Skocz do zawartości

Silniki RADUGA produkcji byłego ZSRR


karolsefory

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy on ma możliwość regulacji obrotów serwem bo nigdzie nie mogę się tego doczytać. Na youtube jak oglądam filmy to ma jakąś dźwignie. No ale nie jestem pewny. :D

Opublikowano
Czy on ma możliwość regulacji obrotów serwem bo nigdzie nie mogę się tego doczytać. Na youtube jak oglądam filmy to ma jakąś dźwignie. No ale nie jestem pewny. :D

 

To zależy.. Te radugi występowały w wersjach z przepustnicą i bez. Musisz sprawdzić konkretny egzemplarz. Notabene silnik dość kiepski. Sam latałem na o niebo lepszym MDS 6.5ccm (rocznik 1986) ale silnik stał się kontrolowalny dopiero po wymianie gaźnika na MAGNUMowski.

 

Pozdr.,

Michał

Opublikowano
Dzięki za pomoc. :D:D A więc go kupuje.Jest tani i chyba dobry. :D

 

Młody kolego zrezygnuj z tego silnika ,kupienie i usiłowanie tym latać grozi powaznym stresem i zniechęceniem do modelarstwa.

Opublikowano

O matko ! Tylko nie Raduga. :shock: Kiedyś ,kiedyś miałem dwa takie silniki i pomimo wielkich bojów nie udało się ich namówić do latania . Tylko w gablotkę i na ścianę powiesić . instruktor ma rację . Nie kupuj bo się zniechęcisz do tak pięknego hobby.

Gość slawekmod
Opublikowano

Jeszcze jak się trafi Radugę z odchudzonym wałem korbowym w postaci trapezu to masakra.Generator drgań.Jeden człowiek robił wszystko z tym silnikiem, nawet gaźnik i tłok dorobił nowy (zna się na tym bardzo dobrze bo robi to od 40 lat).Jako tako to chodziło.Gasł w najmniej oczekiwanych momentach.Była to wersja z trapezowym wałem.Silnik wytwarzał takie drgania że paliwo zamieniało się w pianę.W końcu dał na wstrzymanie i do modelu założył starą ENYA -5ccm z dorobionym tłokiem.Problemy przestały istnieć.Raduga leży na półce i chyba już latać nie będzie.Ten silnik to porażka a w dobie takich możliwości zakupu innych to nawet nie ma sensu brać pod uwagę zakupu Radugi. Z tańszych silników to ASP czy MDS można zakupić ale Radugę raczej bym omijał szerokim łukiem.

Opublikowano

widzę że zostałem mocno wyprzedzony w tym temacie przez innych

w czasach gdy raduga była hitem ( czytaj jedyny większy silnik za normalne pieniądze ) to się ją stosowało jeśli była na stanie ale stosowało się ją z przymusu .

mieliśmy w modelarni 4 i wszystkie skończyły tak jak napisał esceta, - w gablocie

Opublikowano

...sobie wypraszam - ja swoje zajechałem doszczętnie, ale regulacji obrotów raczej nie brałem pod uwagę :wink: :rotfl:

 

PS już całkiem poważnie:

Jeśli to możliwe, to lepiej zapomnieć o tym silniku...

Opublikowano

karlem, pewnie że nasze też zostały dobite . najczęściej w skutek zgaśnięcia i wbicia się modelu w płytę lotniska :mrgreen: uczyły cierpliwości - nie powiem

Opublikowano

Ja kroiłem taki silnik na frezarce jako makieta do technikum samochodowego na przedmiot Silniki Spalinowe. Jedyny silnik którego mi nie było szkoda. Wszyscy zachwyceni byli , bo 7ccm a ponad 1KM przeliczając to to jak byś miał malucha z silnikiem 2T i mocy ok 650KM, tyle ze palił by ...hoo... zdecydowanie zaaaduzo.

Opublikowano

Tak jak w temacie prosze o pomoc nie wiem jakie jest zalecane śmigło do tego silnika, Proszę o odpowieź bo zaraz chce kupić te śmigło. :D Nie pisz odpowiedzi typu a Google nie pomaga. :wink:

Opublikowano

Smigiełko 11x6 wydaje się być OK,z tym że jeśli szanujesz swoje palce i zdrowie,to do tego silnika w żadnym wypadku nie kupuj smigieł typu APC gdyż Raduga przy zapalaniu jest "dość kopytna" i lubi odbić i dać po palcach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.