Robert Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 prąd LiPo 1800mAh 2s przez BECa 15ATroszkę zmienię temat.Co sądzicie o aku LI-PO w modelach benzynowych? Jeden z Panów Świderków (dystrybutora wiadomo jakiej firmy LI poli) w czasie dzisiejszej mojej rozmowy telefonicznej kategorycznie stwierdził że do benzyniaków nie wolno ich stosować
Boogie Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Rozmawialem na ten temat z zawodnikami podczas EXFC i mozna je stosowac- stosujac oczywiscie odpowiednie zabezpieczenia- czyli podkladka z gabki i calosc mocowana na rzepy. Osobiscie nie jestem do nich przekonany i zostane przy Li-Fe, ktore sprawuja sie super lub ew. sprobuje Li-Ionkow.
radek872 Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Chodzi o zasilenie aparatu zapłonowego bezposrednio z lipola czy o zasilenie odbiornika ? Pakiet lipo można stosowac i bardzo dużo modelarzy je stosuje na zapłon jak i na odbornik jednak nie wolno ich wpinac bezposrednio wymagany jest układ który zbija napiecie.
mikon Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Chodzi o zasilenie aparatu zapłonowego bezposrednio z lipola czy o zasilenie odbiornika ? Chodzi o wibracje, na które Lipole mogą być konstrukcyjnie wrażliwe. Ogniwa A123 są w tej materii dużo lepsze. Pozdr., Michał
radek872 Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Dla mie to bzdura przeciez flight power robi odbiornikowe pakiety lipo tak samo flight max.Wiekszosc modeli klasy gigant lata na pakietach lipo na odbiorniku i zapłonie.Sam przelatałem cały sezon na pakiecie 2S i nie zauwazyłem nic niepokojącego.Podobna sytuacje była kiedys z pakietami nimh i co nowy typ pakietów to słyszy sie ten sam tekst ze samorozładowanie albo uszkodzenie przez drgania.Każdy pakiet można owinąc w piankę i po problemie
Nielot Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Dla mie to bzdura przeciez flight power robi odbiornikowe pakiety lipo tak samo flight max.Wiekszosc modeli klasy gigant lata na pakietach lipo na odbiorniku i zapłonie.Sam przelatałem cały sezon na pakiecie 2S i nie zauwazyłem nic niepokojącego.Podobna sytuacje była kiedys z pakietami nimh i co nowy typ pakietów to słyszy sie ten sam tekst ze samorozładowanie albo uszkodzenie przez drgania.Każdy pakiet można owinąc w piankę i po problemieA ja wyjąłem z Ultimata pakiet li-pol (używany według prawideł z menagerem, zabezpieczony od drgań itp.) który był szerszy jak dłuższy! Mało brakowało a efektowna lecąca pochodnia z litrem benzyny i oleju napędowego do dymu na pokładzie spadła gdzieś tam....Strach pomyśleć gdzie. Od tamtego momentu tylko Li-ion i Li-fe. Pozdrawiam
Marek:D Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 A ja wyjąłem z Ultimata pakiet li-pol (używany według prawideł z menagerem, zabezpieczony od drgań itp.) który był szerszy jak dłuższy! Mało brakowało a efektowna lecąca pochodnia z litrem benzyny i oleju napędowego do dymu na pokładzie spadła gdzieś tam....Strach pomyśleć gdzie. Od tamtego momentu tylko Li-ion i Li-fe. Pozdrawiam Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym incydencie? Jaki menager był stosowany? I jaki li-pol? Myślę, że oprócz firmy podaj również pojemność i wydajność prądową. Długo był używany? Padły obydwa? Sam zastanawiam się nad Jeti max becem 2 i lipolami na zasilanie odbiornika w modelu benzyniaka. Myślę, że ta informacja zainteresuje też innych.
