Skocz do zawartości

Senior Telemaster 2,4m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po małych przygodach z moim pierwszym holownikiem postanowiłem kupić coś w wersji ARF, co nadawałoby się do holowania szybowców.

Wybór padł na Senior Telemaster

Model już jest. Teraz napęd. Pierwsza opcja to silnik benzynowy 26ccm. Ostateczne na ten moment zwyciężyła wersja elektryczna, jeśli się nie sprawdzi wrócę do benzyny.

Teraz myślę nad konfiguracją napędu i tu mam sporo dylematów. Liczę, że doświadczeni koledzy coś podpowiedzą.

Sam czysty model waży około 3200g - liczę, że do lotu zmieszczę się w zapowiadanych przez producenta 4800g.

 

Propozycje silników

 

Opcja 1

 

Opcja 2

 

No i teraz czy zastosować pakiet 6s czy 8s?

A może jakieś inne propozycje kombinacji silnik+pakiet?

 

Będę wdzięczny za każdą sensowną podpowiedź.

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ja bym poszedł w większy silnik, zawsze można zamontować mniejsze śmigło.

No i masz zapas mocy gdybyś chciał dać 6cel.

A co do pakietów to pytanie czy już masz jakieś czy wszystko kupowane pod model.

Jeżeli masz jakieś pakiety i możesz je połaczyć to się do tego dostosować.

Jeżeli nowe to ja bym montował po dwa pakiety 4S (od 3500 do 5000mAh) szeregowo.

Opublikowano

Pakiety kupuję pod model. Takich potężnych jeszcze nie stosowałem nigdy (wreszcie wykorzystam ładowarkę). Planowałem zrobić tak jak mówisz dwa pakiety w szereg, zawsze jak coś pójdzie nie tak łatwiej wymienić :)

Czyli jeśli chodzi o silnik to stawiasz Mirku na opcję 2?

Opublikowano

Czyli jeśli chodzi o silnik to stawiasz Mirku na opcję 2?

Raczej tak, to ma być wolny modelik a ten silniczek z większym smigłem nie będzie go zbyt rozpedzał (mniejsze Kv) a da duży ciąg.

 

A jak co to tutaj masz co proponują "amerykańcy" http://www.hobby-lobby.com/ready_built_senior_telemaster_red_white_airplane_2270_prd1.htm?pSearchQueryId=165676

 

Tylko to dla pakietu 5S

 

EDIT

A wieksza liczba cel to mniejszy prąd na przewodach i zawsze to mniej problemów (złącza, styki itp)

Jedynie co to trzeba szukać odpowiednich ESC na wysokie napiecia (są drogie)

 

A tak z innej beczki ten Telemaster do taki amerykański Wicherek :D

Opublikowano

... tak, tak to amerykański Wicherek a ja mam zamiar zatrudnić go do pracy :)

Co do propozycji silnika ze strony producenta to wydaje mi się nieco za słaba do wersji holownika.

Opublikowano

Do normalnego latania taki silnik spokojnie wystarcza. Z napędami, które rozważasz też nie będzie problemu - bo jak nie będziesz holował z wydajnością wyciągarki, to będziesz wisiał niczym wypaśne 3D ;-) .

Opublikowano

Co do propozycji silnika ze strony producenta to wydaje mi się nieco za słaba do wersji holownika

Bo to nie miał być holownik, a do zwykłego latania to mu wystarczy silnik i 800W, a i pewnie na mniejszym by poleciał.

 

A tak z innej beczki chętnie bym go zobaczył, tak że piszę się na jakieś wspólne latanie.

 

EDIT

Widzę że Paweł był szybszy

Opublikowano

Chodzi o to, że do tej pory holowałem kolegów modelami, które latają na silniku- ten ma latać na skrzydłach. Nadmiar mocy nie zaszkodzi a trudnych sytuacjach może pomóc. Jedynie mam wątpliwości co do ładownia takich pakietów na lotnisku - mogę po kilku nie odpalić auta.

 

Mirku model w przyszłym tygodniu będzie u mnie, teraz leży w sklepie. Myślę, że w połowie września może poleci :) Możemy się wtedy spotkać, albo ja podjadę w Twoje strony.

Myślę, że przerobię mocowanie skrzydeł z gum na śruby, widziałem, że koledzy za oceanem tak robią - np TU .

