JarekF Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ostatnio będąc w Science Muzeum w Londynie znalazłem ciekawy silniczek modelarski. Jest to dziewięciocylindrowy silnik CO2 produkcji czeskiej. Zdumiony zostałem micro rozmiarem i jednocześnie niebywałą precyzją wykonania. Czy spotkaliście kiedyś coś podobnego ? Dla sprostowania: Znam doskonale silniki MODELLA CO2 i te rosyjskie. Rosyjski nawet mam. Ale to tylko jednocylindrowe. A ten jest niebywały. Można by zrobić małą makietkę AN-2 z depronu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 ciekawe, ciekawe ja to działa i jak to się sprawuje w modelu :?: a ja teraz też coś dorzucę jak by ktoś wiedział to prosił bym o wytłumaczenie na jakiej zasadzie działa ten silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 jak by ktoś wiedział to prosił bym o wytłumaczenie na jakiej zasadzie działa ten silnik Tak samo jak wszystkie silniczki na CO2. Siłą poruszającą tłok w cylindrze jest w tym przypadku sprężone powietrze. W silnikach CO2 jak sama nazwa wskazuje CO2. Zasada jest taka, że w głowicy silnika jest miniaturowy zaworek (najczęściej jest to kulka), którą w skrajnym położeniu tłoka w górze podnosi taki "dzyndzel" na tłoku. Po podniesieniu przez tłok kulki na tłok działa od góry ciśnienie, które wypycha tłok w dół. W dolnym położeniu tłok otwiera na cylindrze otwór wydechowy i ciśnienie gwałtownie spada. Siła bezwładności i moment obrotowy śmigła powodują, że tłok ponownie podnosi się do góry otwierając ponownie zawór z kulki itd. itd. itd aż do wyczerpania ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Adam B Wygląda toto na konstrukcję podobną do motorków na CO2 z tym, że korpus wykonali mu z przezroczystego tworzywa. Kijuik wyprzedziłeś mnie o parę sekund Co do różnych koncepcji motorków na CO2 to było ich sporo i zarazem różnej produkcji - rzędowe, gwiazdy, boksery, v-ki. Dość tania zabawa (tłok +cylinder kupione jako części zamienne są bardzo tanie) jedynie wyobraźnia ogranicza wielorakość kombinacji. Łatwe do obróbki na miniaturowych maszynach, nie wymagające specjalnych materiałów - jak widać zwykłe tworzywo spisuje się znakomicie - stąd bardzo popularne. Liczba wariacji na ten temat przekrzcza najśmielsze pojęcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 http://www.animatedengines.com/co2.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ech.. Miałem kiedyś silnik CO2 firmy Modella.Miał całe 0.27cm3 o ile dobrze pamiętam. Takie to było malutkie. Jedyny silnik poza elektrycznym, który można było spokojnie odpalic w domu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ja mam nadal taki silnik 1cyl z CO2. Kupiłem go razem z takim modelem styropianowym produkcji cozywiscie CCCP. Jak się konczyło CO2 w zbiornickzu to sypał takim jak by sniegiem z wydechu, ale miałem ubaw. To było jak miałem jakies 8lat, mój pierwszy model który sma wystartował, zaraz potem go złapałem bo się bałem ze poleci dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ten silnik nie tylko wyglada na CO? ale jest takim silnikiem - nic nie ma przezroczystego ! -silnik jest caly zrobiony z Alu (no moze tloki ma plastikowe ...)- Te silniki produkuje p.Gasparin (Czech Republik) ...do niedawna znanym producentem CO? silnikow byl tez p.Brown ( USA ), ten od silnikow iskrowych Brown Junior... -Nastepni producenci to MODELLA,TELCO i rosyjski ...nazwy nie pamietam ...napewno sa jeszcze inne Firmy ktore produkuja te Motorki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jager Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jakby tak ktoś zapragnął sobie taki silnik zbudować w warunkach domowych 1-3 lub 5-cio cylindrowy to moge podesłać dokumentację wraz z foto .Prostota wykonania polega na sterowaniu wałem a nie zaworem kulkowym w głowicy jak to jest w silniku np.czeskim Modela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Poprosiłbym tą dokumentację bo jestem ciekawy jak to wygląda.Mam silniczek na CO2 firmy Modela, sprawny, tylko nie wiem czy kiedykolwiek go wykorzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ten silnik nie tylko wyglada na CO? ale jest takim silnikiem - nic nie ma przezroczystego ! -silnik jest caly zrobiony z Alu (no moze tloki ma plastikowe ...)