Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Po sąsiedzku powstaje relacja składania modelu MX2 z tej samej stajni (ten sam wytwórca i dystrybutor w Polsce), ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby pokazać mojego YAKa- wszak ja też potrzebuję waszych porad, Koledzy. Zacznijmy od początku, czyli od Jakuba Kowalskiego z f3m.pl Często w naszym kraju jest tak, że za handel artykułami modelarskimi biorą się ludzie totalnie nieumiejący prowadzić interesu, budować relacji z klientami czy nawet kulturalnie prowadzić rozmowy. Jakub to człowiek, który przy tym zakupie oczarował mnie profesjonalizmem. Spontaniczne zamówienie złożone w sobotę, parę maili potwierdzających zmieniający się status zamówienia i kurier u mych drzwi we wtorek. Wieczorem telefon od Jakuba - czy aby wszystko mi pasuje itd. Niech się inni uczą. Wracając do modelu, to w sumie nie mam jakiś większych uwag. Profilaktycznie przejechałem go tu i tam żelazkiem i zabrałem się za montaż elektroniki. Nie zdzierżyłem jedynie toporności aluminiowych dźwigni do serw i zamontowałem moje, choć krótsze, ale węglowe. Tu i tam zamieniłem śruby krzyżakowe na imbusowe. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2715 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2714 Zrozumiałe zainteresowanie mojego syna http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2724 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2710 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2711 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2712 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2713 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2717 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2718 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2719 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2720 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2721 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2721 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2722 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2723 Jak na razie zastosowałem serwa HD7150MGx4 i Hitec 7955959 jakieś tam tytanowe 24kg. Instrukcja sugeruje użycie serw 10kg na lotki i wysokość a moje HD dają 7,2kg - zobaczymy w powietrzu. Odbiornik Spektrum AR7000 i prąd LiPo 1800mAh 2s przez BECa 15A. Dalej jest listwa widoczna na zdjęciu - powinno dać radę. Wraz z modelem zakupiłem śmigło Vess 23A - zobczymy czy jest takie cudowne jak sugeruje marketing - oraz tłumik canister, coby wycisnąć jak najwięcej z DL50, który będzie popędzał tego YAKa. Zatrzymałem się na etapie montażu silnika - moje tuleje mocujące silnik są za krótkie - muszę dokupić przedłużające tulejki 20mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 już kibicuje bo odkąd zobaczyłęm ten model u Jakuba to od razu wpadł mi w oko czekam na więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Po sąsiedzku powstaje relacja zkładania modelu MX2 z tej samej stajni (ten sam wytwórca i dystrybutor w Polsce) Model ten jest produkowany przez chińską firmę GoldWingRC a AXARMODELS jest sklepem który produkt ten dystrybuuje. Nikt przecież nie mówi że producentem aparatury MZ14 jest polski producent RCSkorpion :wink: Nie ujmuje to przecież nic samemu modelowi który prezentuje się znakomicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 I zapomniałes dodać , że firma ta wykonuje modele wg projektu fachowców axar model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Błagam chłopaki - merytorycznie!! Jak dla mnie ten model mógłby zostać zaprojektowany w fabryce sznurówek i powstać w stoczni Gdańsk. Liczy się tylko to co dostaję do ręki a to wygląda na solidnie zrobione. Lepiej napiszcie jak wam się widzą te serwa, to źródło zasilania itd. Radźcie jak rozwiązać kwestię chłodzenia? Czy będzie konieczna żaluzja? Jakie otwory wyciąć w masce? Te wypukłe skrzela widoczne na zdjęciu są wylaminowane jakimiś dwiema pierwszymi warstwami tkaniny a kolejne już nie były dobijane w formie, tylko pozostawiono je na płasko. Czy jest według was sens to rozgrzebywać aby mieć skrzela otwarte? Jak nie skrzela, to co? http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2727 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2726 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarkub Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Mam pytanie, do czego służy ta listwa przy odbiorniku - sam latam na spektrum i interesuje mnie rozwiązanie zasiania serw w większych modelach. Model b. fajny. Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Listwa pozwala zasilić w prąd serwa, które go ciągną najwięcej, z pominięciem odbiornika, który z kolei mógłby tego nie wytrzymać. Listwa w moim przypadku to fragment płytki z otworami, gdzie końcówki pinów + i - są połączone grubym wałkiem cyny. Kabel doprowadzający prąd też jest odpowiednio gruby. i to cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Model piękny no i do tego wykonanie bardzo ładne ale jedna sugestia z mojej strony a mianowicie odnośnie zaczepów do cięgna(foto 12 i 13 od góry) widać wkręcony zaczep na gwint, miałem kiedyś identyczne z HANGAR 9 i niestety ze steru kierunku jakimś cudem zjechało i było pull- pull tyle że w jedną stronę. Założyłem nakrętki samo kontrujące i było po strachu że jeszcze gdzieś się zsunie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Myślę, że większa kropla CA załatwi problem , przynajmniej u mnie po ok 100 lotach w Yaku wszystko było na miejscu. Co do śmigła to pewnie będzie Pan zadowolony , jednak może się okazać , że bardziej dynamiczny model będzie na 22x8 , motorek będzie żwawiej reagował na gaz . Więc po lotach na tym 23x8 ,polecam założyć