Skocz do zawartości

SAITO 82A


wichercat

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I znów ja :mrgreen:

 

Tym razem mam problemy z regulacją mojego złotego rycerza :?

Maksymalne obroty jeszcze sobie radzę, ale minimalne to magia. Instrukcje mam w języku niemieckim i angielskim, ale wole popytać doświadczonych użytkowników :D

 

na razie silnik jeszcze pracuję na paliwie 5 % nitro/ 19% oleju, ale ku mojemu zaskoczeniu wczoraj przy okazyjnym rozruchu strasznie pluł olejem z rury, i troszeczkę się grzał (według mnie za mocno)

 

POMOCY !! :devil:

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Iglicę wolnych obrotów trzeba wkręcić całkiem sporo. Drobne korekty nie wystarczą jak w silnikach innych marek. Regulacja musi być przeprowadzona po dokładnej regulacji obrotów maksymalnych główna iglicą. Jeśli masz za wysoko zbiornik, to będziesz mieć spore problemy z prawidłową regulacją silnika.

Opublikowano

A czy po wyregulowaniu silnika będzie on działał bezproblemowo z wyżej umiejscowionym zbiornikiem ??

 

zbiornik mam faktycznie wyżej, ok 1,5 cm jest środek zbiornika nad iglicą. Jest to grubo za dużo ??

 

Wielkie dzięki za pomoc !!

Opublikowano
A czy po wyregulowaniu silnika będzie on działał bezproblemowo z wyżej umiejscowionym zbiornikiem ?
Nie. Instalacja musi być zrobiona poprawnie.
zbiornik mam faktycznie wyżej, ok 1,5 cm jest środek zbiornika nad iglicą. Jest to grubo za dużo ??
Tak, musisz obniżyć zbiornik. Oszczędzisz sobie w ten sposób sporo rozczarowań.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

 

czy Wasze saiciki też tak leją olejem :shock: kurna model jest bardziej upierdzielony niż w 2 takcie.....szczegolnie kupa oleju leci tym wężykiem od wału.....a pozatym zawsze od gaźnika też wszystko jest ufajdane może zmiejszyć ilość oleju z 20% na 18%

Opublikowano

a nie leja bo mam patent ... buteleczka plastikowa do niej weżyk odpowietrzania , Buteleczka z otworkami zeby opary wylatywaly a olej zostawał . Potem olejek sie wylewa i po problemie. W katanie ma 2 zbiorniki jeden glowny najblizej srodka ciezkosci a maly 50 ml tuz za silnikiem pracuje zasilanie idealnie w każdej pozycji lotu .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ja znalazłem odpowiedz na zastanawiające mnie pytanie czemu wszędzie jest olej :D

Znalazłem bardzo małą dziurkę na karterze silnika. Idealnie na łączeniu połówek. Za radą starszego kolegi, eksperymentalnie zakleiłem to żywicą. Efekt ?? redukcja oleju (wszędzie, dookoła silnika) o jakieś 90 % ;D Jeszcze mi gdzieś na łączeniu wydechu puszcza, ale z tym też dam sobie rade.

 

Pozdrawiam

 

Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie

Opublikowano
ja znalazłem odpowiedz na zastanawiające mnie pytanie czemu wszędzie jest olej :D

Znalazłem bardzo małą dziurkę na karterze silnika. Idealnie na łączeniu połówek. Za radą starszego kolegi, eksperymentalnie zakleiłem to żywicą. Efekt ?? redukcja oleju (wszędzie, dookoła silnika) o jakieś 90 % ;D Jeszcze mi gdzieś na łączeniu wydechu puszcza, ale z tym też dam sobie rade.

 

Pozdrawiam

 

Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie

 

Rewelacja !! A tak swoją drogą to gdzie ma uchodzić zużyty olej który już posmarował zawory, popychacze i cały karter z przyległościami :idea: :?: Ciekawe po ilu minutach / godzinach pracy silnika zapełni się karter do "pełna" :devil: No i wtedy będzie smarowanie "rozbryzgowe" :jupi: .

