Skocz do zawartości

średnica wału silnika a otwór w kołpaku


wojtek jaworski

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

No i przyszedł czas na pierwsze pytania.

Czy możecie naprowadzić mnie na skuteczną metodę dopasowania kołpaka do wału silnika ? Niestety model wymusza kołpak ok 83mm. Wszystkie kołpaki jakie spotkałem mają średnice otworu na wał silnika 8mm. Ja muszę dopasować to do silnika ASP, który ma 1/4".

Niestety opcja [szukaj] nie pomogła, więc zwracam się z pytaniem bezpośrednio.

Opublikowano

O ile się nie mylę to przecież w spaliniakach i dużych elektrykach kołpaka się nie zakłada na wał ?? Podstawa (alu lub plastik ) jest mocowana za śmigło na to przychodzi śmigło a na tą podstawe góra kołpaka.

No chyba że coś innego mam na myśli....

Opublikowano

przepraszam, nie doprecyzowałem. Kołpak(stożek) jest mocowany do swojej podstawy (4 śruby), nie do wału, jak to jest w aluminiowych. Więc już podstawa musi być wycentrowana (jak sądzę).

Opublikowano

Nie wiem jaki masz ten kołpak ale ja mam chyba z 8 alu, od rozmiaru 40mm do 120 i kazdy miał zawsze w zestawie tulejke redukująca wymia rwału i nigdy mi się nie zdarzyło by nie było to kompatybilne. Oczywiscie kołpak 40mm nie pasuje do MVVS-a 35ccm , bez przesady ;). Ale jak masz problem, polecam dociąc z przewodu paliwowego (grubszego) taki o-ring i nasuniesz na wał.

Opublikowano

Niestety zero tulejek. Dziekuję za poradę z wężykiem. Chodziły mi po głowie pomysły z różnymi materiałami "elastycznymi", ale obawiałem braku sztywności takiej "elastycznej tylejki centrującej". Jednak z poradą czuje się pewniej.

Biore jeszcze pod uwagę stożek mosięzny, który pozostał po silnikach "samochodowych".

Jeszcze raz dziekuję za podpowiedzi.

Opublikowano

...najlepiej byłoby wytoczyć odpowiednią redukcję; uniknie sie wtedy bicia.

Przy małych różnicach w średnicy można wał silnika nawinąć taśmą klejącą i nadmiar obciąć. Taśma jest cienka, więc ew. mimośrodowość jest pomijalnie mała.

Opublikowano

Paweł: Dziękuję za podpowiedź.

Karol: zdecyduje się na dotoczenie, takie rozwiazanie najskuteczniej uciszy wiekszość obaw, które pojawiały przy innych rozwiązaniach.

 

Dziękuje wszystkim za pomysły.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Tu będziesz miał problem aluminiowe kołpaki dedykowane do ASP będą miały przy tej średnicy duży otwór i do tego nakrętkę na 5/16 cala wynika to z tego że taki kołpak zakryje prawie 1/3 średnicy śmigła . Musisz więc użyć albo kołpaka uniwersalnego z plastiku i ewentualnie dorobić tulejkę redukcyjną do samej piasty . chcąc zastosować np. kołpak do ASP z aluminium czeka cię konieczność dorobienia tulejki bądź podstawy i nakrętki z gwintem 1/4 cala z jednej strony a z drugiej odpowiednio do użytego kołpaka .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.