na próbę 22x8 śmigiełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Dzięki chłopaki za rady - kwestię kontrowania popychaczy rozwiążę w jakiś sposób na pewno a co do śmigła Tomek, to wziąłem większe bo 1- jest wielka morda 2- pomyślałem sobie, że ten tłumik canister coś mocy dołoży. Na pewno jak będzie to kręcić mulaście, to zamienię na mniejsze. Niech no ktoś mi powie, czy ten elastyczny króciec, który łączy tłumik z silnikem, podda się na tyle, aby jakimś cudem trafić w tłumik? Właściwie w wypadku tego modelu niepotrzebnie rura jest skierowana w dół przy kolanku wydechowym. Ale tylko takie były dostępne a nie przyszło mi do głowy, że to może być niekompatybilne. Czy muszę szukać nowego tłumika? http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2771 Na zdjęciu wszystko trzymam w rękach, ale widać co mnie martwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Co ma średnica mordy do średnicy śmigłą ? Przecież nie zakładasz śmigła 12 czy 14" . śmigło pracuje kocówkami . No dobra nieważne pewnie i tak z ciekawości założysz 22. Rura się gnie choć trzeba użyć dość sporo siły, najlepiej skręcając ją podczas gięcia jak wyżymany ręcznik . No i oczywiście, tak jak Ty to masz, przykręciwszy najpierw do silnika , a nie do karnista . Ile waży Twoje cacuszko wyposażone ? (Ważyłeś pusty model ? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Rozumiem, że największy wkład w ciąg mają końcówki łopat śmigła, ale nie można zapomnieć o środkowej części, która na marne się nie kręci a w mordkach typu Extra jakieś tam powietrze przepycha a tu NIE. Dlatego nie dam się przekonać -nie jest to mój pierwszy model z cylindryczną gębą. Dzięki za radę w temacie rura - trochę mnie to martwiło, bo ten kawałek metalu trochę kosztuje. Canister ma strasznie mały prześwit w tunelu - może po 3mm z góry i z dołu, więc sklejki go podtrzymujące będą miały więcej dziur niż drewna. Niestety modelu nie mam jak zważyć teraz (mam wagę do 3kg), ale jak już będzie gotów to się pofatyguję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Rozumiem, że największy wkład w ciąg mają końcówki łopat śmigła czyli co ? ciągnie , czy pcha , bo jeśli ciągnie to wielkość "mordy" nie ma znaczenia , a jeśli pcha to GEE BEE by raczej nie poleciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Mam podobny problem jak Ty silnik DL 50 cylinder w dół i tłumik Canister musi być Ten tłumik który kupiłeś jest prawdopodobnie ze isklepu Ef3m kolega z lotniska lata na takim. Nie jest to może Mercedes wsród canistrów, bo brzmi nie wiele lepiej od puszki, ale moc podnosi znacznie i chyba głównie o to chodzi Cena z całym zestawem do mocowania jest swietna w porównaniu do KS więc nie można wymagać identycznych parametrów.Jak już wszystko zamocujesz napisz coś o tym jak Ci poszło, bo czeka mnie to samo tylko u mnie nie ma komory, więc mam większe pole manewru co nie zmienia fakty, że musza byc i tak 2 ostre gięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Radku skręcając rurę w końcu się da to powyginać ,ale przyznam , że i mi czasami siły brakowało pomimo , że jestem "kawał chłopa". :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Da rede coś popuscic musi, a mam nadzieje, że popusci kolano a nie moja :ass: Tak w ogóle to tego Yaczka też sobie sprawie zawsze mówiłem, że Ruskie to na samolotach się znają, a naklejka Soviet domination musi być :mrgreen: . Kolega mnie wyprzedził, ale to dobrze ktoś musi go wypróbować :rotfl: . Ja narazie obserwuje i badam temat ;D a z czasem odpale jakąs relacje. PS czekam na oblot kibicuje i odwiedzam temat :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 coś wiem na temat wyginania flexa (prawda Tomku :devil: )pamiętaj tylko nie zapierać się podczas wyginania o jakąś część modelu bo ja wyrwałem całe podwozie z bebechami podczas wyginania....aaa i napewno przypomnisz sobie zapomnianed przekleństwa nawet w obcych językach :devil: ogólnie powodzenia życzę z tym wyginaniem. Co do umocowania tłumika w kadłubie to ja np nie byłem w stanie zamocować tych soilikonowych amortyzatorów bo właśnie musiałbym pociąć kadłub...i kupiłem silikon wysokotemp. elastyczny i wsadziłem tłumik popodkładałem jakieś dystansiki i wolne przestrzenie wypełniłem silikonem i trzyma się very good jak na razie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Rozumiem, że największy wkład w ciąg mają końcówki łopat śmigła czyli co ? ciągnie , czy pcha , bo jeśli ciągnie to wielkość "mordy" nie ma znaczenia , a jeśli pcha to GEE BEE by raczej nie poleciał Jak już to zostało poruszone to trzeba wyjasnic do konca Wg mnie wielkosc mordy ma ogromne znaczenie.Sprawnosc smigła jest faktycznie najwieksza na koncówce co nie znaczy, że smigło przy wale nie generuje ciągu.To własnie ten ciąg w okolicy maski silnika wali w wrege kadłuba i wciska model w ziemie w trakcie zawisu.Wystepuje podobne zjawisko jak w dłupłatach przy bocznym wietrze. Dlatego im smuklejszy kadłub tym mniejszy opór powierzchni w którą dmucha smigło.Dobry temat ale do innego działu proponuje skupić się teraz na Yaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Myślisz Radek , że płynąc żaglówką ,jak będziesz dmuchał to popłyniesz szybciej ? :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Sprawnosc smigła jest faktycznie najwieksza na koncówce co nie znaczy, że smigło przy wale nie generuje ciągu.Przy wale prędkości linowa jest bliska zeru, to co ma generować? To własnie ten ciąg w okolicy maski silnika wali w wrege kadłuba i wciska model w ziemie w trakcie zawisu.Jesteś pewien, czy tylko tak ci się wydaje? Tip: śmigło nie działa na zasadzie odpychania powietrza, to nie wentylator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.