Luki17 Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Ośki 3mm do silników można znaleźć w napędzie magnetowidu. Miałem zdarzenie, że pękła mi ośka w silniku i z takiego magnetowidu wyjąłem długą ośkę z plastikowym ślimakiem, dociąłem na odpowiednią długość, zamontowałem i działa. Nie wątpię, że są w napędach CD. Ja znalazłem w magnetowidzie, gdyż popsutego CD nie mam:)
Hezak Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 I nawet można je gwintować;robiłem to w ten sposób że gwintownik umieszczałem w imadle, natomiast pręcik mocowałem we wkrętarce- kręcąc na małych obrotach co pewien czas należy przełączyć obroty w drugą stronę aby pozbyć się wiórek.
cobra Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 To wyjątkowo miękkie miałeś te ośki. Normalnie one nie dają się gwintować.
Luki17 Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Opublikowano 13 Lipca 2009 Porządną, w sensie twardą ośkę trudno nagwintować. W modelu RTF Cessna 480 po lekkim krecie ośka pękła jak zapałka. Ośki z magnetowidu tylko się wyginają, ale i tak do wyrzucenia. Obecnie założyłem trzecią ośkę. Wciąż próbuję rozszyfrować tą Cessnę.
instruktor Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 " gwintownik umieszczałem w imadle, " czy aby napewno gwintownik ?
Hezak Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 " gwintownik umieszczałem w imadle, "czy aby napewno gwintownik ? :oops: nigdy nie chodziłem do szkoły o profilu technicznym a moja praca zawodowa też jest od tego daleka; pisząc ten post sam zastanawiałem się co jest co.Jutro postaram się ponownie taki wałeczek nagwintować i wrzucić fotki; być może faktycznie trafiłem na jakiś "miękki".
bubu2 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Wszystkie wałki od prowadnic w CD-romach są dosyć miękkie (a przynajmniej te, które sprawdzałem i używałemi. Mam jeszcze tych napędów kilkadziesiąt) i dają się gwintować. One tylko ładnie wyglądają, dając wrażenie twardych. W większości dają sie zgiąć pod kątem prostym. I to zarówno, te 2,5mm (też są często takie) jak i 3mm. Ale na ośki silników się nadają. Ich twardość jest wystarczająca. Trzeba jedynie uważać, by oś z silnika nie wystawała za bardzo. Małe kretobicie i od razu się zegnie. Obecnie wiele napędów nie ma już tych prętów, a jedynie plasikowe prowadnice będące nadlewem obudowy wózka z laserem. Te najstarsze były lepsze od nowszych i miały często silniczki na łożyskach kulkowych. pozdr.
radeon Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Hazek miał za pewne na myśli cóś co sie zowie :crazy: nażynka
Hezak Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Hazek miał za pewne na myśli cóś co sie zowie :crazy: nażynka dokładnie to miałem na myśli i cieszę się że tego się domyśliłeś, jednak muszę Cię poinformować że ja szybko "łapię ocbg (o co biega)'" i jedno pouczenie mi wystarczy A tu obiecane fotki : wałeczki moment gwintowania gotowy produkt Jak ja gwintowałem kiedyś taki wałek to jeszcze nie byłem uczestnikiem tego forum i nie wiedziałem że się nie da i pewnie dlatego mi się udało ( podobnie jak z trzmielem - jakby wiedział ile waży to by nie latał)
Janosik72 Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Hazek miał za pewne na myśli cóś co sie zowie :crazy: nażynka patrz czlowiek cale zycie sie uczy cale zycie myslalem ze mam naRZynki :crazy:
madrian Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Bo ty pewnie miałeś prawe, a on ma Lewe... :devil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.