Adam B. Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Po małych przygodach z moim pierwszym holownikiem postanowiłem kupić coś w wersji ARF, co nadawałoby się do holowania szybowców. Wybór padł na Senior Telemaster Model już jest. Teraz napęd. Pierwsza opcja to silnik benzynowy 26ccm. Ostateczne na ten moment zwyciężyła wersja elektryczna, jeśli się nie sprawdzi wrócę do benzyny. Teraz myślę nad konfiguracją napędu i tu mam sporo dylematów. Liczę, że doświadczeni koledzy coś podpowiedzą. Sam czysty model waży około 3200g - liczę, że do lotu zmieszczę się w zapowiadanych przez producenta 4800g. Propozycje silników Opcja 1 Opcja 2 No i teraz czy zastosować pakiet 6s czy 8s? A może jakieś inne propozycje kombinacji silnik+pakiet? Będę wdzięczny za każdą sensowną podpowiedź.
Leda_g Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Ja bym poszedł w większy silnik, zawsze można zamontować mniejsze śmigło. No i masz zapas mocy gdybyś chciał dać 6cel. A co do pakietów to pytanie czy już masz jakieś czy wszystko kupowane pod model. Jeżeli masz jakieś pakiety i możesz je połaczyć to się do tego dostosować. Jeżeli nowe to ja bym montował po dwa pakiety 4S (od 3500 do 5000mAh) szeregowo.
Adam B. Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Pakiety kupuję pod model. Takich potężnych jeszcze nie stosowałem nigdy (wreszcie wykorzystam ładowarkę). Planowałem zrobić tak jak mówisz dwa pakiety w szereg, zawsze jak coś pójdzie nie tak łatwiej wymienić Czyli jeśli chodzi o silnik to stawiasz Mirku na opcję 2?
Leda_g Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Czyli jeśli chodzi o silnik to stawiasz Mirku na opcję 2? Raczej tak, to ma być wolny modelik a ten silniczek z większym smigłem nie będzie go zbyt rozpedzał (mniejsze Kv) a da duży ciąg. A jak co to tutaj masz co proponują "amerykańcy" http://www.hobby-lobby.com/ready_built_senior_telemaster_red_white_airplane_2270_prd1.htm?pSearchQueryId=165676 Tylko to dla pakietu 5S EDIT A wieksza liczba cel to mniejszy prąd na przewodach i zawsze to mniej problemów (złącza, styki itp) Jedynie co to trzeba szukać odpowiednich ESC na wysokie napiecia (są drogie) A tak z innej beczki ten Telemaster do taki amerykański Wicherek
Adam B. Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 ... tak, tak to amerykański Wicherek a ja mam zamiar zatrudnić go do pracy Co do propozycji silnika ze strony producenta to wydaje mi się nieco za słaba do wersji holownika.
Ładziak Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Do normalnego latania taki silnik spokojnie wystarcza. Z napędami, które rozważasz też nie będzie problemu - bo jak nie będziesz holował z wydajnością wyciągarki, to będziesz wisiał niczym wypaśne 3D ;-) .
Leda_g Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Co do propozycji silnika ze strony producenta to wydaje mi się nieco za słaba do wersji holownika Bo to nie miał być holownik, a do zwykłego latania to mu wystarczy silnik i 800W, a i pewnie na mniejszym by poleciał. A tak z innej beczki chętnie bym go zobaczył, tak że piszę się na jakieś wspólne latanie. EDIT Widzę że Paweł był szybszy
Adam B. Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Chodzi o to, że do tej pory holowałem kolegów modelami, które latają na silniku- ten ma latać na skrzydłach. Nadmiar mocy nie zaszkodzi a trudnych sytuacjach może pomóc. Jedynie mam wątpliwości co do ładownia takich pakietów na lotnisku - mogę po kilku nie odpalić auta. Mirku model w przyszłym tygodniu będzie u mnie, teraz leży w sklepie. Myślę, że w połowie września może poleci Możemy się wtedy spotkać, albo ja podjadę w Twoje strony. Myślę, że przerobię mocowanie skrzydeł z gum na śruby, widziałem, że koledzy za oceanem tak robią - np TU .
