Skocz do zawartości

średnica wału silnika a otwór w kołpaku


wojtek jaworski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

No i przyszedł czas na pierwsze pytania.

Czy możecie naprowadzić mnie na skuteczną metodę dopasowania kołpaka do wału silnika ? Niestety model wymusza kołpak ok 83mm. Wszystkie kołpaki jakie spotkałem mają średnice otworu na wał silnika 8mm. Ja muszę dopasować to do silnika ASP, który ma 1/4".

Niestety opcja [szukaj] nie pomogła, więc zwracam się z pytaniem bezpośrednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to przecież w spaliniakach i dużych elektrykach kołpaka się nie zakłada na wał ?? Podstawa (alu lub plastik ) jest mocowana za śmigło na to przychodzi śmigło a na tą podstawe góra kołpaka.

No chyba że coś innego mam na myśli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz ten kołpak ale ja mam chyba z 8 alu, od rozmiaru 40mm do 120 i kazdy miał zawsze w zestawie tulejke redukująca wymia rwału i nigdy mi się nie zdarzyło by nie było to kompatybilne. Oczywiscie kołpak 40mm nie pasuje do MVVS-a 35ccm , bez przesady ;). Ale jak masz problem, polecam dociąc z przewodu paliwowego (grubszego) taki o-ring i nasuniesz na wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zero tulejek. Dziekuję za poradę z wężykiem. Chodziły mi po głowie pomysły z różnymi materiałami "elastycznymi", ale obawiałem braku sztywności takiej "elastycznej tylejki centrującej". Jednak z poradą czuje się pewniej.

Biore jeszcze pod uwagę stożek mosięzny, który pozostał po silnikach "samochodowych".

Jeszcze raz dziekuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...najlepiej byłoby wytoczyć odpowiednią redukcję; uniknie sie wtedy bicia.

Przy małych różnicach w średnicy można wał silnika nawinąć taśmą klejącą i nadmiar obciąć. Taśma jest cienka, więc ew. mimośrodowość jest pomijalnie mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Tu będziesz miał problem aluminiowe kołpaki dedykowane do ASP będą miały przy tej średnicy duży otwór i do tego nakrętkę na 5/16 cala wynika to z tego że taki kołpak zakryje prawie 1/3 średnicy śmigła . Musisz więc użyć albo kołpaka uniwersalnego z plastiku i ewentualnie dorobić tulejkę redukcyjną do samej piasty . chcąc zastosować np. kołpak do ASP z aluminium czeka cię konieczność dorobienia tulejki bądź podstawy i nakrętki z gwintem 1/4 cala z jednej strony a z drugiej odpowiednio do użytego kołpaka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.