Opublikowano

Adam powiedz jakie te szybowce bedziesz wyciągać :?:

 

Myśle że z podanych opcji wybrałbym opcje 2 jednak nie wiem jakie te szybowce bedziesz wyciągać ...

 

Przejrzałem jeszcze raz silniki na HC i znalazłem jeszcze to

 

Opcja 3

 

Opcja 4

 

Opcja 5

 

Silniki jakie sprawdzałem to większe średnice rotora [ a więc i większe śmigła przy mniejszej ilości cell co daje tańsze pakiety] przy podobnej wadze

Opublikowano

Witam.

Ja również zdecydowałem się na zatrudnienie telemastera jako elektrycznej holówki. Ostateczna decyzja co do napędu elektrycznego zapadła po obejrzeniu holi elektro na pikniku w Kraśniku.

Model będę miał w przyszłym tygodniu, a co do wyposażenia zdecydowaliśmy z Pawłem że będzie to :

silnik turnigi C6354A 230 obr/V

regulator turnigi sentilon 100A HV

zasilanie 8S 20C 5000

śmigła spróbujemy 18 calowe na początek.

Adam, jak duże śmigło da się zastosować bez przerabiania podwozia ?

Jak oceniasz wykonanie modelu ?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Tomku! Nie potrafię Ci powiedzieć jakie śmigło maksymalnie się zmieści. Model jeszcze leży w sklepie chociaż go oglądałem dosyć szczegółowo to nie sprawdziłem tego parametru. Wykonanie jest niezłe, trzeba może w niektórych miejscach przyprasować folię i jak dla mnie muszę zmienić to mocowanie skrzydła z gum na śruby.

Generalnie model prezentuje się nieźle - mój będzie w kolorystyce czerwono-białej. Pomimo swojej rozpiętości nie mam wrażenia, że jest olbrzymem. Mam model własnej konstrukcji (coś w stylu Sticka) pod silnik benzynowy 50ccm i o rozpiętości 2,2m a zdecydowanie wygląda na olbrzyma mimo, że jest mniejszy od ST.

Opublikowano

Witam.

Adam, jak duże śmigło da się zastosować bez przerabiania podwozia ?

Jak oceniasz wykonanie modelu ?

 

Dziś zmierzyłem prześwit i wydaje mi się, że 20calowe śmigło jeszcze można założyć. Do osi silnika będzie jakieś 30cm.

Co do wykonania modelu to dziś na spokojnie już w domu to oglądam i według mnie jest na 4-5 (w skali 6-cio stopniowej) :)

Jak szacujesz Tomku czas lotu na Twojej konfiguracji napędu?

Opublikowano

Odpowiem ja, jako człowiek który dużo mieszał w napędzie i jego parametrach.

 

Myślę, że czas lotu będzie w granicach... a któż to wie? :) Wszystko to kwestia doboru smigła. Tymczasowo będziemy testować 18x8 i 18x10, a docelowo (o ile da radę) chcielibyśmy coś w okolicy 20x8 żeby uzyskać maksymalnie duży ciąg statyczny. Model zamówiony, paczka z Chin tez już pędzi, jak tylko całość dotrze przepuszczę cały zestaw przez komplecik EagleTree + waga i zobaczymy jakie będą efekty. Nie chcę tu strzelać, ale liczyliśmy na mozliwość wykonania 2-3 holi po kilka minut. Ten silnik bierze ok. 50A na śmigle 20", więc siłą rzeczy i w BARDZO mocnym zaokrągleniu powinien na full gazie popracować 6 minut, tylko że gaz potrzebny do wznoszenia zespołu bedzie sporo mniejszy niż full.

Opublikowano

Dodam kilka zdjęć:

Rzut oka na całość

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Trochę niedoróbek

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Niedokładność na połączeniu skrzydeł - profile połówek skrzydła na środku się różnią :)

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś dotarł nasz, leży u Grześka w majsterklepce, wczoraj przyszedł napęd - potęga w porównaniuz tym co miałem do tej pory :D

 

No to któregoś dnia testy ruszają... ;)

Opublikowano

Napęd jest już u mnie. Trochę pomogły porady i propozycje kolegów

 

Dołączona grafika

 

Do tego na początek śmigło 18x8 - zobaczymy co będzie się działo... Dziś może silnik osiądzie na swoim miejscu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.