Jump to content

SILNIK MVVS GFS/R 6,5 ccm


MironRC

Recommended Posts

Kupiłem Mvvs 6,5ccm, poczytałem trochę i dowiedziałem sie że jeżeli chodzi o docieranie

 

należy to robić na śmigle 11x5 lub 11x6 (można też latać na nim) i paliwiena 5% nitro.

 

Chciałbym żeby koledzy, którzy mieli jakieś doświadczenia z tym silnikiem zweryfikowali te

 

wiadomości, poradzili:

 

1. na jakim śmigle powinienem latać (trener 2,5kg)?

 

2. jakie śmigło jest optymalne?

 

3. ile zbiorników należy wypalić aby był dotarty (250 ccm)?

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem pytanie "jak docierać" należy do żelaznych pytań typu troll niepewny.

 

W instrukcji co prawda wszystko napisali, ale na pewno internetowa społeczność wie lepiej. Instrukcje fabryczne w końcu piszą sabotażyści, którzy chcą przyspieszyć wymianę silników przez użytkowników.

 

A funkcji "szukaj" twardziele nie używają.

Nic dziwnego, że nikomu nie chce się na takie pytania odpowiadać. Mnie także.

 

BTW - technika docierania nie jest zależna od firmy produkującej silnik, tylko technologii wykonania pary cylinder/tuleja.

Link to comment
Share on other sites

MVVS'y docierasz na jak najbardziej przelanej mieszance. Odpalasz silnik. Wkręcasz go na max obroty i odkręcasz póki nie zgaśnie. Wypalasz tak min. 3 zbiorniki. Ale może być i więcej. To ty musisz wyczuc czy silnik pracuje stabilnie itd. MVVS'y są ciasno pasowane dlatego do nich sposób docierania jest bardzo podobny.

Moim zdaniem paliwo do docierania powinno być 80/20 ale ja tak tylko uważam.

 

Co do śmigła to wybierz jedno z polecanych przez producenta.

MVVS'y sie ciezko regulują (jak na mój gust).

To są moje 3 grosze w tej sprawie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz silnik MVVS żarowy należy przyjąć iż silniki żarowe zużywają przeciętnie 4-6ccm na minute na cmm pojemnosci silnika. To jedno. Docieranie - silnik powienien pracowac przy zmniejszonej predkosci obrotowej przy duzym smigle (tylko bez przesady) i na bogatej mieszance. Paliwo nie powinno zawierać dodatków nitrowych. MOżna natomiast zwiększyc zawartość oleju. Jeżeli instrukcja nie mowi inaczej, okresy pracy silnika nie powinny byc początkowo dłuższe niż 3-5 minut. Przed kazdym nastepnym rozruchem silnik musi byc ostudzony. Silniki o tłokach bez pierścieni żeliwnych wymagaja na ogół docierania ok. 1/2 do 1h. przeliczając to na ilość paliwa, o której wcześniej pisałem możesz łatwo obliczyć ile Ci go będzie trzeba. Natomiast jeżeli chodzi o silniki o tłokach żeliwnych docierają sie w nieco krótszym czasie. Instrukcje przewidują, że jest to ok. 20 min. na średnich obrotach. Co nie przeszkadza aby silnik popracował troszke dłużej wyjdzie mu to na dobre podczas dalszej eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.