ali1983 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 witam. wczoraj zauważyłem kręcąć śmigłem, że po kilku obrotach np. w lewo gdy chcę obrócić silnik w drugą stronę (w prawo) silnik zacina się. kręcąc go "na siłe" czuć, że coś trzyma ale po chwili puszcza. rozebrałem go, ale żadnych paprochów w środku nie było, nic też nie ociera. "na prądzie" kręci normalnie. :?: :?: :?:
wojcio69 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Witam Jak silnik był podłączony do zasilania przez regulator to normalne. Masz w regulatorze ustawiony hamulec.
ali1983 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 był podłączony do reglera ale bez zasilania.
wojcio69 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Witam Problem jest po stronie mechanicznej.
pawel4090 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Podobna sytuacja była w moim silniku, pomiędzy magnesami znajduje się ziarenka piasku lub kawałek drobnego metalu, dlatego czuć lekką blokadę podczas obracania.Przyjrzyj się dokładnie, nawet przez lupkę .
Pawel_W Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Zgadzam sie z przedmówcą. Dodatkowo - sprawdź czy nie masz luźnych magnesów. Ja tak miałem, tzn. luźne magnesy i paprochy między nimi.
ali1983 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 magnesy siedzą sztywno w obudowie. spróbuję go przedmuchać. a może to być wina łożysk (jeśli ten silnik je posiada)? zaznaczę, że zauważyłem to po ostatnim kreciku - oberwało śmigło na prop-saverze. oś jest prosta, ale wkładając ją od drugiej strony czuć maleńki luz na łożyskach.
Pawel_W Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 Łożyska posiada. Może to być ich wina. Przedmuchanie może niewiele dać, bo np. u mnie było w środku coś na zasadzie opiłków metalu, które nie dawały sie usunąć inaczej jak poprostu przez wytarcie czymś.
Marek_Spy Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 łożyska na 99% po krecie jest ślad na bieżni albo rozsypany koszyk
ali1983 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2010 witam. problem inne go tupu z tym silnikiem: wczoraj przy -7 stopni latałem, ale przy gazie większym niż 50% regler odcinał silnik. model 2 dni wcześniej zaliczył kreta w śniegu, ale wszystko zostało dobrze wysuszone. czy problemem może być za duże śmigło? wcześniej używałem gws 7x3,5 i 6x5. a teraz gws 7x6. gdy zdjąłem śmigło to silnik kręcił normalnie na 100% po 15 minutach lotu na 50% pakiet i regler bardzo lekko ciepłe. dodatkowo silnik czasem nie mógł zakręcić - widać było szarpanie.
Malker Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 wczoraj przy -7 stopni latałem, ale przy gazie większym niż 50% regler odcinał silnik. model 2 dni wcześniej zaliczył kreta w śniegu, ale wszystko zostało dobrze wysuszone. czy problemem może być za duże śmigło? wcześniej używałem gws 7x3,5 i 6x5. a teraz gws 7x6.Odcinał ponieważ pakiet nie wyrabiał. Silnik miał zbyt duże obciążenie.gdy zdjąłem śmigło to silnik kręcił normalnie na 100% po 15 minutach lotu na 50% pakiet i regler bardzo lekko ciepłe.I tak powinno być Śmigło masz o zbyt dużym skoku.dodatkowo silnik czasem nie mógł zakręcić - widać było szarpanie.Ja tak miałem w Emax cf 2822. Rozebrałem silnik i drucik przy uzwojeniu był zerwany. Czasem działało czasem nie, widocznie drucik już się urywał i jeszcze dotykał reszty uzwojenia.
ali1983 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 jeszcze wracam do tematu. Odcinał ponieważ pakiet nie wyrabiał. Silnik miał zbyt duże obciążenie. doczytałem przed chwilą w opisie, że niby do tego silnika zalecają śmigło 7x6 apc... aktualnie nie posiadam innego jak gws 7x6 więc nie mam nawet jak sprawdzić czy zmiana śmigła na mniejsze coś zmieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.