Leda_g Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Zanabyłem swego czasu od kolegi z forum model Jeta z Graunera. Jest to moja przymiarka do latania kiedyś Jetami Jest to model pod zabudowę turbiny turboodrzutowej, teraz model posiada zamontowany silnik ze śmigłem pchającym. Wymiary modelu to Rozpiętość - 1780mm Długość - 1750mm Waga do lotu około 7,5kg Zamontowany silnik to dedykowany do turbiny silnik firmy K&B 1.00 http://www.mecoa.com/kb/67/9549-50.htm Silnik o pojemności 16,5 cm3 i prędkości maksymalnej 22000 obr/min W modelu mam zamontować tą oto "turbinkę" średnica turbiny to 140mm (dla porównania na zdjęciu też jest turbinka 64mm) Na początku chcę oblatać model i trochę się w niego wlatać na teraźniejszym napędzie. Jeżeli model mi spasuje do latania robię jego remoncik i zakładam turbinkę do tego silnika. A kiedyś może jak dolar stanieje do 1zł to może wtedy jakaś JET turbinka Wiecej zdjęć http://picasaweb.google.pl/MGurdek/KangarooGraupner# Dopiero jak wysłałem zauważyłem że są czarno-białe (wymienię) CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 To moze od razu pomysl o turbince Jet Joe- podstawowa wersja juz od 700 dolarow Jet Joe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jet Joe- podstawowa wersja juz od 700 dolarow Z elektroniką i okablowaniem to raczej 1000$ Myśleć to myslę, problem w tym że to trzeba kupić. Ale pomału, nie od razu Kraków zbudowano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Bardzo fajny model. Musi nieźle "pocinać" z tym silnikiem 22000 obr./min. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 A ja mślałem, że preferujesz eletrki a to mi spalinami zalatuje . Może jakaś elektryfikacja? Nie bój się, to też będzie swoje kosztować 8) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 A ja mślałem, że preferujesz eletrki a to mi spalinami zalatuje A tam taka mała spalinka :mrgreen: A bo preferuję, ale do pewnych wielkości, powyżej zaczyna to na razie zbyt dużo kosztować. A co do elektryfikacji tego "Kangurka" to nie ma problemów i nawet to szybciej lata jak z turbiną - tutaj przykład http://www.epower.ch/forum/viewtopic.php?t=989&postdays=0&postorder=asc&start=0 Ale póki co to ta elektryfikacja kosztowała by wiecej niż turbina Jet do tego modelu. Choć można by to jeszcze raz przemyśleć. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Nieźle Ja właśnie przywiozłem 55 AX. Na razie pójdzie do Sundownera, ale docelowo ma być pierwszy JET - Bobcat 50 z Nitroplanes. O, taki: http://www.modelmotor.pl/p,pl,601,bobcat-50+yellow.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jest to moja przymiarka do latania kiedyś JetamiCzyli jednak nie rezygnujesz Fajny ten silniczek K&B, wygląda bardzo profesjonalnie. Będę czekał na dalsze relacje, szczególnie ciekawią mnie osiągi z turbinką. PS Ten napęd elektryczny ze śmigłem 13x22 też robi wrażenie ( spory skok). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 No, no to kiedy pierwsze latanie i gdzie? A jakie serwa beda w tym siedzieć? i juz by sie przydał jakis menager zasilania bo to już nie mała zabawka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jet Joe- podstawowa wersja juz od 700 dolarow Z elektroniką i okablowaniem to raczej 1000$ Niestety.... 699$ to najtańsza turbina + 360$ ECU (i tak w JJ najtańsze jakie udało mi się znaleźć - może ktoś zna namiary na tańsze albo projekt forumowy :devil: ?) + 229$-279$ zaworki, baterie, pojemnik na gaz i ogólnie pierdołki <- jedyne z czego można cokolwiek urwać + pompa paliwa ale ... no właśnie - wcześniej JetJoe dodawał do pakietu startowego (tego za 229$,279$) pompę która nadawała się jedynie do naziemnych prób. Do lotów należało dokupić pompę Flight Works`a na którą także mieli najlepszą cenę! O ile dobrze pamiętam poniżej 100$ teraz 130-150$ za to zaczęli sprzedawać swoje pompy za 60-80$ (znów najlepsza cena na rynku). I teraz nie wiem jaką w końcu pompę dodają do pakietu startowego czy tą lepszą do lotów czy jak wcześniej tą do prób naziemnych (na zdjęciach pozostała stara - ta do testów). Czyli 699$+360$+229$+60$=1348$ Ale widać że firma się rozwija... Ciekawe kiedy u nas pojawi się nowy dział.... Jety... :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 szczególnie ciekawią mnie osiągi z turbinką. Na tym silniku podobno ta turbinka ma ciąg w granicach 60N (6kg), czyli praktycznie jest to masa modelu. Co do serw to myślę nad HS 625MG lub HS 645 MG lub odpowiednikami, a zasilanie to co najwyżej podwójne z prostym menadżerem np taki http://www.nastik.pl/menadzer-zasilania-accusw2-p-1165.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Dziś nastąpiło odpalenie silniczka. Przygotowałem się, kupiłem imbusa do startera (coby odpalić z rozrusznika), bo takie wyprowadzenie ma nakrętka na osi silnika. Konieczne jest takie przy odpalaniu silnika zamontowanego w turbinie. Ale na początek myślę, odpalę z ręki. I banan na twarzy Silnik odpalił od pierwszego pchnięcia ręką. Silnik chodzi miodzio, pali z palca od razu, mam małe problemy jedynie z niezbyt płynnym przyśpieszaniem ale na razie nic nie regulowałem. Co ciekawe zauważyłem że bardzo często odpala w odwrotną strone (podobno te silnika tak mają) dlatego zaleca się odpalać z rozrusznika. W sobotę licze na dokładną regulację i ew. może pierwszy lot. