marcin133 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Jakiś czas temu powstało kilka tematów tyczących problemu instalacji systemu dymotwórczego w modelu napędzanym silnikiem żarowym. Dla uzupełnienia informacji wymienię niektóre z nich: - system dymotwórczy - Instalacja do dymu - instalacja dymna w samolocie I tak z powodu że nie wiedziałem do którego się dopisać - założyłem nowy temat A wszystko zaczęło się tak: Szukałem sobie niewinnie śrubek po szufladach w piwnicy i znalazłem zwykłą plastikową pompkę do spryskiwaczy. W następnej szufladzie mikro przełącznik, w następnym pomieszczeniu kawałek kapilarki ze starej lodówki i tak sobie uświadomiłem że mam wszystko co potrzeba aby stworzyć prowizoryczną instalację do dymu. O zbiorniku, wężykach, taśmie, opaskach i serwie nie wspominam bo takie pierdoły zawsze się walają a i fakt że wszyscy mówią że się nie da też jest motywujący :rotfl: To był moment i mój niezniszczalny trenerek z silnikiem Magnum XL40 miał w sadzone w tłumik ową kapilarę (włożona wyjściem z tłumika, wewnątrz tłumika spirala z kapilary a wtrysk doprowadzony najbliżej jak możliwe do samego wylotu z cylindra). Do owej kapilary wężyk i pompka w słoiczku z płynem dymotwórczym. Pompka zasilana Li-Polem. Po kilku próbach wniosek był taki że coś dymi xD a najlepiej to.... podpałka parafinowa do grilla z TESCO, bo ta z Olkopu już jakoś nie bardzo tzn. dymi tylko że dym bardzo szybko znika. Co dobre to podpałki i dym z nich nic nie śmierdzi! Ropa nie dawała dobrego rezultatu. No a skoro dymiło to zachciało się zainstalować to wszystko w modelu Extry :> Zainstalowałem w sobotę ale dopiero dziś robiłem testy. Cały ten zestaw gratów w cale nie jest super ciężki i nie zajmuje dużo miejsca: Zatankowałem zbiornik paliwa, zbiornik płynu a że podpałka z TESCO mi się skończyła wlałem 50:50 napędu z podpałką z Olkopu :mrgreen: żarzenie, rozrusznik i wio! No i tak brzęczę sobie tym silnikiem włączam pompę i czekam.... czekam.... czekam.... no i Quzwa NIC! Jasny gwint co jest! Sobie myślę. Gaszę, odwracam model i no jo.... durna pompka spryskiwacza musi być wcześniej zalana płynem aby cokolwiek pompowała... a tak :ass: i "cały misterny plan...", przecież wszystko to będzie zabudowane - jak będę zalewał pompkę za każdym przyjazdem na lotnisko? Ale nic... chwila zwątpienia i nagle :idea: :!: Przecież jest wężyk odpowietrzający wystarczy go wziąć do buzi..... tzn dmuchnąć :roll: ... powietrza w niego trochę dać i pompa zalana! :jupi: No to żarzenie, rozrusznik i wio. Brzęczę, włączam pompę i czekam.... po chwili taki widoczek się pokazuje :] taki: i taki: Myślę sobie - jest nadzieja! Coś dymi, można jeszcze "upgrade" pompy zrobić, przerobić wydech - może będzie działać?? film z pierwszych prób. Co myślicie?? Da coś z tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 No to teraz raz dwa prosimy film z lotu zapowiada się super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Oblot instalacji w niedziele Jak będzie padać..... to *************** Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Jak będzie padać..... to ***************.. w następną niedziele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 ...bo takie pierdoły zawsze się walają... To dobrze, bo nic nie musisz szukać - schylasz się, podnosisz z podłogi i już jest :wink: :rotfl: A na poważnie: Powinno zadziałać i w locie, czyli gratulacje... A co ekonomiści i ekolodzy na tę kałużę pod silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Gdyby tak zwiększyć napiecie tej pompce efekt bedzie jeszcze lepszy.Próbowałes oryginalny płyn z rc skorpiona powinen byc lepszy efekt tzn dym zostaje chociaz to co zrobiłeś i tak już daje ładnie czadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Obawiam się, że smuga dymu będzie ginęła zaraz za modelem. Ale wszystko okaże sie po oblocie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 A co ekonomiści i ekolodzy na tę kałużę pod silnikiem? Z pojazdu wyciekają płyny eksploatacyjne, więc przy najbliższej kontroli policjant może zabrać dowód rejestracyjny i zlecić odholowanie pojazdu na koszt właściciela Przyłączam się do czekających na film z lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom000 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 A jak masz miejsce to daj pompkę pod zbiorniczkiem to nie będziesz musiał nigdzie dmuchać ani ssać Zaraziłem się! Też będę kombinował coś podobnego :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Gdyby tak zwiększyć napiecie tej pompce efekt bedzie jeszcze lepszy.Próbowałes oryginalny płyn z rc skorpiona powinen byc lepszy efekt tzn dym zostaje ... 