faciu Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Udała się pogoda więc spróbowaliśmy polatać z przerobionym silnikiem. SuperTigre jak wszyscy twierdzą ma kłopoty z regulacją. Jednak na metanolu regulacja nie sprawiała problemów a na benzynce trochę trzeba poświęcić czasu zanim wyruszy się w przestworza. Wstępnie kolega wyregulował w domu silnik jednak na lotnisku okazało się ,że potrzeba doregulować. Godzinkę przemęczyliśmy i chodził ładnie, na obroty wskakuje bez problemów , mam też wrażenie ,iż dużo ciszej niż żarówa. No to w górę. Dwa koła nad lotniskiem i silnik zaczyna dławić i w końcu zgasł. Awaryjne lądowanie. Sprawdzaliśmy ustawienia, niby normalnie wszystko działa. Przestawiliśmy zapłon, znowu regulacja. Lata troszkę lepiej. Obroty ma dużo niższe jak na metanolu, śmigiełko APC 13x8 i jak na metanolu rwał skrzydła i wyrywał trawę tak na benzynie ledwo trzyma się w pionie. Trzeba zaznaczyć iż przezornie kolega dowalił 1:50 mieszankę i może kłopoty z regulacją tu mają przyczynę. Ogólnie silnik chodzi bardzo ładnie, i pali znaaaaacznie mniej niż metanolu. Z obserwacji po regulacjach stwierdzam, że ok dwa razy mniej ubywa benzyny. Na dzisiaj tyle po za późno wybraliśmy się na lotnisko i zmrok nas zastał. Postaram się w sobotę po lotach coś napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Jak wygląda łożyskowanie korbowodu z obu stron w normalnym modelarskim silniku benzynowym? Wymyślili już jakiś "ciekawy" materiał czy nadal stosują łożyskowanie igiełkowe? W silniku żarowym łożyskowanie jest panewkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Najzwyklejsze łożyska igiełkowe-jak w motocyklu,pile,podkaszarce :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 1:50 mieszankę i może kłopoty z regulacją tu mają przyczynę+ Kiedyś wlałem za dużo oleju do mojej normalnej 50cc i silnik chodził jak potłuczony. Więc całkiem możliwe , że przesadziliście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Mieszanka 1:50... Super Tiger 15ccm jest na panewkach. Przy takiej ilości oleju to musiały ładnie się grzać i pewne za dobrze nie wyglądają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Mieszanka 1:50... Super Tiger 15ccm jest na panewkach Ogólnie rozrużniamy w silnikach żarowych osadzenie wału. A to w przypadku Super Tigre jest na łożyskach kulkowych a nie na panewkach. Powyżej natomiast chodziło mi o różnicę w łożyskach korbowodu pomiędzy silnikiem żarowym a benzynowym ale nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jeżeli chodzi o trwałość przy tak małych silnikach (takiej wielkości oryginalna benzyna też i tak chyba miałaby panewki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 No mi też chodzi o łożyska na jakich jest korbowód. Przecież przez to że tam jest panewka stosujemy po 15-20% oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 No mi też chodzi o łożyska na jakich jest korbowód. Przecież przez to że tam jest panewka stosujemy po 15-20% oleju. No nie wiem Bartek czy to jedyny powód. Główna sprawa to taka że sam metanol jako tako posiada bardzo kiepskie właściwości smarne. Benzyna pod tym względem choć mogło by się wydawać że tak nie jest - wypada znacznie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 korbowód jest łożyskowany z tego co mi wiadomo. A po wymianie paliwa na 20% oleju i przestawieniu zapłonu a także drobnej regulacji silniczek pracuje poprawnie zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach. Nie gaśnie jak poprzednio a pali od ręki. Jedyny mankament to mała moc. Założyliśmy śmigiełko 14x8 jest trochę lepiej bo poprzednio było 13x8 jednak świecy nie idzie wykonać. Muszę zakupić obrotomierz bo niestety nie wiemy jakie są obroty silnika. Tak przypuszczamy, iż w granicach 9 tyś może troszeczkę lepiej. Wydaje mi się, że przeróbka opłaca się i oszczędności z