Marcin Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Serwa hamulcy jak i same hamulce zamontowane i wyregulowane. Na razie na 2 osobnych kanałach, docelowo na kablu Y. Dlaczego? Ponieważ klapy i lotki zużyją 4 kanały - mam zamiar zrobić mix klap i lotek, dzięki czemu będę mógł uzyskać lotki na całej długości skrzydła - mam tak w motoszybowcu GEM i jest spora różnica przy 'kręceniu'
kankrz Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Domiksuj do tego jeszcze wysokosc - tez ciekawy efekt , az skrzydla trzeszcza..
Marcin Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Klapy do lotek - są na zawiasach taśmowych więc mogą wychylać się w górę. Jeśli je zmiksuję, wtedy na całej długości skrzydła będę miał lotkę Klapy do wysokości to zupełnie inna bajka.
pman Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Odniosłem się do kolegi kankrz, bo to co mówisz, to jak najbardziej.
kuba r. Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 można jeszcze lotki do klap i robi się potężna klapa na całym spływie, a to spora różnica w termice, jeśli profil na to pozwala jeśli to RG15 to ten pomysł odpada. Klapy do wysokości to zupełnie inna bajka. to mi zalatuje F3F albo F3B
Marcin Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Klapy do lotek i lotki do klap jak najbardziej To ten model: http://pp-rc.de/SHOP/asg29.htm
kankrz Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Mialem na mysli domiksowanie klap do wysoksci w fazie speed.
Eryk Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 klapy są wtedy na przełączniku, klapy powinny być w miare możliwości bez wysokosci żeby model nie nurkował za bardzo.
Marcin Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Doszły ostatnie 2 serwa GWS. Jutro zamontuję ostatecznie 2xHS 125MG w lotki, GWS 2BB MG do klap. Muszę jeszcze rozwiązać problem mocowania skrzydeł do kadłuba. Chyba zrobię jak w ASW 19 czyli śruby wkręcane w skrzydło od wewnątrz kadłuba.
Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Skrzydła uruchomione. W sumie poszło 5 kanałów. Kupiłem rewers serwa, jednak okazało się, że jest on przeznaczony do max napięcia 5.3V, co przy 5celowych pakietach jest po prostu moim niedopatrzeniem. Tak więc lotki poszły na Y, klapy i hamulce na 4 kanały. Udało mi się zrobić mikser klap i lotek, tak więc mogę na całej długości 'załączyć' sobie lotki, niestety samych lotek jednocześnie w dół nie wychylę. Teraz myślę jak pewnie zamocować winglety. Producent pokazuje w instrukcji, żeby je wkleić, ale takie wystające winglety to tragedia przy transporcie. Myślałem o neodymach itp, ale chyba skonczy się na starej, poczciwej białej taśmie samoprzylepnej. Czas zabrać się za kadłub
kuba r. Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Tak więc lotki poszły na Y, klapy i hamulce na 4 kanały. nie lepiej hamulce na Y ? wtedy lotki na osobnych i więcej możliwości miksowania
Marcin Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Miejsca na serwa w skrzydłach niestety były tak zrobione, ze hamulce podpięte na Y chodziły w dwie różne strony - jeden sie chował, drugi otwierał.
Eryk Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 ja w takich wypadkach(co prawda na małych chińskich serwach) przelutowywałem kable od silnika i pomagało
Kwasiu Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Pan Marcin już tego próbował, był wątek na forum i się nie udało
kuba r. Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Miejsca na serwa w skrzydłach niestety były tak zrobione, ze hamulce podpięte na Y chodziły w dwie różne strony - jeden sie chował, drugi otwierał. no to faktycznie lipa :/ druga opcja to zrobić klapy na Y. Klapy wychylające się z lotkami raczej nie będą Ci bardzo potrzebne, to czy zrobi beczkę 0.5s szybciej nie ma raczej znaczenia a obie lotki wychylone w dół z klapami znacząco poprawiają zachowanie modelu z krążeniu i w słabych noszeniach, o ile pozwala na to profil.
Marcin Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 hamulce pojda na Y jak tylko Nastik wróci z urlopu. Wtedy wepnę się w kable z rewerserem serwa i będzie dobrze.
Marcin Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2009 La grande finale Model praktycznie ukończony. Zostało przełożyć odbiornik i pokombinować z mocowaniem wingletów. Waga do lotu niecałe 5500g. Kadłub 3100, skrzydła 1070 każde, kabinka 200, plus jeszcze jakieś pierdołki, typu manager zasilania itp - max 50g. Aktualnie, z balastem 575g ołowiu model wyważa się w środku zakresu podanego przez producenta. Jutro zrobię porządek z kablami, no i po południu są szanse na oblatanie gada. Trochę zdjęć: Serwo wysokości umieszczone w ogonie - HS 625MG Balast: Rozmieszczenie wyposażenia w kadłubie (bez odbiornika oraz balastu) No i 'gotowy' model:
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 zmień miejsce zamieszkania serwa od wysokości to nie będziesz woził tej sztaby ołowiu i będzie jeszcze lżej
Kwasiu Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 a może jakiś pilot by tam miejsce znalazł?? i Tak balaścik jest w dziobku, a te kable strasznie wyglądają
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.