afish Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Witam poczytalem troche ale nie znalazlem odpowiedzi na w/w pytanie czyli czym sie rózni konstrukcyjnie szybowiec na termike od szybowca na zbocze ?? Pytanie wymiklo z faktu ze zastanawiam sie nad jakims szybowcem albo motoszybowcem i nie wiem za bardzo na co sie zdecydowac i na co zwrócic uwage.. POzdrawiam i prosze o lagodny wymiar kary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Tak w skrócie ,szybowiec zboczowy to raczej "cięzka maszyna"o bardzo wytrzymałych skrzydłach , przystosowany do dużych prędkości .Takie produkuje Wiesiek z X-models Przykładem szybowca termicznego może być opisywany na forum Starling czy Falcon produkowany przez Leszka. Podkreślam w -dużym skrócie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Tak w skrócie ,szybowiec zboczowy to raczej "cięzka maszyna"o bardzo wytrzymałych skrzydłach , przystosowany do dużych prędkości .Takie produkuje Wiesiek z X-models Przykładem szybowca termicznego może być opisywany na forum Starling czy Falcon produkowany przez Leszka. Podkreślam w -dużym skrócie A ja podkreślam jeszcze bardziej W BARDZO dużym skrócie ... Falcon i typowo termiczny szybolek - no jest to bardzo daleko idące skojarzenie :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Szybowiec termiczny - konstrukcja lekka z profilem termicznym, dość samostateczna (głównie duży wznios) i często z pełną mechanizacją płata by wykorzystywać klapy do rożnych faz lotu. Szybowiec zboczowy - konstrukcja mocna i bardzo wytrzymała oraz ciężka. Z profilami szybkimi. Klapy służą głównie do lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Szybowiec zboczowy - konstrukcja mocna i bardzo wytrzymała oraz ciężka. Z profilami szybkimi. Klapy służą głównie do lądowania. I tu bym raczej widział modele kolegi Leszka K. z K. choć w termice też czują się dobrze :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Jerzy mam ta przyjemność latać Leszka i Falconem i Starlingiem jak równiez produkowanym wcześniej Thermic Starem jak i Litle Starem i wszystkie te modele raczej zaliczyłbym do termicznych ale nie do zboczowych chociaz i na zboczu się latało. Modele typowo zboczowe na termice nie polatają .Dziś właśnie rozmawiałem z Wieśkiem z X models i mówił o modelach które produkuje ,własnie zboczowe które maja masę do lotu 4 kg i więcej . Mnie się dzis udało polatać Falconem który i na wietrze polata ale i na termice A oto moi ulubieńcy dzis ze mna na lotnisku No i ten zadowolony facet :mrgreen: chociaz nieco zmarznięty ,całe szczęście ze jak zwykle małżonka zabrała cały termos goracej kawy ja nie odpuszczam latania nawet zimą ,oczywiscie w granicach rozsądku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Jak masz blisko zbocze albo jakąś górkę to możesz się pokusić o szybowca na zbocze. Szybowiec taki musi mieć odpowiednie warunki do latania. Czy ustal sobie gdzie masz odpowiednie górki, czy są tam koledzy i w górę. Jeśli mieszkasz raczej na równinach, to moim zdaniem, powinieneś wybrać szybowiec termiczny. Może być wyposażony w silnik, co uchroni się od noszenia gumy lub budowania wyciągarki elektrycznej. Tak czy siak oba będą szybować, zboczowym będzie trudniej w termice, ale się da, a termikiem raczej trudniej na zboczu, ale polata też. Z reguły szybowce termiczne są delikatniejsze, raczej lądowanie jest na równinie, na lotnisku. Na zboczu musisz mieć mocny model, waga raczej duża, lądowanie trudne, mało miejsca, łatwo o krakse. Ja latam na zboczach, ale jak mam okazję ze zbocza wskoczyć w termikę to robię to zawsze. Fakt modelem zboczowym ciężko w kominie, ale modelem klasy F3B polatało by się tu i tu z przyzwoitym a nawet bardzo dobrym rezultacie. Reasumując jednym lata się wysoko a drugim szybko. Kto co lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitplane Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 to ja inaczej Odpal sobie kilku zachodnich producentów szybowców , i porównuj kontrukcyjnie kategorię F3F i F3J. Często podają przekroje: skrzydeł, kadłubów. Podają wartości: wagi, obciążeń, powierzchni, rozpiętości. Oczywiscie profile. Z delikatnością, też bywa różnie. W F3J są solidne laminaty i konstrukcje jak AVA Nie ma prostej odpowiedzi ale jak postudiujesz materiały będziesz wszystko wiedział Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 11 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 górki raczej u mnie jakiejs ciekawej w poblizu nie ma wiec raczej wybiore lekka konstrukcje szybowca termicznego, a moze nawet motoszybowca. Moze jestescie w stanie cos polecic z polskich sklepów, najlepiej sprawdzony produkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skarwi Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Idealnym rozwiązaniem byłby szybowiec F3B. "Pusty" wspaniale łapie termikę, a zabalastowany nie boi się żadnego wiatru i żadnego zbocza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.