karolsefory Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Mam pytanie czy da się coś zrobić oprócz kupienia gotowego układu zapłonowego do benzyniaków aby dokonać przeróbki zapłonu z żarowego na iskrowy. Np czy da się samemu nawinąć cewkę odpowiednio aby pasowałą do silnika 8 ccm.Tak po prostu pytam bo wkurzył mnie zapłon żarowy. Trzeba zmieniać świece zaleznie od pogody itp. A więc proszę o rozsądne odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=9506 Tu coś masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Rozsądne odpowiedzi bedą, gdy prawidłowo zadasz pytanie, czy też przedstawisz problem. Ja zrozumiałem, że problemem jest spalona świeca żarowa i chcesz przerobić silnik ST51 na zasilanie benzyną i dorobić zapłon 8) A merytorycznie niech się ktoś mądrzejszy wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Jeśli chodzi o stopień skomplikowania układu żarowego w porównaniu do iskrowego to sam widzisz, że ten drugi ma więcej elementów....a co za tym idzie trzeba więcej wiedzy i doświadczenia włożyć aby wszystko zagrało.... Tobie sprawia trudność prosta żarówka....resztę sam sobie dopowiedz. Oczywiście, że można tego dokonać, z tym że układ iskrowy swoje waży (cewka, przerywacz, aku, przewody), a benzyniak jest przy okazji słabszy od metanolowca....Poza tym 8,5 ccm to raczej mało jak na benzynę...... Jeśli chcesz to zrobić dla picu to rób. Jesteś młodym człowiekiem i nie możesz tak szybko się zniechęcać, więcej cierpliwości, a do wszystkiego sam dojdziesz!!! Ten post to akt desperacji, który Ci w niczym nie pomoże, a wręcz przeciwnie może Cię tylko zniechęcić....Poproś kogoś doświadczonego o pomoc popatrz, posłuchaj... Wnioski sam sobie wyciągnij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Paweł Praus, respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Tak oczywiście jest bardziej skomplikowany układ iskrowy. Ale do świecy żarowej zniechęciłem się dlatego że latem odpalałem silnik kiedy chciałem a kiedy zrobiło się zimniej stoje i stoje i stoje i odpalić nie dam rady. A więc dlatego taki pomysł mi przyszedł do głowy. No a więc jeśli da się to fajnie. Układ iskrowy owszem trochę waży. Ale czy żarowy jest łatwiejszy do odpalania czy raczej benzyniaka łatwiej odpalić. Problemem jest to że świeca jest spalona. A więc czy łatwo będzie nawinąć taką mikro cewkę. Widziałem przeróbkę silnika z kosy spalinowej na silnik modelarski. A więc wszystko wydało mi się proste. Mój silnik to istny szatan w regulacji. Problemem z odpalaniem silnika na świecy żarowej w moim wypadku może być za mała wydajność źródłą zasilania świecy. Napięcie podczas żarzenia spada do 0,84v a więc chyba za mało przy czym kiedy jest odłaczone żarzenie to napięcie wynosi 1,35v. Ale tu odbiegamy od tematu. Więc proszę o wyjąsnienia co dało by się zrobić aby przerobić ten silnik. Bo być może skończy na allegro wraz z modelem jakiś doświadczony modelarz sobie się nacieszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz1 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Kombinujesz jak koń pod górę. Przy twoim braku cierpliwości i robieniu po lebkacz daj sobie spokój z jakąkolwiek przeróbką. tu trzeba mieć chociaż elementarną wiedzę. Mówiłem ci na PW że masz za małą wydajność prądową zasilacza świecy i dla tego masz problemy z odpalaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Moim zdaniem jeżeli masz aż takie problemy to tańszym i sprawdzonym rozwiązaniem będzie kupno układu podtrzymującego żażenie świecy na niskich obrotach i inwestycja w dobrą świecę, poeksperymentowanie z rodzajami paliwa. To powinno rozwiązać wszelkie problemy. A co do szatana w regulacji... Jakiej firmy masz silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsefory Opublikowano 2 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Może i to będzie tańsze i prostsze rozwiązanie. Kupie dobrą świecę i jakieś lepsze źródło zasilania żarzenia niż ogniwo 1,3 v znajdę sobie. A co do silnika to silnik jest to Supertigre G51. Fajna maszyna do puki łatwo