Skocz do zawartości

ZDZ 60 - problem z regulacją


danielpyrka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam prośbę o wskazówki regulacji zdz. Po ustawieniu max obrotów nie mogę wyregulować L , silnik po zejsciu z max obrotów spada z obrotów a następnie zaczyna przyspieszać. (obr wzrastają o 1 tys - przelanie ???). Sprawdzałem gaźnik zapłon i wszystko jest ok. Z kolej jak za bardzo przykręcę L to nie chce się zbierać jak odkręcę nie pracyje równo na 1/2 gazu. Silnik jest nowy przepracaował 5 litrów palia ale latanie w systemie pełny gaz i jałowe nie jest jest przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie ustaw igły L i H na ok 1,5 obrotu. Max. obroty ustawiasz dokrecając H jak będą największe to cofnij(odkręć) żeby nie była zbyt uboga mieszanka. Powoli zdejmuj gaz i słuchaj jak pracuje silnik.Silnik zaczne w pewnym momencie wchodzić w pracę tzw. czterotaktową. nie ruszaj przepustnicy i w tym położeniu powoli dokręcaj lub odkręcaj(raczej trzeba dokręcic) igłę L aż silnik wyjdzie z pracy czterotaktowej.dalej powoli zdejmuj gaz do kolejnego momentu wystąpienia pracy czterotaktowej i ta sama procedura, aż do położenia biegu jałowego.Powinno być ok. lub drobna korekcja igłą L

Praca czterotaktowa to zapłon w cylindrze co pewien obrót a nie co obrót jak w silniku dwusuwowym spowodowany bogatą mieszanką.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki wielkie silnik ustawiony może ma jeszsze niewielki wzrost obrotów ale jest to 10 s po zejściu z max i nie przekracza 100-150 po czym spadają - tak więc obroty na biegu jałowym mam 1350- 1400 max 6800 na mejzliku 23x8 ciąg 13,5-14 kg

W locie nie testowałem - kochana pogoda.

 

Mam pytanie czy masz jakieś opinie na temat nowego DLE 111

czy się nie bawić i kupic DA 100 ( zdz chyba już nie kupię - miałem problemy z cieknącym gaźnikiem przy nowym silniku poza tym czytałem rc forum usa - jest tam wielu niezadowolonych użytkowników)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZDZ się długo układa, no i nie jest łatwym silnikiem do regulacji.Procedura uruchamiania też nie jest ciekawa, (zawór obrotowy lubi być nawilżony paliwem itp.) Mam 50 NG i 80 RVJ

50 chodzi a 80 była męcząca(rozruch), gasła w locie itp. Ale zastosowałem dyfuzor wlotowy od silników 3W( z gaźnikiem Tillotson) z korekcją ciśnienia wlotu powietrza i jak ręką odjął. Chodzi jak malina. Silniki z wlotem sterowanym membraną są łatwiejsze w rozruchu i regulacji. Moc 80(i waga) jest jednak powalająca! I pamiętaj lataj jednak na mieszance 1-30 lub 1-33 Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie a gdzie można kupić gaźnik i jaki typ oraz dyfuzor ????? może u mnie rozwiążałoby to problem

 

Mnie po prostu denerwuje w tym silniku - kombinacje, przeróbki gaźnika i praca silnika

 

Latam funtaną x 100 z os max i zadnych problemów - regulacja hi korekcja lo i wszystko jest ok - pali na jeden strzał nie gaśnie regularna praca w całym zakresie obrotów i szczerze mówiąc tego spodziewałem się po silniku benzynowym - biorąc jeszcze fakt że byle kosa spalinowa czy pilarka ( produkcji wiadomej ) chodzi elegancko ( wiem że nie ma spadków ciśnień w dolocie ) ale za 2400 to można kupić całą kosę a tu kawałek silnika i myślę że firma mogła to sprawdzić i zrobić silnik jak trzeba ( nawet kosztem ceny) - ale niech to działa

 

No dobra dośc tych żali jak możesz to podaj gdzie w sieci mogę kupić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfuzor kupiłem w 3w. a membrany do gaźnika dostaniesz wszędzie u naprawiaczy pił, kos kosiarek itp. zależnie od typu gaźnika. Dyfuzor:

http://www.3w-modellmotoren.com/zubehoer/detailseiten/eng_ansaug.htm

ten pod kątem 90 bez filtra z króćcem do powietrza (chyba 21 Euro). Wybrałem kątowy bo nie syfi do kadłuba. Gaźnika nie kupuj. Cały zestaw naprawczy kup (jak musisz). Nie wiem czy masz Walbro czy Tillotsona. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.