Skocz do zawartości

szybowiec zboczowy a termiczny


afish

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

poczytalem troche ale nie znalazlem odpowiedzi na w/w pytanie czyli czym sie rózni konstrukcyjnie szybowiec na termike od szybowca na zbocze ??

Pytanie wymiklo z faktu ze zastanawiam sie nad jakims szybowcem albo motoszybowcem i nie wiem za bardzo na co sie zdecydowac i na co zwrócic uwage..

POzdrawiam i prosze o lagodny wymiar kary

Opublikowano

Tak w skrócie ,szybowiec zboczowy to raczej "cięzka maszyna"o bardzo wytrzymałych skrzydłach , przystosowany do dużych prędkości .Takie produkuje Wiesiek z X-models

Przykładem szybowca termicznego może być opisywany na forum Starling czy Falcon produkowany przez Leszka.

Podkreślam w -dużym skrócie :D

Opublikowano

Tak w skrócie ,szybowiec zboczowy to raczej "cięzka maszyna"o bardzo wytrzymałych skrzydłach , przystosowany do dużych prędkości .Takie produkuje Wiesiek z X-models

Przykładem szybowca termicznego może być opisywany na forum Starling czy Falcon produkowany przez Leszka.

Podkreślam w -dużym skrócie :D

A ja podkreślam jeszcze bardziej W BARDZO dużym skrócie ...

 

Falcon i typowo termiczny szybolek - no jest to bardzo daleko idące skojarzenie :rotfl:

Opublikowano

Szybowiec termiczny - konstrukcja lekka z profilem termicznym, dość samostateczna (głównie duży wznios) i często z pełną mechanizacją płata by wykorzystywać klapy do rożnych faz lotu.

 

Szybowiec zboczowy - konstrukcja mocna i bardzo wytrzymała oraz ciężka. Z profilami szybkimi. Klapy służą głównie do lądowania.

Opublikowano

Szybowiec zboczowy - konstrukcja mocna i bardzo wytrzymała oraz ciężka. Z profilami szybkimi. Klapy służą głównie do lądowania.

I tu bym raczej widział modele kolegi Leszka K. z K. choć w termice też czują się dobrze :devil:

Opublikowano

Jerzy mam ta przyjemność latać Leszka i Falconem i Starlingiem jak równiez produkowanym wcześniej Thermic Starem jak i Litle Starem i wszystkie te modele raczej zaliczyłbym do termicznych ale nie do zboczowych chociaz i na zboczu się latało.

Modele typowo zboczowe na termice nie polatają .Dziś właśnie rozmawiałem z Wieśkiem z X models i mówił o modelach które produkuje ,własnie zboczowe które maja masę do lotu 4 kg i więcej .

Mnie się dzis udało polatać Falconem który i na wietrze polata ale i na termice :D

A oto moi ulubieńcy dzis ze mna na lotnisku

Dołączona grafika

No i ten zadowolony facet :mrgreen: chociaz nieco zmarznięty ,całe szczęście ze jak zwykle małżonka zabrała cały termos goracej kawy :D ja nie odpuszczam latania nawet zimą ,oczywiscie w granicach rozsądku

Dołączona grafika

Opublikowano

Jak masz blisko zbocze albo jakąś górkę to możesz się pokusić o szybowca na zbocze.

Szybowiec taki musi mieć odpowiednie warunki do latania.

Czy ustal sobie gdzie masz odpowiednie górki, czy są tam koledzy i w górę.

Jeśli mieszkasz raczej na równinach, to moim zdaniem, powinieneś wybrać szybowiec termiczny. Może być wyposażony w silnik, co uchroni się od noszenia gumy lub budowania wyciągarki elektrycznej.

Tak czy siak oba będą szybować, zboczowym będzie trudniej w termice, ale się da, a termikiem raczej trudniej na zboczu, ale polata też.

Z reguły szybowce termiczne są delikatniejsze, raczej lądowanie jest na równinie, na lotnisku.

Na zboczu musisz mieć mocny model, waga raczej duża, lądowanie trudne, mało miejsca, łatwo o krakse.

Ja latam na zboczach, ale jak mam okazję ze zbocza wskoczyć w termikę to robię to zawsze.

 

Fakt modelem zboczowym ciężko w kominie, ale modelem klasy F3B polatało by się tu i tu z przyzwoitym a nawet bardzo dobrym rezultacie.

Reasumując jednym lata się wysoko a drugim szybko.

Kto co lubi.

Opublikowano

to ja inaczej

 

Odpal sobie kilku zachodnich producentów szybowców , i porównuj kontrukcyjnie kategorię F3F i F3J. Często podają przekroje: skrzydeł, kadłubów. Podają wartości: wagi, obciążeń, powierzchni, rozpiętości. Oczywiscie profile.

 

Z delikatnością, też bywa różnie. W F3J są solidne laminaty i konstrukcje jak AVA

 

Nie ma prostej odpowiedzi ale jak postudiujesz materiały będziesz wszystko wiedział :)

 

 

Pozdro

Opublikowano

górki raczej u mnie jakiejs ciekawej w poblizu nie ma wiec raczej wybiore lekka konstrukcje szybowca termicznego, a moze nawet motoszybowca.

Moze jestescie w stanie cos polecic z polskich sklepów, najlepiej sprawdzony produkt.

Opublikowano

Idealnym rozwiązaniem byłby szybowiec F3B. "Pusty" wspaniale łapie termikę, a zabalastowany nie boi się żadnego wiatru i żadnego zbocza.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.