Leda_g Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Jak najbardziej, zapraszam do siebie, tzn. na lotnisko Gierałtowice. Moje lotnisko koło domu jeszcze nie gotowe (ale może). Jakby co to mam pakiety 5S 5000mAh (na oblot by mogły być), mogę pożyczyć Tylko tak teraz myślę że jak nie masz jeszcze modelu, to idź na całość i takiego Telemastera (3,6m) http://www.hobby-lobby.com/telemaster12_3886_prd1.htm sobie spraw. :shock:
Adam B. Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Tylko tak teraz myślę że jak nie masz jeszcze modelu, to idź na całość i takiego Telemastera (3,6m) http://www.hobby-lobby.com/telemaster12_3886_prd1.htm sobie spraw. :shock: Telemaster już czeka w sklepie a jeśli chodiz o takie "wielkoludy" to pracuję w nielicznych wolnych chwilach nad czymś nieco mniejszym ale już rozmiarze 3m
ertman_176 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Adam powiedz jakie te szybowce bedziesz wyciągać :?: Myśle że z podanych opcji wybrałbym opcje 2 jednak nie wiem jakie te szybowce bedziesz wyciągać ... Przejrzałem jeszcze raz silniki na HC i znalazłem jeszcze to Opcja 3 Opcja 4 Opcja 5 Silniki jakie sprawdzałem to większe średnice rotora [ a więc i większe śmigła przy mniejszej ilości cell co daje tańsze pakiety] przy podobnej wadze
Tomek_W Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Witam. Ja również zdecydowałem się na zatrudnienie telemastera jako elektrycznej holówki. Ostateczna decyzja co do napędu elektrycznego zapadła po obejrzeniu holi elektro na pikniku w Kraśniku. Model będę miał w przyszłym tygodniu, a co do wyposażenia zdecydowaliśmy z Pawłem że będzie to : silnik turnigi C6354A 230 obr/V regulator turnigi sentilon 100A HV zasilanie 8S 20C 5000 śmigła spróbujemy 18 calowe na początek. Adam, jak duże śmigło da się zastosować bez przerabiania podwozia ? Jak oceniasz wykonanie modelu ? Pozdrawiam.
Adam B. Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Tomku! Nie potrafię Ci powiedzieć jakie śmigło maksymalnie się zmieści. Model jeszcze leży w sklepie chociaż go oglądałem dosyć szczegółowo to nie sprawdziłem tego parametru. Wykonanie jest niezłe, trzeba może w niektórych miejscach przyprasować folię i jak dla mnie muszę zmienić to mocowanie skrzydła z gum na śruby. Generalnie model prezentuje się nieźle - mój będzie w kolorystyce czerwono-białej. Pomimo swojej rozpiętości nie mam wrażenia, że jest olbrzymem. Mam model własnej konstrukcji (coś w stylu Sticka) pod silnik benzynowy 50ccm i o rozpiętości 2,2m a zdecydowanie wygląda na olbrzyma mimo, że jest mniejszy od ST.
Marcin Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Wygląda na olbrzyma, bo masz duzo większe powierzchniowo skrzydła P.S. Kot jeszcze się mieści?
Adam B. Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jasne wiem - to skrzydła robią takie wrażenie, kot niestety już nie żyje... ale zginął pod kołami samochodu.
Adam B. Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam. Adam, jak duże śmigło da się zastosować bez przerabiania podwozia ? Jak oceniasz wykonanie modelu ? Dziś zmierzyłem prześwit i wydaje mi się, że 20calowe śmigło jeszcze można założyć. Do osi silnika będzie jakieś 30cm.Co do wykonania modelu to dziś na spokojnie już w domu to oglądam i według mnie jest na 4-5 (w skali 6-cio stopniowej) Jak szacujesz Tomku czas lotu na Twojej konfiguracji napędu?
Pawel_W Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Odpowiem ja, jako człowiek który dużo mieszał w napędzie i jego parametrach. Myślę, że czas lotu będzie w granicach... a któż to wie? Wszystko to kwestia doboru smigła. Tymczasowo będziemy testować 18x8 i 18x10, a docelowo (o ile da radę) chcielibyśmy coś w okolicy 20x8 żeby uzyskać maksymalnie duży ciąg statyczny. Model zamówiony, paczka z Chin tez już pędzi, jak tylko całość dotrze przepuszczę cały zestaw przez komplecik EagleTree + waga i zobaczymy jakie będą efekty. Nie chcę tu strzelać, ale liczyliśmy na mozliwość wykonania 2-3 holi po kilka minut. Ten silnik bierze ok. 50A na śmigle 20", więc siłą rzeczy i w BARDZO mocnym zaokrągleniu powinien na full gazie popracować 6 minut, tylko że gaz potrzebny do wznoszenia zespołu bedzie sporo mniejszy niż full.
Adam B. Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Dodam kilka zdjęć: Rzut oka na całość Trochę niedoróbek Niedokładność na połączeniu skrzydeł - profile połówek skrzydła na środku się różnią
Pawel_W Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 Dziś dotarł nasz, leży u Grześka w majsterklepce, wczoraj przyszedł napęd - potęga w porównaniuz tym co miałem do tej pory No to któregoś dnia testy ruszają...
Adam B. Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Napęd jest już u mnie. Trochę pomogły porady i propozycje kolegów Do tego na początek śmigło 18x8 - zobaczymy co będzie się działo... Dziś może silnik osiądzie na swoim miejscu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.