BART Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Czy ktoś ma instrukcję w języku polskim do tego silnika lub mógłby poinstruować mnie jak wyregulowac zawory,kiedy to robić , jak często. Moze pytania są banalne ,ale po raz pierwszy będę uruchamiał silnik 4 takt(juz dotarty) Diękuję za pomoc Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemko Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 tu: http://saito-engines.info/ na tej stronie jest sporo informacji jak i co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Tak,ale szukam polskiej wersji lub podpowiedzi od uzytkowników,praktyczne porady itp Jak ustawić zawory,kiedy jest taka potrzeba? Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Po prostu sprawdzaj je co kilka godzin. Sprawdzenie zajmuje tylko kilka minut . Na poczatku bedzie potrzebna regulacja co kilka godzin, później coraz rzadziej. Ja je reguluję wtedy, kiedy luzy przekraczają zalecane przez producenta , nie czekając na spadek mocy silnika. O zaworach było już sporo na tym forum, poszukaj. Mam 2 szt FA-91, to prawdziwe konie pociągowe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Po prostu sprawdzaj je co kilka godzin. Sprawdzenie zajmuje tylko kilka minut . Na poczatku bedzie potrzebna regulacja co kilka godzin, później coraz rzadziej. Ja je reguluję wtedy, kiedy luzy przekraczają zalecane przez producenta , nie czekając na spadek mocy silnika. O zaworach było już sporo na tym forum, poszukaj. Mam 2 szt FA-91, to prawdziwe konie pociągowe! Modelarze , którzy uzywają 4 takty , których znam mówią , że Saito wymagają regulacji okresowej a Os Max nalogiczne praktycznie żadnej. Co to za przyjeność ,kiedy trzeba regulować silnik kilka razy dziennie? Mozesz napiać dokładniej jak sprawdzać zawory. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 ...Panie, Ty to widzisz i nie grzmisz :shock: regulować silnik kilka razy dziennie Kilka godzin PRACY :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Modelarze , którzy uzywają 4 takty , których znam mówią , że Saito wymagają regulacji okresowej a Os Max nalogiczne praktycznie żadnej. Co to za przyjeność ,kiedy trzeba regulować silnik kilka razy dziennie? Wszystkie, bez względu na markę, 4t wymagają okresowej regulacji zaworów. Inna sprawa, że niektórzy po prostu tego nie robią, co nie znaczy, że luzy są ok. Dopóki silnik się dociera wymaga większej uwagi i częstszych kontroli szczeliny, co nie znaczy, że wymaga regulacji. Po dotarciu silnika wystarczy sprawdzić szczelinę co kilkadziesiąt lotów, i w razie potrzeby przeprowadzić regulację. Tyle. Czy to przyjemność czy nie - kwestia gustu. Ale jesli chcesz utrzymać silnik w dobrej kondycji, to powinieneś o tym pamiętać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 22 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Dziękuję za pomocne rady,mam nadzieję,że dołącze do grona zadowolonych Saiciarzy :-) Ale wracam do pytania ,jak jej regulować.Mam jeden szczelinomierz, jak i kiedy go uzywać.Silnik jest zywany więc nie jestm pewny czy mam cały osprzęt do niego, stad moze trywlne dla niektórych pytania. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Powinieneś mieć szczelinomierz 0,1 mm, kluczyk do kontry, i mały imbus do śrubki regulacyjnej. Jeśli szczelinomierz wchodzi do szczeliny z lekkim oporem, to znaczy że szczelina mieści się w normie. Jeśli wpada luźno, to trzeba regulować: - ustawiasz tłok w górnym położeniu - "na kompresji" - wkładasz szczelinomierz w szczelinę, - luzujesz kontrę, - dokręcasz śrubkę do momentu kiedy poczujesz lekki opór - to jest punkt, gdzie kasujesz luz do zera z obecnością szczelinomierza (jeśli wyjąłbyś go teraz, to miałbyś luz równy 0,1mm, jeśli wkręcałbyś dalej, to spowodowałbyś ugięcie sprężyny zaworowej i otwarcie zaworu), - kontrujesz i wyjmujesz szczelinomierz, - sprawdzasz co z tego wynikło - Twój maleńki szczelinomierzyk :mrgreen: powinien wchodzić do szczeliny bez luzu, a po jego wyjęciu powinien być wyczuwalny i widoczny lekki luz (bardzo ważne). Najlepiej mieć dwa szczelinomierze odpowiadające skrajnym wartościom tolerancji szczeliny, czyli 0,04 i 0,1 mm. Cieńszy powinien wchodzić luźno, a grubszy ciasno, czyli luz zawierałby się w przedziale: 0,04 Na fotce jest FA-45, u Ciebie zamiast wkrętaka będzie imbus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 23 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Powinieneś mieć szczelinomierz 0,1 mm, kluczyk do kontry, i mały imbus do śrubki regulacyjnej. Jeśli szczelinomierz wchodzi do szczeliny z lekkim oporem, to znaczy że szczelina mieści się w normie. Jeśli wpada luźno, to trzeba regulować: - ustawiasz tłok w górnym położeniu - "na kompresji" - wkładasz szczelinomierz w szczelinę, - luzujesz kontrę, - dokręcasz śrubkę do momentu kiedy poczujesz lekki opór - to jest punkt, gdzie kasujesz luz do zera z obecnością szczelinomierza (jeśli wyjąłbyś go teraz, to miałbyś luz równy 0,1mm, jeśli wkręcałbyś dalej, to spowodowałbyś ugięcie sprężyny zaworowej i otwarcie zaworu), - kontrujesz i wyjmujesz szczelinomierz, - sprawdzasz co z tego wynikło - Twój maleńki szczelinomierzyk :mrgreen: powinien wchodzić do szczeliny bez luzu, a po jego wyjęciu powinien być wyczuwalny i widoczny lekki luz (bardzo ważne). Najlepiej mieć dwa szczelinomierze odpowiadające skrajnym wartościom tolerancji szczeliny, czyli 0,04 i 0,1 mm. Cieńszy powinien wchodzić luźno, a grubszy ciasno, czyli luz zawierałby się w przedziale: 0,04 Na fotce jest FA-45, u Ciebie zamiast wkrętaka będzie imbus. Obrazek dziekuje,wlasnie o to mi chodzilo.Klikam"pomogl" Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.