Skocz do zawartości

Fregata V z Modellot


pman

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Można przykleić i na taśmę dwustronną ale można i zwykłą przeźroczystą.

A w laminatach osłony na serwa kleimy na butapren lub Uhu Por.

Wszak to laminat i nie wsiąka taki klej a trzyma mocniej jak taśma dwustronna a i da się odkleić bez strat, wszak nie łatwo ale się da.

Powstaje takie coś jak silikon do przyklejania płytek w gazetach.

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dziś była tak ładna pogoda że tylko latać. O mały włos i Fregata by poleciała, gdyby nie szwagier i tzw. "ubój gospodarczy" może jutro pomiędzy wyrobem kiełbaski a kaszanki poleci. Chyba że będzie za dużo %%%, nie ma to jak wiejska sielanka :lol2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Coś przycichło po tym uboju ;) lata to czy nie lata :?: :wink:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, na pewno nie takiej odpowiedzi oczekujecie, na dzień dzisiejszy Fregata ma zawieszone loty. Komisja w składzie sołtys i szwagier ;D stwierdziła że nie można tym latać bezpiecznie, przez co muszę się do decyzji podporządkować. Niemniej model będzie ulotniony, ale to potrwa jeszcze chwilę.

 

 

Trochę czasu upłynęło zanim moja Fregata poleciała, pierwszy model jak wiecie nie poleciał tak jak trzeba, co prawda chwilę latał, ale - no właśnie zawsze jest jakieś ale... Fregatę więc próbowałem ulotnić raz drugi, no i lata, teraz czeka mnie trochę regulacji, ale dam radę poustawiać, na forum jest mnóstwo informacji jak to zrobić poprawnie. Fregata II jest trochę inaczej pomalowana, nie ma na razie firmowych naklejek, jak dokończę ozdabianie to wstawię kilka zdjęć. Obawiałem się o masę modelu, czy nie wyjdzie za ciężki, jeśli ktoś ma takie obawy to niech śpi spokojnie. Moja waży teraz 1377g do lotu a wydaje się że i 1500g będzie jak trzeba. Wersja II przytyła o jakieś 70g a to za sprawą ciut cięższych płatów. Takie już dostałem z Modellotu. Model malował kolega farbami akrylowymi, a ja pilnowałem aby nie nakładł za dużo farby :D Jak bym nie wiedział że to drewniak to bym nie uwierzył. Na pewno powierzchnia nie dorównuje laminatom, ale nie jest źle i o niebo lepiej niż poprzednie malowanie farbami w spraju. Co do właściwości lotnych to mogę napisać, ale za kilka miesięcy jak polatam nią trochę, wydaje się że pazurki pokarze. Napęd jaki wstawiłem to minimum jakie powinno być, P.Jerzy miał rację, kupię zalecane śmigło do tego silnika, na razie latam na 11/6 i zobaczę jak to będzie, cóż na spawarkę przyjdzie jeszcze pora. Trochę się rozpisałem, ale film z oblotu właśnie się wgrywa na Y-T więc i tak muszę czekać

http://www.youtube.com/watch?v=YK2C5Ff8--Y

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Fajnie leci ! Ma zadatki na dobry model.... Tylko go prawidłowo wyregulować !

Artykuł o regulacji modelu szybowca zboczowego na kolana i krok po kroku ! Zacznij od "Dive Testu" a następnie regulacja wychyleń steru wysokości. Możesz spróbować doważyć w Ś.C. z 250-300g (o ile silnik pozwoli) - powinno Ci się lepiej latać, będzie (powinien być!) trochę szybszy ale znacznie stabilniejszy. Docenisz zwłaszcza w turbulencyjnych warunkach. Wtedy wyrzut przy starcie energiczniejszy lub....mocniejszy silnik. Powodzenia !

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Cieszę się że w końcu oblatałem ten model, teraz pozostały tylko regulacje, na razie wiatr musi zmienić kierunek lub ja lotnisko :lol2: , bo wieje tak że nie da się podchodzić do lądowania. Cała ta moja łąka ma około 80x50m i trzeba się pogimnastykować aby w nią trafić. Jeszcze raz dzięki serdeczne wszystkim za cenne uwagi, dzięki którym wyszło z modelu co wyszło.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

