kilop Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Witam ponownie dzisiaj chcę przedstawić moj ulubiony model który zawsze zabieram na pole bo lata bardzo ładnie stabilnie i moża nim co lubię najbardziej latać bardzo wolno i blisko efekt niesamowity . #################################################### Jeśli masz pytania dotyczące modelu lub interesuje Cię innny model zadzwoń 792 656 204 lub napisz 108230 http://status.gadu-gadu.pl/users/status.asp?id=108230&styl=0 http://siteheart.com/webindicator/livehelp2?ent=21937&company=21937 Możesz zadać pytanie online klikając na obrazek #################################################### Więcej modeli wycinanych przezemnie znajdziecie na stronie Moje modele ze styroduru Zapraszam Rozpiętośc : 106 cm Długość : 76 cm Waga gotowego do lotu : ~ 240- 280 gram ( w zależności jaki aku ) Napęd : silnik Tower PRo 2406 Śmigło : 9*6 , 9*4,7 Aku : 7,4 1200mah 20c, 11 V 1100 12 C , 11 V 1000 mah 10 C Parę fotek z pola i finalny wygląd modelu. Do budowy modelu użyłem głownie kleju firmy Dragon, koszt okolo 5 PLN . Do szpachlowania ubytków i połączeń zwykła szpachlówka ACRYL_PUTZ FINISZ firmy "Śnieżka" koszt około 6 PLN > Doskonale nadaje się do tego typu modeli W pierwszym modelu skrzydła nie były oklejone papierem tylko pomalowane. Model lata już drugi sezon i nie ma większych uszkodzeń na płatach. Skrzydła oklejane będą papierem o grubości 0.05 mm ( taki jest zakupiony 0.20 gram/m:) ) , użyty wikol rozcieńczony z wodą w stosunku 1:1. Montaż zacząłem od sklejenia sektorów kadłuba. Wklejamy wręgi w kadłub tak by jedna wręga łączyła swoja grubością oba sektory kadłuba i sklejamy sektory kadłuba. Po wklejeniu wręgi wycinamy środek. ( lżejszy model ) Przy sklejaniu dziobu musimy lekko ściąć wręgę by można było wkleić wręgę sklejkową. i łączymy kadłub. Po złączeniu kadłuba wycinamy otwór w pierwszej wrędze. Można wyciąć przed montażem ale po jest chyba bezpieczniej nie złamiemy wręgi przez przypadek. Wreszcie kolej na skrzydło Dźwigary wykonane są z balsy 4 mm aby odrysować dźwigar wkładamy deskę balsy w szczelinę i rysujemy linię, później odcinamy dany kawałek i dźwigar gotowy. Listewka na spływie skrzydła jest wykonana z balsy o grubości 3mm tniemy dwie listewki o szerokości 4 mm. Należy także przygotować kawałek sklejki który połączy dźwigary. (Szablony dla elementów drewnianych) Przyklejamy także końcówki skrzydeł. Ster wysokości : W modelu którym latam do tej pory stery są mocowane na taśmę klejącą tu zdecydowałem się na zawiasy. Kiedy skrzydło już wyschnie można przymierzyć do kadłuba i zaznaczyć w którym miejscu należy wkleić kołek w skrzydło Lotki: Lotki wykonane z balsy 2,5 mm lub 3 mm ( przy kadłubie lotka ma szerokość 3 cm na końcu skrzydła około 1,4 cm - czyli tyle ile wystaje zaokrąglony koniec skrzydła.) Lotki zdecydowałem się zrobić na jednym serwie ponieważ to wystarczało w pierwowzorze modelu dzięki temu model jest lekki. Mechanizm lotek można wykonać także w ten sposób jak to miało miejsce w poprzednim modelu.
Gość Anonymous Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 A skąd bierzesz takie modele? Pewnie to ten sam producent co PZL P-11 ? EDITED: No tak, wystarczyło zajrzeć do tematu o PZL P-11 i w 2 linijce jak byk jest napisane
kilop Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 Modele wycinane w sklepie www.4hobby.pl będą niedługo w sprzedaży
kilop Opublikowano 7 Października 2009 Autor Opublikowano 7 Października 2009 Opis budowy niestety przeciągnie się o parę dni bo mam w domu właśnie parę małych skrzatów 2 i 3 latka które wszystkiego są ciekawe .
