karolsefory Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Czy on ma możliwość regulacji obrotów serwem bo nigdzie nie mogę się tego doczytać. Na youtube jak oglądam filmy to ma jakąś dźwignie. No ale nie jestem pewny.
Danielstol Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Tak Raduga posiadała gażnik RC Można regulować obroty serwem ..
karolsefory Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2009 Dzięki za pomoc. A więc go kupuje.Jest tani i chyba dobry.
gładkilot Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Czy ja wiem - tani na pewno ale będziesz się z nim męczył - lepiej zainwestuj w coś porządnego bo ten ma chyba bardziej wartość kolekcjonerską...
mikon Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Czy on ma możliwość regulacji obrotów serwem bo nigdzie nie mogę się tego doczytać. Na youtube jak oglądam filmy to ma jakąś dźwignie. No ale nie jestem pewny. To zależy.. Te radugi występowały w wersjach z przepustnicą i bez. Musisz sprawdzić konkretny egzemplarz. Notabene silnik dość kiepski. Sam latałem na o niebo lepszym MDS 6.5ccm (rocznik 1986) ale silnik stał się kontrolowalny dopiero po wymianie gaźnika na MAGNUMowski. Pozdr., Michał
instruktor Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Dzięki za pomoc. A więc go kupuje.Jest tani i chyba dobry. Młody kolego zrezygnuj z tego silnika ,kupienie i usiłowanie tym latać grozi powaznym stresem i zniechęceniem do modelarstwa.
ertman_176 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Za 250zł kupisz silnik ASP w takim rozmiarze ...
esceta Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 O matko ! Tylko nie Raduga. :shock: Kiedyś ,kiedyś miałem dwa takie silniki i pomimo wielkich bojów nie udało się ich namówić do latania . Tylko w gablotkę i na ścianę powiesić . instruktor ma rację . Nie kupuj bo się zniechęcisz do tak pięknego hobby.
Gość slawekmod Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Jeszcze jak się trafi Radugę z odchudzonym wałem korbowym w postaci trapezu to masakra.Generator drgań.Jeden człowiek robił wszystko z tym silnikiem, nawet gaźnik i tłok dorobił nowy (zna się na tym bardzo dobrze bo robi to od 40 lat).Jako tako to chodziło.Gasł w najmniej oczekiwanych momentach.Była to wersja z trapezowym wałem.Silnik wytwarzał takie drgania że paliwo zamieniało się w pianę.W końcu dał na wstrzymanie i do modelu założył starą ENYA -5ccm z dorobionym tłokiem.Problemy przestały istnieć.Raduga leży na półce i chyba już latać nie będzie.Ten silnik to porażka a w dobie takich możliwości zakupu innych to nawet nie ma sensu brać pod uwagę zakupu Radugi. Z tańszych silników to ASP czy MDS można zakupić ale Radugę raczej bym omijał szerokim łukiem.
utopia Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 widzę że zostałem mocno wyprzedzony w tym temacie przez innych w czasach gdy raduga była hitem ( czytaj jedyny większy silnik za normalne pieniądze ) to się ją stosowało jeśli była na stanie ale stosowało się ją z przymusu . mieliśmy w modelarni 4 i wszystkie skończyły tak jak napisał esceta, - w gablocie
karlem Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 ...sobie wypraszam - ja swoje zajechałem doszczętnie, ale regulacji obrotów raczej nie brałem pod uwagę :wink: :rotfl: PS już całkiem poważnie: Jeśli to możliwe, to lepiej zapomnieć o tym silniku...
utopia Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 karlem, pewnie że nasze też zostały dobite . najczęściej w skutek zgaśnięcia i wbicia się modelu w płytę lotniska :mrgreen: uczyły cierpliwości - nie powiem
Major Opublikowano 23 Czerwca 2009 Opublikowano 23 Czerwca 2009 Ja kroiłem taki silnik na frezarce jako makieta do technikum samochodowego na przedmiot Silniki Spalinowe. Jedyny silnik którego mi nie było szkoda. Wszyscy zachwyceni byli , bo 7ccm a ponad 1KM przeliczając to to jak byś miał malucha z silnikiem 2T i mocy ok 650KM, tyle ze palił by ...hoo... zdecydowanie zaaaduzo.
Janek Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 7ccm a ponad 1KM przeliczając to to jak byś miał malucha z silnikiem 2T i mocy ok 650KM, no raczej 90
Major Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Tak, mała pomyłka, myslałem o innym silniku gdy pisałem.
karolsefory Opublikowano 27 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2009 Tak jak w temacie prosze o pomoc nie wiem jakie jest zalecane śmigło do tego silnika, Proszę o odpowieź bo zaraz chce kupić te śmigło. Nie pisz odpowiedzi typu a Google nie pomaga. :wink:
WZ Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Śmigło jak do silników 6,5 cmm3 , tylko w modelu ta raduga może być niepewna
Konrad Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Smigiełko 11x6 wydaje się być OK,z tym że jeśli szanujesz swoje palce i zdrowie,to do tego silnika w żadnym wypadku nie kupuj smigieł typu APC gdyż Raduga przy zapalaniu jest "dość kopytna" i lubi odbić i dać po palcach.
paweln7 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 oryginalne to 250x150 , ale tak poza tym to sobie odpuść sobie ten silniczek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.