80*50m to ogromny plac na Ranie w Czechach jest 8*5m i do tego pochylone . Na wększości zboczy miejsca do lądowania jest znacznie mniej i do tego ścieżka podejścia usiana jest przeszkodami zalecam więc ostry trening ...;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Moje pytanie kieruję do użytkowników Fregaty. Otóż jakie serwa polecacie na lotki, aby nie wystawały obudową poza profil? Od p. Mariusza wiem, że zdecydowanie do 10 mm grubości. Tak więc czeka mnie prawdopodobnie zakup 2 x HS-125MG, ale... Serwa te są dość ciężkie (ok. 24 g) i drogie :) Pod uwagę biorę jeszcze HS-45HB (<10 mm), Dymond - chyba D60... (<10 mm), są też serwa cyfrowe Hyperion Atlas (9mm). Wszystkie są lżejsze od 125-tki. Latam na dość wysokiej łące i nie mam problemów z bezpiecznym posadzeniem modelu, więc zastanawiam się czy HS-45HB dały by radę??? Moment mają wprawdzie mały, ale... No właśnie, tutaj potrzebuję Waszej opinii :D Z góry dziękuję za wypowiedź

Opublikowano

HS-45 zdecydowanie nie da rady. Dymond D60 też może mieć ciężko, acz używa się takich na lotkach w DLG, no ale DLG to 1,5m i poniżej 300g... Gdzieś po necie krąży program do wyliczania sił na sterach - od niego bym zaczął.

Opublikowano
Tak więc czeka mnie prawdopodobnie zakup 2 x HS-125MG

Te serwa są dziadowskie, z tego co kojarzę kółka zębate zrobione są z różnych materiałów i trąc o siebie ścierają się - tak czy inaczej po kilku lądowaniach robią się luzy, na klapy/lotki(duże powierzchnie) nie polecam, natomiast np. w sterze wysokości są w miarę ok - mam w makiecie 3.8m (fakt, nie latam nią dużo), HS -125MG miałem w Trinity F3B i po sezonie klapa czy lotka latała jak psu jaja :P jeśli już Hitec, to wybierz HS-81 MG, ważne MG :) bo plastikowe przekładnie też lubią się połamać. W Akacji II (F3F) miałem HS-81 MG - latał poprzedni właściciel, ja 4 lata i teraz kolega drugi czy trzeci sezon, a model latał naprawdę dużo, kilka razy walił o glebę, a luzy mniejsze niż po sezonie w HS-125. Są trochę grubsze i słabsze, ale do Fregaty wystarczą.

Opublikowano

Znajomemu w modelu F3J w sezonie 2010 poszło aż 5 sztuk hs-125 i to przy strzale...ja bym radził włożyć tu HS-85MG,nawet parę złotych zaoszczędzisz a będą pewniejsze.

Opublikowano

We fregacie podstawowym problemem w doborze serw do skrzydła jest jego grubość. Z serwami do klap nie ma większego problemu ale grubość profilu na wysokości lotek jest już tak mała ze HS-125 (lub odpowiedniki) wchodzą na styk. HS-85MG będzie już wystawać ponad profil. Dla tych co nie chcą ryzykować HS-125 alternatywą mogą być serwa JR np. DS378 czy DS168 lub chwalone przez Specyfika w jednym z wątków o barakudzie serwa MKS bodajże DS6125 - oczywiście pomijając różnice cenowe.

Opublikowano

Dziękuję PUPI, Piotrek_F3J, kuba r., Pawel_W

Biorąc pod uwagę moją kieszeń i przeznaczenie modelu zastanowię się nad HS-65MG lub jeśli nie będą za dużo wystawać, to HS-85MG + laminatowe/PET-owe owiewki maskujące. Fregata będzie w wersji elektro, do rekreacyjnego latania. Pozdrawiam :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pytanie poza konkursem jakie producent zaleca ustawienie środka ciężkości, dla tych co maja/mieli/ Fregatę i pamiętają swoje ustawienie. Robię mały remont koledze a żem leń coś ostatnio to nie chce mi sie obliczać. A model po remoncie trzeba oblatać :).

Opublikowano
Pytanie poza konkursem jakie producent zaleca ustawienie środka ciężkości, dla tych co maja/mieli/ Fregatę i pamiętają swoje ustawienie. Robię mały remont koledze a żem leń coś ostatnio to nie chce mi sie obliczać. A model po remoncie trzeba oblatać :).

U mnie było zaznaczone na kadłubie 90-91mm.

Opublikowano

U mnie było dokładnie tak jak na obrazku, nawet nie mierzyłem tylko wyznaczyłem na tym punkcie.

Teraz to nie wiem gdzie jest, ale na pewno trochę z tyłu.

album_pic.php?pic_id=7338

Opublikowano

Dzięki :) , wstępnie ustawie kolo 87mm potem będą regulacje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.