wojtek jaworski Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Witajcie, No i przyszedł czas na pierwsze pytania. Czy możecie naprowadzić mnie na skuteczną metodę dopasowania kołpaka do wału silnika ? Niestety model wymusza kołpak ok 83mm. Wszystkie kołpaki jakie spotkałem mają średnice otworu na wał silnika 8mm. Ja muszę dopasować to do silnika ASP, który ma 1/4". Niestety opcja [szukaj] nie pomogła, więc zwracam się z pytaniem bezpośrednio.
Malker Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 O ile się nie mylę to przecież w spaliniakach i dużych elektrykach kołpaka się nie zakłada na wał ?? Podstawa (alu lub plastik ) jest mocowana za śmigło na to przychodzi śmigło a na tą podstawe góra kołpaka. No chyba że coś innego mam na myśli....
wojtek jaworski Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 Właśnie w tej "podstawie" jest problem. Ona ma otwór o zbyt dużej średnicy.
meloow Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 ale jak założysz śmigło i dokręcisz je oraz przymocujesz stożek to kołpak powinnien się wycentrować.
wojtek jaworski Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 przepraszam, nie doprecyzowałem. Kołpak(stożek) jest mocowany do swojej podstawy (4 śruby), nie do wału, jak to jest w aluminiowych. Więc już podstawa musi być wycentrowana (jak sądzę).
Major Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Nie wiem jaki masz ten kołpak ale ja mam chyba z 8 alu, od rozmiaru 40mm do 120 i kazdy miał zawsze w zestawie tulejke redukująca wymia rwału i nigdy mi się nie zdarzyło by nie było to kompatybilne. Oczywiscie kołpak 40mm nie pasuje do MVVS-a 35ccm , bez przesady . Ale jak masz problem, polecam dociąc z przewodu paliwowego (grubszego) taki o-ring i nasuniesz na wał.
wojtek jaworski Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 Niestety zero tulejek. Dziekuję za poradę z wężykiem. Chodziły mi po głowie pomysły z różnymi materiałami "elastycznymi", ale obawiałem braku sztywności takiej "elastycznej tylejki centrującej". Jednak z poradą czuje się pewniej. Biore jeszcze pod uwagę stożek mosięzny, który pozostał po silnikach "samochodowych". Jeszcze raz dziekuję za podpowiedzi.
Paweł R Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Dobrze zrozumiałem chodzi może o coś takiego
karlem Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 ...najlepiej byłoby wytoczyć odpowiednią redukcję; uniknie sie wtedy bicia. Przy małych różnicach w średnicy można wał silnika nawinąć taśmą klejącą i nadmiar obciąć. Taśma jest cienka, więc ew. mimośrodowość jest pomijalnie mała.
wojtek jaworski Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Opublikowano 18 Lipca 2009 Paweł: Dziękuję za podpowiedź. Karol: zdecyduje się na dotoczenie, takie rozwiazanie najskuteczniej uciszy wiekszość obaw, które pojawiały przy innych rozwiązaniach. Dziękuje wszystkim za pomysły.
madrian Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Na stronie kolegi motylastego był sposób na drobne pogrubienie wału. Ale czy w tej skali się sprawdzi? Nie wiem.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Tu będziesz miał problem aluminiowe kołpaki dedykowane do ASP będą miały przy tej średnicy duży otwór i do tego nakrętkę na 5/16 cala wynika to z tego że taki kołpak zakryje prawie 1/3 średnicy śmigła . Musisz więc użyć albo kołpaka uniwersalnego z plastiku i ewentualnie dorobić tulejkę redukcyjną do samej piasty . chcąc zastosować np. kołpak do ASP z aluminium czeka cię konieczność dorobienia tulejki bądź podstawy i nakrętki z gwintem 1/4 cala z jednej strony a z drugiej odpowiednio do użytego kołpaka .
robertus Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 U hu hu, odkopałeś Kamilu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.