Skocz do zawartości

RWD-5 pomoc przy doborze elektroniki


Bartus

Rekomendowane odpowiedzi

I doczekałem się wysyłki paczki z ostatnimi częściami :D

Jutro, ostatecznie pojutrze będę miał wszystkie części, do zrobienia pozostały mi już tylko lotki i malowanie. I o to chciałbym zapytać, bo chcę już kadłub pomalować.

Czytałem o okładaniu papierem, sidoluxie, podkładach itd. Prrzeczytałem artykuł Motylastego, ale zbyt bogaty nie jest.

 

Więc do rzeczy. Muszę kłaść jakiś podkład? (Większe dziury pokryłem akrylem) Czy po prostu na depronie od razu malować farbami akrylowymi? I rozumiem że takie farby do drewna/metalu?

 

2 rzecz, to jak mam wykonać napisy? Dodam że mam możliwość wycinania markerem CO2. Zrobić szablony jakieś i farbką prysnąć czy naklejki?

 

PS. może ma ktoś szabloniki RWD-5?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

ja też buduje Rwd - 5, tylko jak zacząłem oklejać taśmą pakowną, ale przestałem bo byłem zobaczyć czy w ogóle startuje, no i miał problemy uciekał mi strasznie w lewo, tak więc moja rada najpierw zrób pierwszy lot jak będzie ok to maluj, ja na razie wnoszę poprawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, jeśli będzie trzeba coś jeszcze przekleić to będzie problem.

 

Zrobiłem tak owiewkę silnika żeby można było otwierać, a także zrobiłem kółko tylne skrętne.

Czy te szpary które wyszły w masce nie będą przeszkadzać?

 

Waga samoloty bez malowania ok. 654g.

 

Plik GIF, poczekajcie, niech się załadują zdjęcia

samdhz.gif

 

EDIT: gdzie mogę kupić kolorowe taśmy pakowe? Może jednak sobie pokleję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też buduje Rwd - 5, tylko jak zacząłem oklejać taśmą pakowną, ale przestałem bo byłem zobaczyć czy w ogóle startuje, no i miał problemy uciekał mi strasznie w lewo, tak więc moja rada najpierw zrób pierwszy lot jak będzie ok to maluj, ja na razie wnoszę poprawki

 

A dałeś wykłon silnika w prawo patrząc od ogona?

Jeśli nie no to biegusiem ! :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odbyły się pierwsze próby lotu. Niestety nie były udane. samolot po wyrzuceniu z ręki spadał w dół, a także skręcał w lewo. Samolot ciągnie do dołu. Wykłon silnika zrobiłem w prawo na podkładki 2mm. Przed chwilą dołożyłem jeszcze jedną podkładkę i jest 3mm, a także zrobiłem wykłon silnika w górę przez podkładki grubości 2mm.

 

Przy wyważaniu samolotu, do czego powinienem się odnieść? tzn punk odniesienia itd.

 

To że samolot nie chciał lecieć może być skutkiem tego, że akumulator być może nie był do końca naładowany?

 

Jakie musi być napięcie akumulatora po naładowaniu przed startem?

 

Dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłon w dół? Chyba w górę, jeżeli ciągnie mi go w dół.

 

Starałem się go wyważyć, ale nie wiedziałem dokładnie czym jest punkt odniesienia do poziomu. Wie ktoś?

 

W tej chwili nie bardzo, bo mi aparat odjechał samochodem. Może uda mi się coś skombinować ok godz. 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłon w dół? Chyba w górę, jeżeli ciągnie mi go w dół.

 

Starałem się go wyważyć, ale nie wiedziałem dokładnie czym jest punkt odniesienia do poziomu. Wie ktoś?

 

W tej chwili nie bardzo, bo mi aparat odjechał samochodem. Może uda mi się coś skombinować ok godz. 17.

 

W dół. I jeżeli kręci się zgodnie z ruchem wskazówek (patrząc z "kabiny pilota") to także wykłon w prawo. Spróbuj na początek, dwa, trzy stopnie w dół i dwa stopnie w prawo.

Podkładając podkładki pod śruby mocujące silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.