- Te silniki produkuje p.Gasparin (Czech Republik) ...do niedawna znanym producentem CO? silnikow byl tez p.Brown ( USA ), ten od silnikow iskrowych Brown Junior... -Nastepni producenci to MODELLA,TELCO i rosyjski ...nazwy nie pamietam ...napewno sa jeszcze inne Firmy ktore produkuja te Motorki ... Jeśli chodzi o silniczek przezroczysty to (małe sprostowanie) chodzi o silniczek powietrzny, do którego link podaje Adam B w drugim poście. A co do silnika z tematu to rzeczywiście jest aluminiowy i na CO2 produkcji czeskiej p. Gasparina. Co widać na dołączonej informacji. Dzisiaj utrudniona jest eksploatacja takich silniczków bo chyba nawet nie ma już w sprzedaży naboi CO2. Również prosiłbym o dokumentację na adres: jferens@o2.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Tak rzeczywiscie silnik z linku jast caly z plastiku - bardzo ciekawa konstrukcja - jezeli ktos zna namiary na wytworce, to prosilbym o podanie ...ciekawy jestem jaka jest zywotnosc takiego plastikowego stworka ,..."Modella" dodawala do swoich zestawow silnikow zawsze dodatkowy plastikowy tlok ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 bo chyba nawet nie ma już w sprzedaży naboi CO2. Coś takiego powinno się sprawdzić: http://www.militaria.pl/crosman/naboj_co2_crosman_p137.xml?fixed producenci to MODELLA,TELCO i rosyjski ...nazwy nie pamietam ... Chodzi o ДП-03 (DP-03?) Miałem kiedyś taki. Niestety mój egzemplarz nie miał zbyt szczelnych zaworów, więc lot nie trwał długo, ale jako zamiennik gumy się spisywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 tez prosze o dokumentacje. Robert60000@op.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 bo chyba nawet nie ma już w sprzedaży naboi CO2. Coś takiego powinno się sprawdzić: http://www.militaria.pl/crosman/naboj_co2_crosman_p137.xml?fixed producenci to MODELLA,TELCO i rosyjski ...nazwy nie pamietam ... Chodzi o ДП-03 (DP-03?) Miałem kiedyś taki. Niestety mój egzemplarz nie miał zbyt szczelnych zaworów, więc lot nie trwał długo, ale jako zamiennik gumy się spisywał. No rzeczywiście nie pomyślałem o militariach. Pisząc powyżej myślałem wyłącznie o wodzie gazowanej i autosyfonach, które zniknęły z rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 jager, jeśli to nie kłopot, to też proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 ja tez bardzo chetnie dubik@orange.pl baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Adam P. i Kijuik niestety jeśli chodzi o naboje CO2 do broni pneumatycznej to nie pasują one do oryginalnych zasobników - są za duże. Można to obejść - jak znajdę swój zasobnik to wrzucę foto. Wykorzystałem właśnie część popsutego pistoletu. W Czechach nadal da się kupić "stare" naboje do autosyfonów oraz takie ciut większe stosowane do zasilania broni, ponadto nieustającym źródłem CO2 są gaśnice śniegowe (stare 6kg i nowe 5kg) jak i butle z tym gazem do piwa stosowane w barach, można też wykorzystać suchy lód jak ktoś ma dostęp, ja swego czasu miałem i używałem... A swoją drgą CO2 to takie ciekawe indywiduum chemiczne, które pod ciśnieniem 101,3 kPa występuje jedynie w dwu stanach - gazowym i stałym - brak pod tym ciśnieniem cieczy :shock: występuje ona natomiast po sprężeniu do ok 60 Bar. I to by było na dzisiaj tyle mojego wymądrzania się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jager Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 kto chce dokumentacje i foto to dać maila w poscie jeszcze jak by ktos reflektował na 1 i 3 cylindrowy to mam dok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 ...ot, skleroza, nie podałem mail'a :oops: Ale w stopce jest... :wink: karlemad@wp.eu PS Doszło, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.