zuczki Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Czesc dzisiaj mialem pierwszy oblot drugiwgo kadluba RWD5 by skazoo.Jestem zadowolony latalem jakies 2minuty wznioslem sie dosc wysoko chcialem sprawdzic czy rwd szybuje i po odjeciu gazu samolot zaczął spadac i krecil sie wokół osi chyba(korkociąg) :oops: .Dodalem gazu, SW na maxa w gore i samolot runął o ziemie :cry:(jak sie wychodzi z korkociągu??) .Na cale szczescie nic sie nie stało lekko ster kierunku przy dzwigniach sie naruszył.Dlaczego samolot tak sie zachowuje przy minimalnej predkosci??Leci w dół jak kamień.Wyważałem go i nie chce szybować.Jak wiec lądować na gazie.Prosze o porady dla nowicjusza.Pozdrawiam :wink:
Piotrek_F3J Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 zapamiętaj że przy korkociągu musisz zawsze oddać drążek Ile waży twój RWD? Kolega dał mi sie pare razy 'golnąć' swoim rwd i po wylączeniu silnika ladnie szybował jak na samolot
meloow Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 zuczki waga jaką masz wage modelu ? cegła też poszybuje ale przy jakiej prędkości :lol2:
Kwasiu Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 problem zapewne tkwi w przeciągnięciu, jak szybujesz to daj mu trochę prędkosci, bo inaczej będzie właśnie w korek wpadał.
zuczki Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 Hi Hi nawet ma podobny kolor do cegly.Po czesci tez jest czerwony :lol2: .Jutro z warze modelik i napisze.Ile powinien warzyć??Ok 1kg??
Konrad Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Ok 800g I pamietaj by nigdy nie szybowac przy bardzo niskiej predkosc,oddaj drąga,nabierz predkosci i wtedy sie baw,gdy lecisz bez silnika nigdy gwaltownie nie zaciagaj wysokosci bo przeciągniesz model,zwali sie on na skrzydlo,a przy wiekszej wysokości...no cóż..już chyba wiesz co sie dzieje :wink: z korka wychodź oddajac wysokości i kontrując lotkami :mrgreen:
zuczki Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 W moim lotek brak. 600-700 w całości z bebechami?? :shock: moj bedzie mial pewnie wiecej tak mi sie przynajmniej wydaje jak go trzymam.Zwarze jutro i napisze.
meloow Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Mój z silnikiem szczotkowym z przekładnią i pakietem Ni-Mh 8cell ważył 690g. Jakie tym tam masz wyposażenie że tak dużo twój model waży ?
Janusz P. Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 .Jutro z warze modelik :wall: lepiej popraw zanim dostaniesz krawat, nie jestem polonistą ale taka pisownia rzuca się w oczy mimo woli.
madrian Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Może chciał go wrzątkiem polać... Wtedy się zgadza :mrgreen: A wiadomo, że od ciepłego się depron prostuje... :devil:
karlem Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 ...nie jestem pewien, ale zdaje mi się, że na południu "warzyć"="gotować", może kucharz? :wink:
zuczki Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 Test wagowy wyszedł super zmiesciłem się w granicy jaką podałeś mi meelow moj model waży 681g .Moje umiejetnosci sa tak małe w sumie jakies 10min. lotu w realu, pewnie ja spaprałem.Miałem za małą prędkość do szybowania rwd piątką.Dziś jak przestanie wiać to dalej w góre .
ToMarkov Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 A moze masz SC zabardzo z przodu. Moj RWD naprawde bardzo ladnie szybuje, potrafie go wyniesc na wyoskosc 100metrow, wylaczyc silnik i spokojnie podejsc do ladowania robiac kilka kregow
zuczki Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 Moze tak pakiet mam włożony jakies 2cm od przodu(mocowanie silnika).Tak mi wyszło jak go wyważałem
ToMarkov Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 No ja np mam pakiet na maxa z przodu. Srodek ciezkosci u mnie to 55mm od krawedzi natarcia.
zuczki Opublikowano 20 Października 2009 Autor Opublikowano 20 Października 2009 Hejka wother tez przesunąłem dzisiaj pakiet ma maxa do przodu i efekt 100%. Szybowac nie próbowałem po wczorajszym korkociągu ale pierwszy raz polatalem jakies 10minutek i bez żadnych szkód :rotfl: .Coś pięknego juz nie moge sie doczekać jutra by polatać .Dzieki wother za podpowiedz z tym pakietem do przodu.Pozdrowionka :wink:
darek.3333 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 No ja np mam pakiet na maxa z przodu. Srodek ciezkosci u mnie to 55mm od krawedzi natarcia. Właśnie jestem na ukończeniu naszego (z synem) RWD-5. Przepraszam za wtrącenie w temacie ale czy sc 55mm od krawędzi natarcia nie będzie za bardzo do przodu? A tak w temacie to z korka wyprowadza się : SK przeciwnie do rotacji aby ją zatrzymać i SW od siebie aby pochylić nos i przejść na podkrytyczne kąty natarcia a potem wyprowadzić z nurkowania. Gaz na minimum bo w korku ciąg silnika wypłaszcza korkociąg i trudniej wyprowadzić. Lotki w zasadzie nie są skuteczne na nadkrytycznych kątach natarcia w korkociągu. Pozdrawiam i życzę udanych lotów. :wink:
zuczki Opublikowano 21 Października 2009 Autor Opublikowano 21 Października 2009 Ja mam sr.cieżkości 50mm od kata natarcia i tak jak wother pakiet mam z samego przodu.Mimo ze przy wyważaniu wyszło mi inaczej z pakietem :wink:
Stoko90 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Dziwna sprawa bo ja swoim Zlinem o masie 440g jestem w stanie szybować sobie na sporej wyskosci bezstresowo model po puszeniu drązków szybuje sobie spokojnie i nie ma tendencji do wpadania w korkociąg chyba ze robie show to podciągam SK oraz lotki i jest nieźle tylko ukreca tylni ogon
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.