Piotter Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Model ładny. Mam pare pytań: - Mógłbyś coś blizszego napisać o papierze na skrzydła ? To zwykły papier śniadaniowy ? - Widzę że skrzydła mają dużą zbieżność co IMHO w tak małym modelu zwiastowałoby zrywanie strug na końcówkach płatów przy małych prędkościach w zakrętach. Zauważyłeś coś takiego ? A może skrzydełka mają zwichrzenie aerodynamiczne co zapobiegałoby w dużym stopniu takim efektom ?
kilop Opublikowano 7 Października 2009 Autor Opublikowano 7 Października 2009 W poprzednim modelu użyłem lekkiego papieru jest on zawsze w nowych butach taki zmięty itp ale bardzo cienki i wymaga troszkę wprawy żeby go położyć teraz zakupiony jest papier najcieńszy jaki był w hurtowni jeśli dobrze kojarzę to chyba 20 gram / m2 niektórzy oklejają to śniadaniowym ale ja uważam im lżejszy tym lepiej. Skrzydła zachowują się bardzo dobrze maja tylko wznios 7 stopni. Podczas lotów nie zauważyłem zadnych nieprawidłowości. Wręcz przeciwnie każdy kto latał tym modelem bardzo sobie go chwalił . Później poszukam gdzieś miałem filmik z lotów a Aleksandrowie ale niestety kręcony z komórki , ale za to jest fajny efekt akustyczny który powstał przypadkiem bo nie dokręcony silnik był do wręgi i samolot warkotał jak spalinka .
Marek_Spy Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Spodobały mi się modele .... chyba sie skończy na tym ze zaczne robic wycinarke do styro , tylko kiedy ja na to znajdę czas ?
kilop Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 w piątek odebrałem wytłoczki do miga jedna w/g planów a druga to dokładana kopia mojej kabinki z pierwowzoru. W tygodniu postaram sie wszystko zmontować i pomalować model.
kilop Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Troszkę przedłużyła się budowa miga no ale przedwczoraj zostały jednak skrzydła oklejone papierem płatowiec pomalowany w/g zimowego schematu malowania : Fotki ukończonego modelu wstawie dzisiaj po południu Zgodnie z obietnicą następne fotki z budowy kabina nachwile obecną zostanie pusta bez pilota i figurki naklejamy odrysowany kawałek kartonu w miejsce kabiny jak na fotkach: Jak pisałem wcześniej skrzydło zostalo jednak oklejone papierem i pomalowane. Opis oklejania jest w wątku o budowie PZL p-11c przed oklejeniem zostały wklejone w skrzydło dwa magnesy neodymowe o wymiarach 7x3x10 mm na magnesy został naklejony kawałek cienkiej okladki plastikowej aby magnesy nie wyrywały styropianu przy odłączaniu plata od kadłuba. (Widoczny prostokąt pod papierem oraz fotka z prototypu wyzej w wątku) Dwa następne zostały wklejone w kadłub jak widać na zdjęciu : Do dokończenia została jeszcze kabina a dokładniej dodanie do tej wytłoczki metalowych elementów konstrukcji kabiny ale to juz w weekend domalowanie spodu kadłub ana dziobie i rury wydechowe z silnika. Kołpak został wykonany tez ze styro pianu mocno spienionego
Marek_Spy Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 czy ja dobrze widze ze skrzydla sa na magnesy ?
kilop Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Dokładnie na magnesy łatwo i szybko się na polu dzięki temu otwiera samolot latałem poprzednim ponad 2 sezony i nie było problemu magnesy są na tyle silne że płat sie nie odpina samodzielnie:) ale jak kto woli może zrobic na gumkę lub śrubę Zapomniałem napisać waga modelu po pomalowaniu z dwoma serwami i oklejonymi skrzydłami to 218 gram.
