Skocz do zawartości

SAITO 82A


wichercat

Rekomendowane odpowiedzi

I znów ja :mrgreen:

 

Tym razem mam problemy z regulacją mojego złotego rycerza :?

Maksymalne obroty jeszcze sobie radzę, ale minimalne to magia. Instrukcje mam w języku niemieckim i angielskim, ale wole popytać doświadczonych użytkowników :D

 

na razie silnik jeszcze pracuję na paliwie 5 % nitro/ 19% oleju, ale ku mojemu zaskoczeniu wczoraj przy okazyjnym rozruchu strasznie pluł olejem z rury, i troszeczkę się grzał (według mnie za mocno)

 

POMOCY !! :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Iglicę wolnych obrotów trzeba wkręcić całkiem sporo. Drobne korekty nie wystarczą jak w silnikach innych marek. Regulacja musi być przeprowadzona po dokładnej regulacji obrotów maksymalnych główna iglicą. Jeśli masz za wysoko zbiornik, to będziesz mieć spore problemy z prawidłową regulacją silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po wyregulowaniu silnika będzie on działał bezproblemowo z wyżej umiejscowionym zbiornikiem ?
Nie. Instalacja musi być zrobiona poprawnie.
zbiornik mam faktycznie wyżej, ok 1,5 cm jest środek zbiornika nad iglicą. Jest to grubo za dużo ??
Tak, musisz obniżyć zbiornik. Oszczędzisz sobie w ten sposób sporo rozczarowań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

 

czy Wasze saiciki też tak leją olejem :shock: kurna model jest bardziej upierdzielony niż w 2 takcie.....szczegolnie kupa oleju leci tym wężykiem od wału.....a pozatym zawsze od gaźnika też wszystko jest ufajdane może zmiejszyć ilość oleju z 20% na 18%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie leja bo mam patent ... buteleczka plastikowa do niej weżyk odpowietrzania , Buteleczka z otworkami zeby opary wylatywaly a olej zostawał . Potem olejek sie wylewa i po problemie. W katanie ma 2 zbiorniki jeden glowny najblizej srodka ciezkosci a maly 50 ml tuz za silnikiem pracuje zasilanie idealnie w każdej pozycji lotu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja znalazłem odpowiedz na zastanawiające mnie pytanie czemu wszędzie jest olej :D

Znalazłem bardzo małą dziurkę na karterze silnika. Idealnie na łączeniu połówek. Za radą starszego kolegi, eksperymentalnie zakleiłem to żywicą. Efekt ?? redukcja oleju (wszędzie, dookoła silnika) o jakieś 90 % ;D Jeszcze mi gdzieś na łączeniu wydechu puszcza, ale z tym też dam sobie rade.

 

Pozdrawiam

 

Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znalazłem odpowiedz na zastanawiające mnie pytanie czemu wszędzie jest olej :D

Znalazłem bardzo małą dziurkę na karterze silnika. Idealnie na łączeniu połówek. Za radą starszego kolegi, eksperymentalnie zakleiłem to żywicą. Efekt ?? redukcja oleju (wszędzie, dookoła silnika) o jakieś 90 % ;D Jeszcze mi gdzieś na łączeniu wydechu puszcza, ale z tym też dam sobie rade.

 

Pozdrawiam

 

Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie

 

Rewelacja !! A tak swoją drogą to gdzie ma uchodzić zużyty olej który już posmarował zawory, popychacze i cały karter z przyległościami :idea: :?: Ciekawe po ilu minutach / godzinach pracy silnika zapełni się karter do "pełna" :devil: No i wtedy będzie smarowanie "rozbryzgowe" :jupi: .

 

ps. To zaklejenie to chyba nie jest najlepszy pomysł :twisted:

 

ps2. Ile czterotaktów miał ten "starszy kolega" :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba nie mówi o cycku do odpowietrzenia karteru wkreconym w dekiel a o jakiejś niedoróbce fabrycznej. Ja bym to próbował reklamować. Może jakies foto tego otworka?

 

A to wtedy zwracam HONOR - przepraszam - czekamy na wyjeśnienie / fotkę od Chomika :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

czy Wasze saiciki też tak leją olejem :shock: kurna model jest bardziej upierdzielony niż w 2 takcie.....szczegolnie kupa oleju leci tym wężykiem od wału.....a pozatym zawsze od gaźnika też wszystko jest ufajdane może zmiejszyć ilość oleju z 20% na 18%

 

To, że silnik rzuca olejem nie oznacza, że jest go za dużo i trzeba zmniejszyc jego zawartość.Pamieętaj, że razem z olejem z silnika uchodzi ciepło i jest to tak samo ważne jak smarowanie.Nawet z 5% zawartosci oleju silnik będzie nim ciapał, bo go prawie w ogóle nie spala, więc zmniejszają jego ilość do 18% możesz jedynie zyskać na kasie pare zł na bańce paliwa.Moim zdaniem do takiego silnik idealnie pasuje mieszanka syntetyk z niewielką ilością rycyny około 3-5% i 10-30% nitro.Mój Saito FA 100 zaczyna pewnie i płynnie wchodzić na obroty od 10% nitra w paliwie

 

Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie

 

A mówiłem Ci to na pikniku ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też od tego sezonu latam na Saito FA 62 A z dorobionym gaźnikiem uwięziowym latam w F2B

(akrobacja na uwięzi)

Od samego początku strasznie pluł olejem z odprowadzania oleju w karterze

(paliwo Bekra 16 )

Zauważalne zmniejszenie plucia zauważalne jest po wypaleniu ok 6 l paliwa.

Jeśli nie używasz ciśnienia z tłumika podłącz wężyk z karteru do tłumika, jak w Os-maxach.

Ciśnienie oleju z karteru jest dużo większe niż spalin w tłimiku tak że nie obawiaj się że olej

i spaliny z tłumika przedostaną sie do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku silnika Chomika to na 1000% nie chodzi kruciec na deklu do odporowadzania nadmiaru oleju, a faktycznie z dołu silnika była mikro-dziurka, a jak się kręciało smigłem (ręką) to z tego miejsca wychodziły mozna powiedzieć bąbelki. Silnik wyglądał jakby był po olejeowej kąpieli czyli cały usmarkany !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chwila nie uwagi i już zgubiłem posta z moją osobą :devil:

 

Meloow ma racje to na bank jest uszkodzenie kartera. Zdjęcia zrobię jak wrócę do domu i pokaże o co dokładnie chodzi.

 

O reklamację się już pytałem, jednak ociągam się troszeczkę, ponieważ kiedyś w czasie lotu zgubiłem śmigło z nakrętkami na wał, boję się że to unieważni moje zgłoszenie.

 

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.