeśli nie używasz ciśnienia z tłumika podłącz wężyk z karteru do tłumika, jak w Os-maxach. Ciśnienie oleju z karteru jest dużo większe niż spalin w tłimiku tak że nie obawiaj się że olej i spaliny z tłumika przedostaną sie do silnika
meloow Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 w przypadku silnika Chomika to na 1000% nie chodzi kruciec na deklu do odporowadzania nadmiaru oleju, a faktycznie z dołu silnika była mikro-dziurka, a jak się kręciało smigłem (ręką) to z tego miejsca wychodziły mozna powiedzieć bąbelki. Silnik wyglądał jakby był po olejeowej kąpieli czyli cały usmarkany !
Chomik Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Chwila nie uwagi i już zgubiłem posta z moją osobą :devil: Meloow ma racje to na bank jest uszkodzenie kartera. Zdjęcia zrobię jak wrócę do domu i pokaże o co dokładnie chodzi. O reklamację się już pytałem, jednak ociągam się troszeczkę, ponieważ kiedyś w czasie lotu zgubiłem śmigło z nakrętkami na wał, boję się że to unieważni moje zgłoszenie. Pozdrawiam !!
Chomik Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam !! W miniony weekend byłem w domu i jak obiecałem są fotki silnika. Oto problem, który mnie gnębi:
Marek_Spy Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 No na 1000% wada odlewu . zalutuj cyna + preparat ofka . I zapomnij
yoyo Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Bier lutownice w lape i jedziez z cyna;p stop troche cyny na to, mloteczkiem lekko oklep tak troche potem zeszlifuj zamaluj i jak nowka:D chyba ze da sie to jeszcze jakos zaimpregnowac i bedzie gites;p Mam nadzieje ze tak moze byc;p
Chomik Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 bo szczerze to myślałem o gwarancji :?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.