afish Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Witam poczytalem troche ale nie znalazlem odpowiedzi na w/w pytanie czyli czym sie rózni konstrukcyjnie szybowiec na termike od szybowca na zbocze ?? Pytanie wymiklo z faktu ze zastanawiam sie nad jakims szybowcem albo motoszybowcem i nie wiem za bardzo na co sie zdecydowac i na co zwrócic uwage.. POzdrawiam i prosze o lagodny wymiar kary
instruktor Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Tak w skrócie ,szybowiec zboczowy to raczej "cięzka maszyna"o bardzo wytrzymałych skrzydłach , przystosowany do dużych prędkości .Takie produkuje Wiesiek z X-models Przykładem szybowca termicznego może być opisywany na forum Starling czy Falcon produkowany przez Leszka. Podkreślam w -dużym skrócie
buwi777 Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Tak w skrócie ,szybowiec zboczowy to raczej "cięzka maszyna"o bardzo wytrzymałych skrzydłach , przystosowany do dużych prędkości .Takie produkuje Wiesiek z X-models Przykładem szybowca termicznego może być opisywany na forum Starling czy Falcon produkowany przez Leszka. Podkreślam w -dużym skrócie A ja podkreślam jeszcze bardziej W BARDZO dużym skrócie ... Falcon i typowo termiczny szybolek - no jest to bardzo daleko idące skojarzenie :rotfl:
Rafal B. Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Szybowiec termiczny - konstrukcja lekka z profilem termicznym, dość samostateczna (głównie duży wznios) i często z pełną mechanizacją płata by wykorzystywać klapy do rożnych faz lotu. Szybowiec zboczowy - konstrukcja mocna i bardzo wytrzymała oraz ciężka. Z profilami szybkimi. Klapy służą głównie do lądowania.
buwi777 Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Szybowiec zboczowy - konstrukcja mocna i bardzo wytrzymała oraz ciężka. Z profilami szybkimi. Klapy służą głównie do lądowania. I tu bym raczej widział modele kolegi Leszka K. z K. choć w termice też czują się dobrze :devil:
instruktor Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Jerzy mam ta przyjemność latać Leszka i Falconem i Starlingiem jak równiez produkowanym wcześniej Thermic Starem jak i Litle Starem i wszystkie te modele raczej zaliczyłbym do termicznych ale nie do zboczowych chociaz i na zboczu się latało. Modele typowo zboczowe na termice nie polatają .Dziś właśnie rozmawiałem z Wieśkiem z X models i mówił o modelach które produkuje ,własnie zboczowe które maja masę do lotu 4 kg i więcej . Mnie się dzis udało polatać Falconem który i na wietrze polata ale i na termice A oto moi ulubieńcy dzis ze mna na lotnisku No i ten zadowolony facet :mrgreen: chociaz nieco zmarznięty ,całe szczęście ze jak zwykle małżonka zabrała cały termos goracej kawy ja nie odpuszczam latania nawet zimą ,oczywiscie w granicach rozsądku
specyfick Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Jak masz blisko zbocze albo jakąś górkę to możesz się pokusić o szybowca na zbocze. Szybowiec taki musi mieć odpowiednie warunki do latania. Czy ustal sobie gdzie masz odpowiednie górki, czy są tam koledzy i w górę. Jeśli mieszkasz raczej na równinach, to moim zdaniem, powinieneś wybrać szybowiec termiczny. Może być wyposażony w silnik, co uchroni się od noszenia gumy lub budowania wyciągarki elektrycznej. Tak czy siak oba będą szybować, zboczowym będzie trudniej w termice, ale się da, a termikiem raczej trudniej na zboczu, ale polata też. Z reguły szybowce termiczne są delikatniejsze, raczej lądowanie jest na równinie, na lotnisku. Na zboczu musisz mieć mocny model, waga raczej duża, lądowanie trudne, mało miejsca, łatwo o krakse. Ja latam na zboczach, ale jak mam okazję ze zbocza wskoczyć w termikę to robię to zawsze. Fakt modelem zboczowym ciężko w kominie, ale modelem klasy F3B polatało by się tu i tu z przyzwoitym a nawet bardzo dobrym rezultacie. Reasumując jednym lata się wysoko a drugim szybko. Kto co lubi.
Gość pitplane Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 to ja inaczej Odpal sobie kilku zachodnich producentów szybowców , i porównuj kontrukcyjnie kategorię F3F i F3J. Często podają przekroje: skrzydeł, kadłubów. Podają wartości: wagi, obciążeń, powierzchni, rozpiętości. Oczywiscie profile. Z delikatnością, też bywa różnie. W F3J są solidne laminaty i konstrukcje jak AVA Nie ma prostej odpowiedzi ale jak postudiujesz materiały będziesz wszystko wiedział Pozdro
afish Opublikowano 11 Października 2009 Autor Opublikowano 11 Października 2009 górki raczej u mnie jakiejs ciekawej w poblizu nie ma wiec raczej wybiore lekka konstrukcje szybowca termicznego, a moze nawet motoszybowca. Moze jestescie w stanie cos polecic z polskich sklepów, najlepiej sprawdzony produkt.
Skarwi Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 Idealnym rozwiązaniem byłby szybowiec F3B. "Pusty" wspaniale łapie termikę, a zabalastowany nie boi się żadnego wiatru i żadnego zbocza.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.