WASYLL Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Ponad 30 godzin w powietrzu na zasilaniu Li-Pol. Brak jakichkolwiek problemów. Li-Pol odpowiednio zabezpieczony w modelu nie stworzy zagrożenia, choć są delikatne w budowie. Teraz w nowym modelu założyłem pakiety Li-Ion mają takie samo działanie jak Li-Pol tylko są dużo lepsze, nie trzeba ich balansować i są lepiej wykonane. Bardzo mała waga. Zdecydowanie polecam pakiety Li-Ion
Nielot Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 A ja wyjąłem z Ultimata pakiet li-pol (używany według prawideł z menagerem, zabezpieczony od drgań itp.) który był szerszy jak dłuższy! Mało brakowało a efektowna lecąca pochodnia z litrem benzyny i oleju napędowego do dymu na pokładzie spadła gdzieś tam....Strach pomyśleć gdzie. Od tamtego momentu tylko Li-ion i Li-fe. Pozdrawiam Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym incydencie? Jaki menager był stosowany? I jaki li-pol? Myślę, że oprócz firmy podaj również pojemność i wydajność prądową. Długo był używany? Padły obydwa? Sam zastanawiam się nad Jeti max becem 2 i lipolami na zasilanie odbiornika w modelu benzyniaka. Myślę, że ta informacja zainteresuje też innych. Fullymaxy 1300 mah 2C wydatek, nie pamiętam ale chyba 20C zasilające zapłon przez digi switch-a firmy Powerbox z regulatorem. Nie pisałem tego po to aby kogoś wystraszyć, może nie miałem szczęścia , spuchły dwa ogniwa i to po 2 lotach(2 miesiące było ok), zapłon nie jest mocno prądożerny a były naładowane, taki przypadek i już, ale mało nie narobiłem w zbroję jak zobaczyłem! Używałem też li-pole do pompy dymu z zabezpieczeniem przed nadmiernym rozładowaniem ale, teraz wolę nie, co nie znaczy że nie można ich stosować tylko trzeba uważać i już.Miesiąc później widziałem płonący elektroszybowiec ale tam inne prądy, inne warunki, ale niestety zdarzyło się a nie miało prawa bo regulator , dobre ogniwa itp Zespół praw Murphiego zadziałał chyba, dlatego teraz Li-ion i li-fe w dużych modelach stosuję a w małych elektrykach Li-pol bo ważna jest waga modelu.Pozdrawiam
mikon Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Teraz w nowym modelu założyłem pakiety Li-Ion mają takie samo działanie jak Li-Pol tylko są dużo lepsze, nie trzeba ich balansować i są lepiej wykonane. Bardzo mała waga. Zdecydowanie polecam pakiety Li-Ion Oczywiście że "zwykłe" LiIon też trzeba balansować, z tego samego powodu co LiIon Polymer zwany Lipolem. Chodzi przede wszystkim o niedopuszczenie do nadmiernego rozładowania ani nadmiernego przeładowania pojedynczych cel pakietu. Pozdr., Michał
WASYLL Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 Teraz w nowym modelu założyłem pakiety Li-Ion mają takie samo działanie jak Li-Pol tylko są dużo lepsze, nie trzeba ich balansować i są lepiej wykonane. Bardzo mała waga. Zdecydowanie polecam pakiety Li-Ion Oczywiście że "zwykłe" LiIon też trzeba balansować, z tego samego powodu co LiIon Polymer zwany Lipolem. Chodzi przede wszystkim o niedopuszczenie do nadmiernego rozładowania ani nadmiernego przeładowania pojedynczych cel pakietu. Pozdr., Michał Może zwykłe pakiety Li-Ion potrzebują balansera, chociaż nie wiem jaka jest różnica pomiędzy Li-Ion zwykły a Li-Ion niezwykły. Ja zakupiłem Pakiet Li-Ion LG 2600mAh 7,4V na stronie http://www.f3m.pl/290,pakiet-li-ion-lg-2600mah-7-4v.html tam jest dokładnie napisane ( Pakiety z akumulatorów litowo jonowych mają długą żywotność i są bezpieczniejsze w użytkowaniu niż Lipo - nie wybuchają. Nie wymagają również balansowania ) ogólnie pakiety nie posiadają oddzielnego przewodu do balansowania, nawet producent o takim szczególe zapomniał.
