Skocz do zawartości

RWD-5 pomoc przy doborze elektroniki


Bartus

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I doczekałem się wysyłki paczki z ostatnimi częściami :D

Jutro, ostatecznie pojutrze będę miał wszystkie części, do zrobienia pozostały mi już tylko lotki i malowanie. I o to chciałbym zapytać, bo chcę już kadłub pomalować.

Czytałem o okładaniu papierem, sidoluxie, podkładach itd. Prrzeczytałem artykuł Motylastego, ale zbyt bogaty nie jest.

 

Więc do rzeczy. Muszę kłaść jakiś podkład? (Większe dziury pokryłem akrylem) Czy po prostu na depronie od razu malować farbami akrylowymi? I rozumiem że takie farby do drewna/metalu?

 

2 rzecz, to jak mam wykonać napisy? Dodam że mam możliwość wycinania markerem CO2. Zrobić szablony jakieś i farbką prysnąć czy naklejki?

 

PS. może ma ktoś szabloniki RWD-5?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

ja też buduje Rwd - 5, tylko jak zacząłem oklejać taśmą pakowną, ale przestałem bo byłem zobaczyć czy w ogóle startuje, no i miał problemy uciekał mi strasznie w lewo, tak więc moja rada najpierw zrób pierwszy lot jak będzie ok to maluj, ja na razie wnoszę poprawki

Opublikowano

Faktycznie, jeśli będzie trzeba coś jeszcze przekleić to będzie problem.

 

Zrobiłem tak owiewkę silnika żeby można było otwierać, a także zrobiłem kółko tylne skrętne.

Czy te szpary które wyszły w masce nie będą przeszkadzać?

 

Waga samoloty bez malowania ok. 654g.

 

Plik GIF, poczekajcie, niech się załadują zdjęcia

samdhz.gif

 

EDIT: gdzie mogę kupić kolorowe taśmy pakowe? Może jednak sobie pokleję :)

Opublikowano
ja też buduje Rwd - 5, tylko jak zacząłem oklejać taśmą pakowną, ale przestałem bo byłem zobaczyć czy w ogóle startuje, no i miał problemy uciekał mi strasznie w lewo, tak więc moja rada najpierw zrób pierwszy lot jak będzie ok to maluj, ja na razie wnoszę poprawki

 

A dałeś wykłon silnika w prawo patrząc od ogona?

Jeśli nie no to biegusiem ! :devil:

Opublikowano

Wykłon to podstawa ;]

 

btw może lepiej go okleić papierem śniadaniowym na wikol a później lakierem w spreju, albo aerografem??

Opublikowano

Dzisiaj odbyły się pierwsze próby lotu. Niestety nie były udane. samolot po wyrzuceniu z ręki spadał w dół, a także skręcał w lewo. Samolot ciągnie do dołu. Wykłon silnika zrobiłem w prawo na podkładki 2mm. Przed chwilą dołożyłem jeszcze jedną podkładkę i jest 3mm, a także zrobiłem wykłon silnika w górę przez podkładki grubości 2mm.

 

Przy wyważaniu samolotu, do czego powinienem się odnieść? tzn punk odniesienia itd.

 

To że samolot nie chciał lecieć może być skutkiem tego, że akumulator być może nie był do końca naładowany?

 

Jakie musi być napięcie akumulatora po naładowaniu przed startem?

 

Dziękuje :)

Opublikowano

Myślę, że powinieneś zrobić lekki skłon w dół, no i podstawowa rzecz i bardzo ważna środek ciężkości. Jeśli nie będziesz miał ustawionego środka ciężkości to model nie będzie dobrze latał.

Opublikowano

Skłon w dół? Chyba w górę, jeżeli ciągnie mi go w dół.

 

Starałem się go wyważyć, ale nie wiedziałem dokładnie czym jest punkt odniesienia do poziomu. Wie ktoś?

 

W tej chwili nie bardzo, bo mi aparat odjechał samochodem. Może uda mi się coś skombinować ok godz. 17.

Opublikowano

Ja mam model Cessna RTF i tam silnik jest skłoniony do dołu i wychylony w lewo. O środek ciężkości zapytaj Piotrek_SGM. Ten chłopak zbudował ładnego RWD 5 i oblatał. Powodzenia

Opublikowano
Skłon w dół? Chyba w górę, jeżeli ciągnie mi go w dół.

 

Starałem się go wyważyć, ale nie wiedziałem dokładnie czym jest punkt odniesienia do poziomu. Wie ktoś?

 

W tej chwili nie bardzo, bo mi aparat odjechał samochodem. Może uda mi się coś skombinować ok godz. 17.

 

W dół. I jeżeli kręci się zgodnie z ruchem wskazówek (patrząc z "kabiny pilota") to także wykłon w prawo. Spróbuj na początek, dwa, trzy stopnie w dół i dwa stopnie w prawo.

Podkładając podkładki pod śruby mocujące silnik.

Opublikowano
A jak lata bez silnika? Najpierw sprawdź to.

 

Chyba z "wyłączonym silnikiem"? :wink: Bez silnika to całe wyważenie szlag trafi :devil:

Opublikowano

Jakbyście mogli mi wyjaśnić dlaczego w dół...? Chodzi o przepływ powietrza, które powoduje późniejsze wzbicie się samolotu w górę poprzez statecznik poziomy??

Opublikowano

Dlatego w dół i lewo - aby zlikwidować momenty- jakie są przy pracującym silniku

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.