Skocz do zawartości

Optic 6 - ograniczenie prędkości


qain

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W modelu PC FOCUS zmieniłem silnik szczotkowy na bezszczotke RAY . Latam z pakietem li-pol 3S i jak dla mnie model jest za szybki. Jestem początkującym i ciężko mi utrzymać drążek „gazu” w połowie. Proszę o informację czy w nadajniku Optic6 jest taka opcja, która pozwoli tak ustawić drążek gazu, że gdy wychylę go na maksimum to prędkość obrotowa silnika będzie ograniczona (np. o 25 % mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej takiej opcji nie ma w połączeniu z regulatorem ale za to możesz skutecznie użyć śmigło dające mniej ciągu czy też prędkości strumienia - jednym słowem dać mniejsze śmigło.

 

Edit: Spojrzałem na silnik jaki posiadasz i trochę powyższe się komplikuje :oops: Rozsądniej byłoby się zastanowić nad pakietem 2s.

 

Na jakim obecnie śmigle latasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich komputerowych aparaturach jest możliwość ograniczania wychylenia serw ale nie mam pojęcia jak to działa w przypadku regulatora.Musiałbyś sprawdzić sam, ograniczając wychylenia na 3 chyba kanale(np na 50%).Albo prościej zmnienić śmigło na mniejsze lub o mniejszym skoku.

edit: no i zderzyliśmy się Marcin :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówkę.

 

Do tego silnika w połaczeniu z pakietem li-pol 3S producent zaleca śmigła: 6"x4"-5,5". Ja mam zamontowane 6"x5,5".

 

1. Mam jeszcze 6"x4" - czy z tym śmigłem prędkość będzie mniejsza?

2. Czy śmigło (np. 5") nie zaszkodzi silnikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza cyfra oznacza średnicę śmigła a druga jego skok.

 

Skok śmigła odpowiedzialny jest za prędkość strumienia zaśmigłowego a średnica za ciąg statyczny (w uproszczeniu lecz dla nas modelarzy chyba wystarczającym).