Nielot Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Teraz w nowym modelu założyłem pakiety Li-Ion mają takie samo działanie jak Li-Pol tylko są dużo lepsze, nie trzeba ich balansować i są lepiej wykonane. Bardzo mała waga. Zdecydowanie polecam pakiety Li-Ion Oczywiście że "zwykłe" LiIon też trzeba balansować, z tego samego powodu co LiIon Polymer zwany Lipolem. Chodzi przede wszystkim o niedopuszczenie do nadmiernego rozładowania ani nadmiernego przeładowania pojedynczych cel pakietu. Pozdr., Michał Może zwykłe pakiety Li-Ion potrzebują balansera, chociaż nie wiem jaka jest różnica pomiędzy Li-Ion zwykły a Li-Ion niezwykły. Ja zakupiłem Pakiet Li-Ion LG 2600mAh 7,4V na stronie http://www.f3m.pl/290,pakiet-li-ion-lg-2600mah-7-4v.html tam jest dokładnie napisane ( Pakiety z akumulatorów litowo jonowych mają długą żywotność i są bezpieczniejsze w użytkowaniu niż Lipo - nie wybuchają. Nie wymagają również balansowania ) ogólnie pakiety nie posiadają oddzielnego przewodu do balansowania, nawet producent o takim szczególe zapomniał. Pakiety TBM Li-ion też nie potrzebują balansowania, natomiast Duralite Li-ion mają oddzielny kabel do ładowania(żółty) którym ładuje się przez układzik w pakiecie max.1A Pozdarwiam
WASYLL Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Żeby zakończyć problem pakietów Li-Ion, balansować czy nie ?. Praktycznie wszystkie firmy produkujące pakiety Li-Ion do zasilania w modelach, rozwiązały problem balansowania poprzez wbudowany elektroniczny układ zabezpieczający. Elektronika zabezpiecza akumulatory przed: rozładowaniem poniżej progu, przeładowaniem powyżej progu napięciowego, zbyt wysokim prądem itp. Dlatego pakiety Li-Ion stosowane w RC nie wymagają balansowania.
Nielot Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Żeby zakończyć problem pakietów Li-Ion, balansować czy nie ?. Praktycznie wszystkie firmy produkujące pakiety Li-Ion do zasilania w modelach, rozwiązały problem balansowania poprzez wbudowany elektroniczny układ zabezpieczający. Elektronika zabezpiecza akumulatory przed: rozładowaniem poniżej progu, przeładowaniem powyżej progu napięciowego, zbyt wysokim prądem itp. Dlatego pakiety Li-Ion stosowane w RC nie wymagają balansowania. Pakiety TBM nic w środku nie mają tylko pakiety Duralite mają układzik.
WASYLL Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Ogólnie gdybamy czy trzeba Li-Ion balansować.Nie znam pakietów Duralite i się nie wypowiem. Inne pakiety mniej lub bardziej firmowe, nie potrzebują balansowania. Dziwi mnie twoja opinia Nielot na podstawie jednego pakietu Duralite skoro pod tym linkiem: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4715 Przyznałeś racje koledze ( jakubk ) który stwierdził że nie trzeba pakietów Li-ion balansować. Wytłumacz mi Nielot jak to jest, trzeba balansować czy nie?.