było go odpalić.A co do za małej wydajności prądowej to jakie źródło zasilania świecy wybrać jeżeli ogniwo nie daje rady. Ten temat to trochę zboczył z kursu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Układ podgrzewania świecy działa w zasadzie na wolnych obrotach tylko, wiec moze wyjasnij jak Ci sie ten silnik zachowuje ze chcesz to przerabiac. Ja taki układ stosuje w 4T 20ccm. Cała reszta 2T ponizej 10ccm to chodzi normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marczello Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 A czym sie kierujesz stosując ten układ akurat w 20 4t? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radga Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Witam Ja tam nie bardzo widzę nawet teoretyczną możliwość takiej przeróbki. Silnik benzynowy z zapłonem iskrowym, a żarowy to zupełnie inne konstrukcje, najważniejsze to np. stopień sprężania (żarówka to silnik wysokoprężny) dalej zupełnie inny gaźnik sam układ zapłonowy to "mały pikuś" da się zrobić ale jak wkręcić świecę zapłonową do tak małej głowicy? Najmniejsze silniki benzynowe to chyba jednostki o pojemności 15-17 ccm. Pozdrawiam Radek Ps. Nigdy nie miałem problemów z uruchamianiem żarówek nawet w temp. ujemnych i to za pomocą najzwyklejszej grzałki 1,2V czy to Os'a czy asp uruchamiał się bez problemów (rozrusznikiem bo z palca rzeczywiście na zimnym silniku był problem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Nie wiem jak tam z żywotnością takiego silnika, ale zasilanie silnika żarowego jest możliwe - bynajmniej nie przy zapłonie iskrowym, lecz żarowym. Świeca żarzy się cały czas, a w zbiorniku zamiast metanolu jest bezołowiowa - oczywiście w postaci odpowiedniej mieszanki z olejem do dwusuwów. Tutaj jest relacja z takiej modyfikacji. http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=9506 Nie wiem jednak jak to jest z odpalaniem silnika na takim paliwie - znaczy się czy problemy które wymienił karolsefory występują czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Niemożliwe stało się możliwe Pokazane są przeróbki silników od 6,5 do 26cm. http://www.modelmotor.pl/rcexel-zaplon-cdi-swieca-ngk-me-8-1-4-32-komplet.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 ...rybak, daj porządny link, plizzzzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 http://www.modelmotor.pl/rcexel-zaplon-cdi-swieca-ngk-me-8-1-4-32-komplet.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Próbował ktoś tej przeróbki na podstawie tego zestawu? http://www.modelmotor.pl/rcexel-cdi-120degree-swieca-typu-ngk-me-8-komplet.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper20 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Widziałem przerobiony silnik MVVS 15ccm na tym zestawie i całkiem fajnie to chodzi. Nie ma wielkich przeróbek nawet gaźnik może być standardowy,choć lepszy jakiś od benzyny 15ccm z dorobionym wlotem pod silnik. Trzeba troszkę odpręży silnik bo żarówka jak wiadomo jest wysoko prężna . Moc niestety troszkę spada w porównaniu do metanolu i obroty też bo kreują się w granicach 8000rpm. Opcja bardzo ciekawa jeśli ktoś chce trochę zaoszczędzić na paliwie!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Witam kolegów. Ja również myślę o przerobieniu Osmaxa FS91 na benzynkę ,podobno chodzą rewelacyjnie. Kolega zakupił zestawik i założył do SuperTigre 15 cm i jutro testy w powietrzu, na ziemi chodzi ładnie ale regulacje trzeba opanować - troszkę więcej trzeba się przyłożyć niż na metanolu. A co powiecie o tym silniku, sprzedawca w trakcie rozmowy bardzo polecał ten silnik zamiast przeróbek: http://www.modelmotor.pl/rcgf-15.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Propozycja fajna jeśli miałbym kupić nowy silnik, to tak (ma gaźnik Walbro) Czekamy Faciu na recenzje z testów (a pogoda dzisiaj widać sprzyja) Mam Saito 180 i planuje przeróbke na benzynke (mniejsze zużycie paliwka i tańszego :rotfl: ) Wszelkie opinie na temat przeróbek mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.