1 galon (3,7 litra) tego płynu kosztuje 129zł! Może znajdzie się ktoś kto tego płynu używał i potwierdzi że rzeczywiście płyn ten daje lepszy efekt niż ropa czy nafta. Jeśli tak to kupuję i chciałbym zamówić dziś aby mieć go na niedzielne loty. Zbiornik płynu ma zaledwie 120ccm i przy tym zasilaniu pompy wystarczy na jeden lot - taka bańka więc w takim modelu nie znikła by tak szybko jak w dużym benzynowym. Obecne zasilanie to pakiet odbiornika NIMH 5 celowy. Spróbuję jeszcze z lipolem 3s i jeśli będzie lepszy efekt to model otrzyma zasilanie z takiego lipola+BEC. Chodzi mi po głowie jeszcze wymiana silnika ze szczotkowego w pompce na silnik 3F - problem w tym że nie wiem jakie obroty taka pompka powinna mieć i to czy to konstrukcyjnie możliwe. Obawiam się że szczotkowy silnik z pompki może być źródłem zakłóceń. Zastosowanie silnika bezszczotkowego obniżyło by masę pompki naprawdę już do śmiesznej wagi. Sterowanie silnika małym regulatorem 3F dałoby możliwość ustawienia wydajności prosto z aparatury a przy lepszych aparaturach dodatkowo miks z gazem. Pełny wypas. Akurat walają mi się i jakieś silniczki 3F i stary mój pierwszy regulator Jeti 8A (jeszcze nawet LiPo nie obsługuje). Jeżeli wyniki oblotu będą zachęcające - będę kombinował dalej. Pomysł z pompką pod zbiornikiem - szkoda tylko że tak się nie zmieści :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 czy masz tam dysze regulacyjna dawke tego "specyfiku"? Nie wiem czy chcesz uzywac dymu przy przelocie na 1/4 gazu, ale gdyby tylko przy pełnych obrotach mozna by podnieść ilość dymu, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 mozna prosic jakos rysunkowo i opisowo przedstawione jak to jest zrobione? trzeba cos wiercic w silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 czy masz tam dysze regulacyjna dawke tego "specyfiku"? Nie wiem czy chcesz uzywac dymu przy przelocie na 1/4 gazu, ale gdyby tylko przy pełnych obrotach mozna by podnieść ilość dymu, czy nie? W chwili obecnej pompka pompuje stale równo. Jest tylko włącz/wyłącz. Jeśli będzie to coś dawało nadzieję po oblotach pomyśli się co dalej. Rozwiązanie ostateczne które chodzi mi po głowie przedstawiłem wyżej. mozna prosic jakos rysunkowo i opisowo przedstawione jak to jest zrobione? trzeba cos wiercic w silniku? Z założenia nie ma być żadnych ingerencji w silnik. Nie widziałem sensu "niszczenia" silnika bo efekt nie jest pewny. Kapilara doprowadzona jest wyjściem z tłumika a że w moim modelu jest to całkowicie nie widoczne nie planuję żadnych ingerencji w silniku. Kapilara doprowadzona jest wyjściem z tłumika następnie kilka spiral w samym tłumiku i wylot kapilary doprowadzony możliwie najbliżej wylotu spalin z cylindra. Sama końcówka musi być zagięta w taki sposób aby wtryskiwany płyn nie gasił silnika na wolnych obrotach (potwierdzone że w stronę cylindra - silnik kaput na wolnych obrotach). Reszta to zbiornik i pompka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Czyli ideą jest rozgrzać płyn w zwojnicy i wypuścić taki ciepły płyn w okolicach wylotu spalin z cylindra? I nie ma tam żadnej elektrycznej żarowej zwojnicy wspomagającej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 I nie ma tam żadnej elektrycznej żarowej zwojnicy wspomagającej? Nie Ilość dymu jaką można teoretycznie wyprodukować to nie tylko kwestia temperatury spalin ale też ilość energii cieplnej jaką mogą dostarczyć spaliny. Jakiej mocy zatem musiałaby być owa zwojnica elektryczna aby widoczna była jakakolwiek poprawa? Myślę że całkiem spora a to wiążę się nie tylko z kosztami ale i wagą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GIVEMEMORE100 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 panowie na you tubie jest fajny system dymu z du bro smoker valve szukam wszędzie tego du bro smoker ale w Polsce nie ma chętnie bym coś takiego kupił po drugie na jakiej zasadzie to działa? regulacji przepływu np nafty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Przecież opis zasady działania jest w tym filmiku Ciśnienie ze skrzyni korbowej silnika dwutaktowego wpycha do wydechu olej (zwykły olej napędowy) ze zbiornika. Olej w wydechu odparowuje/pali się i dym wylatuje przez wydech razem ze spalinami. Czyli mamy schemat: Skrzynia korbowa silnika ===== zbiornik oleju ===== zawór ===== wydech Podobnego systemu używano w śmigłowcach Mi-2Ch Hekla do stawiania zasłony dymnej. Jedyna bardziej skomplikowana rzecz w tym systemie to zawór do włączania/wyłączania wytwornicy dymu - bez trudu można wymyślić jakiś zamiennik... System bardzo prosty, ale zapewne też pięknie 'syfi' model odparowanym/nieprzepalonym olejem ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GIVEMEMORE100 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 tak myślałem że to zwykły zawór dzięki za odpowiedź myślałem żeby dla lepszego efektu dodac do tego systemu grzałke z rureczki miedzianej jak tutaj http://modelarz.com/artykuly.php?id_art=146&w=d&ta=1 tylko jaką powinna miec średnicę??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.