tego tytułu szybko dadzą znać w kieszeni jednak trzeba polatać troszkę by zobaczyć jak się sprawuje silnik i moduł zapłonowy po dłuższym okresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 zaciekawil mnie temat , ale mam pytania . Gdzie mozna kupic swiece pasujaca do MVVS 10 cm i przerasta mnie cewka zaplonowa:) Mysle ze napisze programik pod jakis procesorek i zobaczymy co z tego wyjdzie:) A na forum jest opisany moj uklad dogrzewania . Pracuje w jednym modelu i dziala super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper20 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 W Modelmotor możesz kupić świecę iskrową, która zastępuję żarówkę. Wymiary są te same więc będzie pasować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Panowie silniczek chodzi jak zegareczek. Latamy już sporo i widać ,że opłacało się zainwestować w przeróbkę. Nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem - odpadł problem z grzaniem świecy i podłączenia rozrusznika. Ubyło już kilka kilogramów do noszenia na miejsce startu. Poza mniejszą mocą samolot na tym silniku lata rewelacyjnie. Musimy jeszcze pokombinować z większym śmigłem by ciąg miało odpowiedni, ale to temat na wiosnę. Polecam osobiście widzę jak kolega zaciera ręce i lata dwa razy więcej bo paliwo może się lać strugami do baku za marne pieniądze a Ja patrzę jak z banieczki metanol paruje w zastraszającym tempie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Szkoda że nie macie żadnych pomiarów ile silnik wykręca obrotów na poszczególnych śmiglach. Na jakiej najniższej ilości oleju silnik pracuje poprawnie. Czy podczas lostu silnik ma dobre przejscie na obrotach ? Bo w przypadku benzyn na gaźnikach metanolowych jest to dość trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 silnik bardzo ładnie wchodzi na obroty a gaźnik jest przerabiany kilkakrotnie na różne sposoby. Ale w rezultacie reakcja na przesunięcie przepustnicą jest natychmiastowa, bez przerywania i zduszenia. Będziemy kupować obrotomierz i podam jakie są osiągi. Na chwilę obecną będzie trzeba zakupić większe śmigło z 14x8 na 15x4. Domowo zmierzyłem ciąg statyczny samolotu wagą wędkarską elektroniczną i wyszło ok. 2,7 kg na śmigle 14x8 i żadna regulacja nie poprawiła tego wyniku. A samolot po kraksach waży ok 3.3 kg. Niestety nie zmierzyłem ciągu na metanolu ale widać było że samolot wyrywa pionowo w górę bez najmniejszych problemów a teraz kicha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper20 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Mogł byś opisać jakieś szczegóły przeróbki tego gaźnika! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 w zasadzie przerobienie polegało na przełożeniu regulacji ilości paliwa z gaźnika na tylną część silnika podobnie jak jest w os-maxie. Tą część w której była regulacja wraz z dyszą została dorobiona przez tokarza i założona do gaźnika. Sama regulacja została wykorzystana z silnika os-max i założona w tylnej części silnika . Dysza w gaźniku po dorobieniu jest stała i nie ma żadnej regulacji. Myślę, iż to wszystko z przeróbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Mam dwie webry 10 cm3 z epoki wczesnego gierka (kuiłem na ebayu), obie 10cm3 , jedna fabrycznie przystosowana do benzyny- zapłon tyrystorowy, świeca iskrowa i korbowód na łożyskach igłowych, mieszanka 1:20. Druga taka sama na panewkach i świeca żarowa. Gaźniki takie same. Obie nieodpalane... Mvvs 35 cm3 też ma korbowód na łożyskach igłowych zamiast na panewkach jak w wersji żarowej... Myślę, że przeróbki nie mają większego sensu ekonomicznego, chyba, że ktoś ma jeden model i lata nim 10 h w tygodniu przez okrągły rok. Ale i wtedy dobrym rozwiązaniem jest czterosuw na małą ilość nitro czyli OS/ASP/MAGNUM/SC a i dźwięk przyjemniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.