radeon Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ten samolot przypomina mi...Jakoś tak...wysokościowego Miga trzeciego.Ale to tak na marginesie :wink: Fajny modelik, niezly patencik z magnesami.Daj mu brudu. :mrgreen:
kilop Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Jak wiesz MIG-7 to nic innego jak mig-3 z tym ze mig-7 mial slaby i juz wycofany z produkcji silnik, po przerobkach i zmianie silnika powstal mig-3 . Miga-7 bylo bardzo malo sztuk ,na necie trudno nawet znaleść malowanie do mig-7 . Brud sam przyjdzie po paru lądowaniach moze w wolnej chwili dojda linie podzialu bedzie fajnie wygladal. cytuje ze strony http://www.ctrl-c.liu.se/MISC/RAM/MIG-7.HTML Fighter, almost identical to MiG-3 but with AM-37 engine. It failed to pass state trials because 'non-conditional' engine. Well, it was not easy to obtain 'conditional' AM-37 because it was discontinued in 1941. One built. Sometimes is mistaken for one of I-220, I-221, I-222, I-224 or I-225. wikipedia także dostarcza informacji na temat mig-7 Wersje doświadczalne [edytuj] Wariantem I-200 ze wzmocnionym uzbrojeniem w postaci 2 działek 23 mm MP-6 pod skrzydłami i 2 wkm 12,7 mm AP-12,7 był IP-201, zbudowany na bazie trzeciego prototypu, oblatany 1 grudnia 1940. Wiosną 1941 program jednak przerwano z uwagi na represje wobec konstruktorów jego uzbrojenia, J. Taubina i M. Baburina.[1] W 1941 prowadzono także prace doświadczalne nad MiG-3 z pierwotnie planowanym silnikiem AM-37 (oznaczenie fabryczne MiG-7). Oblatano prototyp, lecz dalsze prace nad nim zarzucono w związku z rezygnacją z dalszego rozwoju tego silnika. Z kolei 31 lipca 1941 oblatano prototyp MiG-3 z pokrewnym silnikiem AM-38, stanowiącym napęd samolotu Ił-2. Silnik ten miał wprawdzie gorsze charakterystyki wysokościowe, lecz za to wariant ten osiągał większą prędkość na małych wysokościach od seryjnego MiG-a (592 km/h na 3400 m). Mimo to, pozostał prototypem w związku z zakończeniem produkcji MiG-3. Z powodu niedoborów silników AM-35A, niewielka liczba remontowanych MiG-ów-3 została jednak w warsztatach niektórych jednostek wyposażona w silniki AM-38. W 1941 prowadzono też próby modyfikacji MiG-3 z silnikiem gwiazdowym M-82, co doprowadziło do powstania samolotu I-210 (oznaczenie fabryczne MiG-9, nie mylić z późniejszym myśliwcem odrzutowym). Prototyp oblatano 23 lipca 1941, następnie zbudowano krótką serię próbną, lecz samolot okazał się gorszy, niż konkurencyjne Ła-5 i prototypowy Jak-7 M-82 i nie wszedł do produkcji. W połowie 1943 zbudowano w zakładzie nr 155 jeszcze 6 doświadczalnych myśliwców wysokościowych I-230 na bazie konstrukcji MiG-a-3, oznaczonych jako samolot "D" (D1 - D6); spotyka się też oznaczenie MiG-3U. Uzbrojone były w 2 działka 20 mm i różniły się m.in. całkowicie drewnianą konstrukcją skorupową kadłuba, powiększoną kabiną pilota o lepszej widoczności oraz zmniejszoną masą. Osiągi ich nie były jednak na tyle dobre, żeby kierować samolot do produkcji (prędkość 656 km/h, pułap praktyczny 11.900 m). Seria doświadczalna była od września 1943 używana w jednostkach obrony powietrznej. W zakładzie tym następnie powstawały dalsze projekty myśliwców wywodzących się pośrednio z konstrukcji MiG-3, które jednak pozostawały prototypami (I-231, I-220, I-221, I-222, I-224, I-225).
kilop Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2010 poprawna skala oznaczeń znajduje się w pliku PDF. Schemat znaków malowania modelu i wręgi oraz dźwigary znajdują sie w pliku PDF - malowanie i wręgi .
radeon Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Kurczę no, jak w mordę strzelil Mig-3 "czarna siódemka" Ale co tam, jak wysoko, malutkie a do tego jeszcze leci to i tak nie niewiadomo co to.
kilop Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2010 radeon czytales co wkleilem mig-7 a mig-3 wiec jakei mialem malowanie uzyc skoro bylo ich pare szt . cytuje co juz wyzej napisalem "W 1941 prowadzono także prace doświadczalne nad MiG-3 z pierwotnie planowanym silnikiem AM-37 (oznaczenie fabryczne MiG-7). "
Kristoff Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Witam zakupiłem sobie taką maszynkę. Fajny samolocik, niestety gdzieś musiałem popełnić błąd mimo iż starałem się być dokładny samolot kładzie się na skrzydło, będę musiał nad tym popracować. Zaletą jest to że jest niezniszczalny poza jednym wzmocnieniem ścianki pod wycięciem na kabinę po kilku kretach nic się nie stało. Ale marne to pocieszenie bo nie polatałem za dużo. Wada jest na tyle dokuczliwa że nie da się latać. Bateria jest umieszczona na skrzydle więc środek ciężkości jest dość wysoko, także jeśli samolot ma jakąś wadę to nie da się go opanować.
POGO Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Powiem tak jeśli zwala ci się na skrzydło możesz spróbować "stępic" krawędź natarcia lub jeszcze troszeczkę przesunąć pakiet do przodu. Podobny problem miałem w styrodurowej p40 po wyżej wymienionych zabiegach było ok
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.