Skocz do zawartości

tp 2406-21 zacina się


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

 

wczoraj zauważyłem kręcąć śmigłem, że po kilku obrotach np. w lewo gdy chcę obrócić silnik w drugą stronę (w prawo) silnik zacina się. kręcąc go "na siłe" czuć, że coś trzyma ale po chwili puszcza.

 

rozebrałem go, ale żadnych paprochów w środku nie było, nic też nie ociera. "na prądzie" kręci normalnie.

 

:?: :?: :?:

Opublikowano

Podobna sytuacja była w moim silniku, pomiędzy magnesami znajduje się ziarenka piasku lub kawałek drobnego metalu, dlatego czuć lekką blokadę podczas obracania.Przyjrzyj się dokładnie, nawet przez lupkę :D .

Opublikowano

magnesy siedzą sztywno w obudowie. spróbuję go przedmuchać. a może to być wina łożysk (jeśli ten silnik je posiada)? zaznaczę, że zauważyłem to po ostatnim kreciku - oberwało śmigło na prop-saverze. oś jest prosta, ale wkładając ją od drugiej strony czuć maleńki luz na łożyskach.

Opublikowano

Łożyska posiada. Może to być ich wina.

 

Przedmuchanie może niewiele dać, bo np. u mnie było w środku coś na zasadzie opiłków metalu, które nie dawały sie usunąć inaczej jak poprostu przez wytarcie czymś.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam.

 

problem inne go tupu z tym silnikiem:

wczoraj przy -7 stopni latałem, ale przy gazie większym niż 50% regler odcinał silnik. model 2 dni wcześniej zaliczył kreta w śniegu, ale wszystko zostało dobrze wysuszone. czy problemem może być za duże śmigło? wcześniej używałem gws 7x3,5 i 6x5. a teraz gws 7x6. gdy zdjąłem śmigło to silnik kręcił normalnie na 100% po 15 minutach lotu na 50% pakiet i regler bardzo lekko ciepłe. dodatkowo silnik czasem nie mógł zakręcić - widać było szarpanie.

Opublikowano

wczoraj przy -7 stopni latałem, ale przy gazie większym niż 50% regler odcinał silnik. model 2 dni wcześniej zaliczył kreta w śniegu, ale wszystko zostało dobrze wysuszone. czy problemem może być za duże śmigło? wcześniej używałem gws 7x3,5 i 6x5. a teraz gws 7x6.

Odcinał ponieważ pakiet nie wyrabiał. Silnik miał zbyt duże obciążenie.

gdy zdjąłem śmigło to silnik kręcił normalnie na 100% po 15 minutach lotu na 50% pakiet i regler bardzo lekko ciepłe.

I tak powinno być :) Śmigło masz o zbyt dużym skoku.

dodatkowo silnik czasem nie mógł zakręcić - widać było szarpanie.

Ja tak miałem w Emax cf 2822. Rozebrałem silnik i drucik przy uzwojeniu był zerwany. Czasem działało czasem nie, widocznie drucik już się urywał i jeszcze dotykał reszty uzwojenia.
Opublikowano

jeszcze wracam do tematu.

 

Odcinał ponieważ pakiet nie wyrabiał. Silnik miał zbyt duże obciążenie.

doczytałem przed chwilą w opisie, że niby do tego silnika zalecają śmigło 7x6 apc...

 

aktualnie nie posiadam innego jak gws 7x6 więc nie mam nawet jak sprawdzić czy zmiana śmigła na mniejsze coś zmieni.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.