mikon Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Ogólnie gdybamy czy trzeba Li-Ion balansować.Nie znam pakietów Duralite i się nie wypowiem. Inne pakiety mniej lub bardziej firmowe, nie potrzebują balansowania. Dziwi mnie twoja opinia Nielot na podstawie jednego pakietu Duralite skoro pod tym linkiem: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4715 Przyznałeś racje koledze ( jakubk ) który stwierdził że nie trzeba pakietów Li-ion balansować. Wytłumacz mi Nielot jak to jest, trzeba balansować czy nie?. Żadne ogniwa typu Liion nie znoszą przeładowania wywołanego przez wymuszenie napięcia wyższego niż maksymalne dopuszczalne (m.in. w wyniku ładowania pakietu w którym występują różnice między pojemnością poszczególnych ogniw połączonych szeregowo). Nie zawsze musi o to dbać zewnętrzny balanser, może on być również zabudowany w pakiecie. Dodatkowo w przypadku pakietów odbiornika, ze względu na stosunkowo małe prądy rozładowania (w porównaniu z pakietami napędowymi), efekt rozbalansowania będzie odpowiednio mniejszy. O czym warto wspomnieć, to przechowywanie pakiet(ów) zwłaszcza po sezonie. Najlepiej utrzymać ok. 40% ładunku, przechowywanie w pełni naładowanych ogniw prowadzi do przyspieszonej korozji wewnętrznej skutkującej utratą pojemności i zdolności oddawania prądu. Ale rzeczywiście zrobił się mocny OT, więc być może lepiej ten fragment dyskusji przenieść gdzie trzeba. Pozdr., Michał
Nielot Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Ogólnie gdybamy czy trzeba Li-Ion balansować.Nie znam pakietów Duralite i się nie wypowiem. Inne pakiety mniej lub bardziej firmowe, nie potrzebują balansowania. Dziwi mnie twoja opinia Nielot na podstawie jednego pakietu Duralite skoro pod tym linkiem: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4715 Przyznałeś racje koledze ( jakubk ) który stwierdził że nie trzeba pakietów Li-ion balansować. Wytłumacz mi Nielot jak to jest, trzeba balansować czy nie?. Racja ale tam była dyskusja o pakietach TBM które się nie balansuje!,natomiast pakiety Duralite mają same w sobie układzik i jak byś nie robił to ładując je przez kabelek koloru żółtego(specjalny do ładowania) balansujesz je ale tylko spotkałem to w pakietach Duralite. W innych jak Fromeco,TBM nie ma tego patentu i ich się nie balansuje chyba że ktoś się uprze i wyprowadzi wtyczki do balansu co nie powinno zaszkodzić. Jak czytałeś rozmowę z Jakubem to firma TBM ne przewiduje takiego procesu jak balans ogniw i nie powinno sie nic z nimi dziać. Reasumując jedna firma nie przewiduje balansu a druga tak a obie stosują Li-ion.Pozdrawiam
WASYLL Opublikowano 15 Października 2009 Opublikowano 15 Października 2009 Koledzy nic dodać nic ująć, mam nadzieje że na temat pakietów Li-Ion powiedzieliśmy wszystko. Pakietów Li-Ion się nie balansuje, a jeśli producent przewidział inaczej balanser umieścił w pakiecie. Pozdrawiam MAREK
Marek:D Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Tak trochę odbiegając od tematu myślicie, że gdybym zastosował Jeti max beca 2(co prawda nadal szukam informacji, czy ciągnie on prąd jednocześnie z 2 pakietów, czy z jednego a później przełącza na drugi, jeżeli ktoś mógłby się na ten temat wypowiedzieć to byłbym wdzięczny-w przypadku pobierania prądu z jednego pakietu amperaż wynosiłby 6A, a z dwóch 12A i to by wystarczyło, zapas zawsze lepiej mieć) i 2 pakiety li-on(wypatrzyłem u Jakuba) po 2700 pojemności każdy to można zrobić coś w stylu zasilania serw dwoma pakietami przez tego beca i na dodatek zapłonu? Zawsze to ten jeden pakiet mniej. Chodzi mi o maksymalne zbicie wagi. Pozdrawiam
WASYLL Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Kiedyś miałem go zastosować w moim modelu do pakietów Li-Ion i z tego co się dowiedziałem, to Jeti max bec 2 przełącza pomiędzy pakietami. Zresztą większość takich rozwiązań prowadzi pomiar na pakietach, i w razie spadku napięcia na jednym to automatycznie przełącza na drugi. W modelu użyłem PowerBox Sensor, w którym pakiety pracują jednocześnie podając napięcie dwoma niezależnymi przewodami do odbiornika. PowerBox Sensor
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.