Bartus Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 I doczekałem się wysyłki paczki z ostatnimi częściami Jutro, ostatecznie pojutrze będę miał wszystkie części, do zrobienia pozostały mi już tylko lotki i malowanie. I o to chciałbym zapytać, bo chcę już kadłub pomalować. Czytałem o okładaniu papierem, sidoluxie, podkładach itd. Prrzeczytałem artykuł Motylastego, ale zbyt bogaty nie jest. Więc do rzeczy. Muszę kłaść jakiś podkład? (Większe dziury pokryłem akrylem) Czy po prostu na depronie od razu malować farbami akrylowymi? I rozumiem że takie farby do drewna/metalu? 2 rzecz, to jak mam wykonać napisy? Dodam że mam możliwość wycinania markerem CO2. Zrobić szablony jakieś i farbką prysnąć czy naklejki? PS. może ma ktoś szabloniki RWD-5? Z góry dzięki za pomoc
janek-20 Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 ja też buduje Rwd - 5, tylko jak zacząłem oklejać taśmą pakowną, ale przestałem bo byłem zobaczyć czy w ogóle startuje, no i miał problemy uciekał mi strasznie w lewo, tak więc moja rada najpierw zrób pierwszy lot jak będzie ok to maluj, ja na razie wnoszę poprawki
Bartus Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 Faktycznie, jeśli będzie trzeba coś jeszcze przekleić to będzie problem. Zrobiłem tak owiewkę silnika żeby można było otwierać, a także zrobiłem kółko tylne skrętne. Czy te szpary które wyszły w masce nie będą przeszkadzać? Waga samoloty bez malowania ok. 654g. Plik GIF, poczekajcie, niech się załadują zdjęcia EDIT: gdzie mogę kupić kolorowe taśmy pakowe? Może jednak sobie pokleję
Malker Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 ja też buduje Rwd - 5, tylko jak zacząłem oklejać taśmą pakowną, ale przestałem bo byłem zobaczyć czy w ogóle startuje, no i miał problemy uciekał mi strasznie w lewo, tak więc moja rada najpierw zrób pierwszy lot jak będzie ok to maluj, ja na razie wnoszę poprawki A dałeś wykłon silnika w prawo patrząc od ogona? Jeśli nie no to biegusiem ! :devil:
Bartus Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Opublikowano 28 Lipca 2009 Wykłon to podstawa ;] btw może lepiej go okleić papierem śniadaniowym na wikol a później lakierem w spreju, albo aerografem??
janek-20 Opublikowano 29 Lipca 2009 Opublikowano 29 Lipca 2009 jeszcze nie ustawiał silnika na razie go przykręciłem prosto, a ile w prawo go ostawić
Bartus Opublikowano 30 Lipca 2009 Autor Opublikowano 30 Lipca 2009 Dzisiaj odbyły się pierwsze próby lotu. Niestety nie były udane. samolot po wyrzuceniu z ręki spadał w dół, a także skręcał w lewo. Samolot ciągnie do dołu. Wykłon silnika zrobiłem w prawo na podkładki 2mm. Przed chwilą dołożyłem jeszcze jedną podkładkę i jest 3mm, a także zrobiłem wykłon silnika w górę przez podkładki grubości 2mm. Przy wyważaniu samolotu, do czego powinienem się odnieść? tzn punk odniesienia itd. To że samolot nie chciał lecieć może być skutkiem tego, że akumulator być może nie był do końca naładowany? Jakie musi być napięcie akumulatora po naładowaniu przed startem? Dziękuje
Luki17 Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 Myślę, że powinieneś zrobić lekki skłon w dół, no i podstawowa rzecz i bardzo ważna środek ciężkości. Jeśli nie będziesz miał ustawionego środka ciężkości to model nie będzie dobrze latał.
janek-20 Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Bartus możesz przysłać fotkę z ustawieniami silnika
Bartus Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Skłon w dół? Chyba w górę, jeżeli ciągnie mi go w dół. Starałem się go wyważyć, ale nie wiedziałem dokładnie czym jest punkt odniesienia do poziomu. Wie ktoś? W tej chwili nie bardzo, bo mi aparat odjechał samochodem. Może uda mi się coś skombinować ok godz. 17.
Luki17 Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Ja mam model Cessna RTF i tam silnik jest skłoniony do dołu i wychylony w lewo. O środek ciężkości zapytaj Piotrek_SGM. Ten chłopak zbudował ładnego RWD 5 i oblatał. Powodzenia
madrian Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Skłon w dół? Chyba w górę, jeżeli ciągnie mi go w dół. Starałem się go wyważyć, ale nie wiedziałem dokładnie czym jest punkt odniesienia do poziomu. Wie ktoś? W tej chwili nie bardzo, bo mi aparat odjechał samochodem. Może uda mi się coś skombinować ok godz. 17. W dół. I jeżeli kręci się zgodnie z ruchem wskazówek (patrząc z "kabiny pilota") to także wykłon w prawo. Spróbuj na początek, dwa, trzy stopnie w dół i dwa stopnie w prawo. Podkładając podkładki pod śruby mocujące silnik.
Adam P. Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 A jak lata bez silnika? Najpierw sprawdź to.
madrian Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 A jak lata bez silnika? Najpierw sprawdź to. Chyba z "wyłączonym silnikiem"? :wink: Bez silnika to całe wyważenie szlag trafi :devil:
Bartus Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Opublikowano 31 Lipca 2009 Jakbyście mogli mi wyjaśnić dlaczego w dół...? Chodzi o przepływ powietrza, które powoduje późniejsze wzbicie się samolotu w górę poprzez statecznik poziomy??
WZ Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Dlatego w dół i lewo - aby zlikwidować momenty- jakie są przy pracującym silniku
ToMarkov Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 a nie doł i prawo ? patrzac z kabiny pilota ?
madrian Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 a nie doł i prawo ? patrzac z kabiny pilota ? W dół. Natomiast prawo, lewo zależy od kieunku obrotów. Zaufaj. Sprawdzone. :wink:
ToMarkov Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 No tak, jezeli kreca sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara !! czyli w prawo.. patrzac z kabiny. UFAM jestem laik
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.