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamRC Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Podobno można właśnie "specjalnie" odpalać takie niesforne silniki w drugą stronę, z takim tylko efektem, że odbije i zaskoczy bez problemu już we właściwą stronę Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Jutro oblot modelu, mam trochę stresa, to pierwszy tak ciężki model. Dziś robiłem instalację osprzętu, to tylko na kilka lotów. Kilka zdjęć modelu widok od dołu. Zdemontowane podwozie składane Przednie koło skrętne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Dziś z miękkimi nogami przystąpiłem do oblotu modelu. Wyjazd na lotnisko Gierałtowice, mam duże obawy ze startem z dość dużej trawy i nierównej murawy. Poprzedni właściciel zawszę startował z betonowego lotniska. Boje się czy uda mi się go odpowiednio rozpędzić, problemem jest też to że model ma blisko środek ciężkości od tylnych kół, co powoduję podskakiwanie przodu modelu na nierównościach ( a tego dużo na tym lotnisku) No ale trudno, raz się żyje. Silnik ustawiony i wyregulowany na tyle na ile potrafiłem, na ziemi chodzi dobrze, nie gaśnie, rozsądnie wychodzi na obroty. Czuć że ciąg ma bardzo duży. Wiatr dość silny,ale to szybki i duży model to nie ma obawy. Decyzja startujemy, trochę pokołowałem i start. I poniekąd miałem racje coś co mogło by się udać na betonie po 20m tutaj trwało prawie 100m model podskakiwał i brakowało mu prędkości, ale chyba te podskoki pomogły w nabraniu jej i na końcu pasa model poszedł do góry. Pierwszy nawrót i w górę, dla bezpieczeństwa i uspokojenie. Model lata rewelacyjnie, jak jakiś trenerek (tylko że szybko), prowadzi się jak po sznurku, brak tendencji do przepadania. Tylko że małe "ale", nie potrafię wylądować, silnik w locie wyraźnie nabrał większych obrotów, ja mu gaz na min a ten dalej nie myśli opadać, tak robię kilka podejść do lądowania i przelatuję całe lotnisko. W końcu decyduje się zgasić silnik przy podchodzeniu do lądowania a ten nie myśli zgasnąć i dalej kręci na min obrotach, ale to pozwala w końcu na bardzo ładne lądowanie. Podsumowując. -Model w powietrzu prezentuję się bardzo rasowo i ciekawie -Rewelacyjny do nauki latania Jetami -Silnik trzeba dokładnie ustawić. -Startować z twardego lotniska. -Podskoki przy starcie były bardzo niebezpieczne Filmu nie było czym zrobić – zostały tylko zdjęcia Wiecej zdjęć http://picasaweb.google.pl/MGurdek/KangarooGraupner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 a ma ten rasowy dźwięk dżeta? bardzo łądny modelik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 a ma ten rasowy dźwięk dżeta? No niestety nie jest to ten gwizd Jeta - nie ma turbinki :cry: Oglądając model po locie zauważyłem że przednia goleń jest wygięta, myślałem że to przy lądowaniu (choć było bardzo miękkie), Aż oglądam dziś zdjęcia i widzę że model miał tak już w locie. A to znaczy że musiałem ją wygiąć przy starcie. Prostowanie wcale nie takie proste, twardy ten drut jak ch.. Teraz na pewno nie będę startował z trawy, zostały mi tylko lotniska z betonką. Tutaj dowód - model po starcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Jak bedziecie betonowali bas w Gieraltowicach, to wpadne pomoc. Moj Sundowner wczoraj tez ledwo startowal z trawy Poza tym delty maja ten problem, ze nie masz strumienia zasmiglowego, ktoryby oplywal stery wiec i manewrowanie przy starcie utrudnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Nie tyle delty, co z napędem pchającym (a i to nie wszystkie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 No i zapadła decyzja Modelem w tym roku polatam w takim zestawieniu jak teraz, bez poprawek i zmian. A przez zimkę przeróbka modelu na napęd elektryczny z silnikiem pchającym, oraz remoncik modelu. Trzeba mu poprawić trochę wygląd. Myślę o zamontowaniu podobnej to tej wieżyczki Wyposażenie planowane to ten silnik C63-64-B, Kv: 250RPM/v http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5144 Voltage Range: 10-37v Thrust: 6,000 ~ 8,500g Weight: 485g Shaft: 10mm Power: 2400W ESC: 90A or larger Suggested Battery Config: 6~7 cell lipo. Equivalent: 1.20 glow engine Silniczek będzie miał nadmiar mocy, ale to nie przeszkadza. Regulator zapewne ten http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4691&Product_Name=TURNIGY_Sentilon100A_HV_5-12S_BESC_(Ver4) Cont Current: 100A Burst Current: 110A BEC Mode: N/A (no BEC) Lipo Cells: 5-12 NiMH : 15-36 Weight: 125g Natomiast pakiety posiadam 5S 4950mAh, będą pracowały szeregowo na 10S Opisany wcześniej silnik K&B z tego modelu i pokazana turbinka znajdzie miejsce w dużym modeliku, ale to będzie na osobny temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.