 

ps. To zaklejenie to chyba nie jest najlepszy pomysł :twisted:

 

ps2. Ile czterotaktów miał ten "starszy kolega" :?: :?: :?:

Opublikowano

Kolega chyba nie mówi o króćcu do odpowietrzenia karteru wkreconym w dekiel a o jakiejś niedoróbce fabrycznej. Ja bym to próbował reklamować. Może jakies foto tego otworka?

 

EDIT: Autor użył niecenzuralnego słowa - Meloow

Opublikowano
Kolega chyba nie mówi o cycku do odpowietrzenia karteru wkreconym w dekiel a o jakiejś niedoróbce fabrycznej. Ja bym to próbował reklamować. Może jakies foto tego otworka?

 

A to wtedy zwracam HONOR - przepraszam - czekamy na wyjeśnienie / fotkę od Chomika :oops:

Opublikowano
Panowie,

 

czy Wasze saiciki też tak leją olejem :shock: kurna model jest bardziej upierdzielony niż w 2 takcie.....szczegolnie kupa oleju leci tym wężykiem od wału.....a pozatym zawsze od gaźnika też wszystko jest ufajdane może zmiejszyć ilość oleju z 20% na 18%

 

To, że silnik rzuca olejem nie oznacza, że jest go za dużo i trzeba zmniejszyc jego zawartość.Pamieętaj, że razem z olejem z silnika uchodzi ciepło i jest to tak samo ważne jak smarowanie.Nawet z 5% zawartosci oleju silnik będzie nim ciapał, bo go prawie w ogóle nie spala, więc zmniejszają jego ilość do 18% możesz jedynie zyskać na kasie pare zł na bańce paliwa.Moim zdaniem do takiego silnik idealnie pasuje mieszanka syntetyk z niewielką ilością rycyny około 3-5% i 10-30% nitro.Mój Saito FA 100 zaczyna pewnie i płynnie wchodzić na obroty od 10% nitra w paliwie

 

Aha !! świece Os maxa F'ki sprawują się na prawdę świetnie

 

A mówiłem Ci to na pikniku ;D

Opublikowano

Też od tego sezonu latam na Saito FA 62 A z dorobionym gaźnikiem uwięziowym latam w F2B

(akrobacja na uwięzi)

Od samego początku strasznie pluł olejem z odprowadzania oleju w karterze

(paliwo Bekra 16 )

Zauważalne zmniejszenie plucia zauważalne jest po wypaleniu ok 6 l paliwa.

Jeśli nie używasz ciśnienia z tłumika podłącz wężyk z karteru do tłumika, jak w Os-maxach.

Ciśnienie oleju z karteru jest dużo większe niż spalin w tłimiku tak że nie obawiaj się że olej

i spaliny z tłumika przedostaną sie do silnika

Opublikowano

w przypadku silnika Chomika to na 1000% nie chodzi kruciec na deklu do odporowadzania nadmiaru oleju, a faktycznie z dołu silnika była mikro-dziurka, a jak się kręciało smigłem (ręką) to z tego miejsca wychodziły mozna powiedzieć bąbelki. Silnik wyglądał jakby był po olejeowej kąpieli czyli cały usmarkany !

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chwila nie uwagi i już zgubiłem posta z moją osobą :devil:

 

Meloow ma racje to na bank jest uszkodzenie kartera. Zdjęcia zrobię jak wrócę do domu i pokaże o co dokładnie chodzi.

 

O reklamację się już pytałem, jednak ociągam się troszeczkę, ponieważ kiedyś w czasie lotu zgubiłem śmigło z nakrętkami na wał, boję się że to unieważni moje zgłoszenie.

 

Pozdrawiam !!

Opublikowano

Bier lutownice w lape i jedziez z cyna;p stop troche cyny na to, mloteczkiem lekko oklep tak troche potem zeszlifuj zamaluj i jak nowka:D chyba ze da sie to jeszcze jakos zaimpregnowac i bedzie gites;p

 

Mam nadzieje ze tak moze byc;p

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.